District Noord

Abubakari

Well-known member
Zit een wedstrijd tussen waarin ze bij rust al met 7-0 voor stonden en die helpt het gemiddelde aardig omhoog. Neemt niet weg dat Schokker een prima spits is, met een beetje mazzel speelt ie volgend jaar hoofdklasse met Drachtster Boys want die steken samen met HZVV wel een beetje boven de rest van 1E uit. Hetgeen misschien ook deels verklaard warom ze zoveel kunnen scoren. Maar het is duidelijk dat als je in 1E veel scoort je een stapje hogerop kunt proberen, geldt ook voor Zuidema, al vind ik het lastig om dat te beoordelen aangezien ik die gasten zelden of nooit zie spelen.

Vanmiddag thuis gebleven voor de klassieker, had beter naar GRC-VKW (1F) kunnen gaan want dat was een stuk spannender en spectaculairder. GRC boog na rust een 0-2 achterstand om en won met 3-2, eerste zege voor GRC dit seizoen. De eerste 3 wedstrjden speelden ze gelijk.

Abubakari

Well-known member
In 1E was het vanmiddag HZVV-Drachtster Boys, de twee titelaspiranten tegen elkaar. HZVV bleef zonder puntverlies, won met 3-0 en staat nu 6 punten los.

Zelf was ik bij PKC 83 - noordscheschut, had wel een spannend potje verwacht maar dat werd het niet, PKC won met 4-0, bij rust was het al 3-0.

Ik twijfelde tussen PKC of Mamio tegen Groen Geel maar omdat Mamio laatst thuis met 0-6 van BQ1887 zat. verloor en Groen Geel ook ??n van de topploegen in 3c is vreesde ik een niet al te spannende wedstrijd en daarom koos ik voor PKC - Noordscheschut.
Mamio-groen Geel werd 2-2. Verkeerd gegokt dus.

Nog meer verkeerd, VV Dokkum verloor alweer en staat nu ??n na laatst. Ook Be Quick D. Verloor, 4-0 bij Gorecht en dan zijn we weer terug in 1E bij VVG. Dat heeft de vorm van na de winterstop nog niet echt gevonden. Ze verloren vanmiddag met 3-1 bij Zeerobben. Vierde nederlaag in de laatste 5 wedstrijden. Wel 3 vd 4 keer uit en thuis nipt van nummer twee Drachtster Boys verloren, maar toch. Volgende wedstrijd is Broekster Boys. Die staan laatste en verloren vanmiddag met 0-7,dus dat moet kunnen voor VVG.

Abubakari

Well-known member
Plaatje er bij, ook altijd leuk. :D

5bdde5c970504-IMG_20181103_153824%5B1%5D.jpg

Abubakari

Well-known member
En nog een verkeerde keuze... Groninger Boys-Gruno (3A 3-4), Forward-VC Trynwalden (3A 6-4), Helpman-Hoogezand (2K 2-3) of Stadspark-GAVC 1F, 0-3 na 25 minuten, 0-4 geworden).
Inderdaad, ik koos de laatste. Wat een kutwedstrijd zeg.
5bdf4fbdee884-IMG_20181104_143920.jpg

Volgende week bekervoetbal, niet echt aansprekende wedstrijden, dus ga ik zondag maar weer eens naar het stadion. De lamme versus de blinde, zal ook wel weer geweldig worden.:D

Unregistere

Well-known member
Wel een geweldige foto met die jongen die op zijn gemak zijn kousen goed trekt terwijl het spel om hem heen gewoon verder gaat!

de waan

Well-known member
Vooral vanwege het vervreemdende tafereeltje. Dat je je gaat afvragen wat er nou precies gebeurt allemaal.

Wel mooi dat jij als laatste Nederlander die aan het mobieltje ging deze plaatjes maakt.

Abubakari

Well-known member
VVG (1E) won vanmiddag van rode lantaarndrager Broekster Boys, 5-1. VVG speelde niet eens echt goed (en kwam ook 0-1 achter), maar dat was wel goed om de Broek een pak op de broek te geven. VVG staat nu gedeeld zesde en is oa Be Quick voorbij, die verloren thuis dik van de kampioen HZVV, 0-6. Nummer 2 Drachtster Boys verloor thuis de subtopper tegen Winsum met 0-1, daardoor is Oranje Nassau dankzij de zege op nummer 3 PKC'83 (2-0) de nieuwe nummer twee. Gat met HZVV is wel 8 punten, HZVV heeft tot nu toe alles gewonnen.
Veel dikke uitslagen in 1E trouwens, zo won D'Olde Veste ook nog met 8-0 van Zeerobben en Bedum met 6-1 van Gorecht.

Maar het beste en mooiste nieuws komt uit 3B, daar stond VV Dokkum na 45 minuten 0-2 achter tegen Ropta Boys en daarmee virtueel laatste. Maar uiteindelijk won Dokkum nog met 4-3. :heinz: Volgende week kan Dokkum weer goede zaken doen, thuis tegen Grijpskerk, die staan laatste. Hup Dokkum.

bqandy

Well-known member
In 3c is Be Quick 1887 zaterdag periodekampioen geworden. Opvallend in 4c: Boerakker - Helpman 0-16. Desondanks Velocitas periodekampioen. ODV staat voor Helpman daar tweede.

Abubakari

Well-known member
Goede middag voor de eerste klassers uit Groningen, Stadspark won met 1-2 bij GOMOS en (daar was ik heen) GRC had een makkelijke middag tegen nummer laatst Nieuw Buinen, 4-0 met voor rust een zuivere hattrick van Erwin Alt.
5bf19f0e4be36-IMG_20181118_142126.jpg

En vooruit, nog 1.
5bf19fac83b1d-IMG_20181118_143134_%282%29.jpg

Forward heeft de geest ook, na 1 uit 5 nu 9 uit 3 met veel goals, vanmiddag uit bij middenmoter Franeker 1-8, eerder al 6-4 tegen Trynwalden en 5-1 bij Nicator.

Bovenaan