District Noord

bqandy

Well-known member
Volgende week dus PKC'83 - VV Groningen. "Dat wordt een heet potje", aldus de PKC trainer.
De ziekenboeg bij PKC is weer aardig leeg en de routiniers Salome, Kurt en Yeni speelden allemaal vandaag.
Ik heb er nu al zin in!

vd Molen van VVG waarschijnlijk volgend seizoen bij PKC.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb PKC een keer of twee, drie in Bergum zien spelen, minstens 10 jaar geleden. Was toen een nare ploeg, met veel 'exotisch' bloed. Nog altijd zo?
 

Abubakari

Well-known member
Volgende week dus PKC'83 - VV Groningen.

vd Molen van VVG waarschijnlijk volgend seizoen bij PKC.

Makje.
Voor VVG natuurlijk.

Da's raar, want Tim wil vanwege zijn gezin op zondag voetballen, dat is de reden dat ie bij VVG vertrekt vertelde hij me laatst. Tenzij PKC'83 komend seizoen op zondag gaat spelen natuurlijk.
 

bqandy

Well-known member
Ja daar stond ik bij en schreef het ook nog op. Het verbaasde me ook, maar ik kon even niet door vragen omdat de trainer aan de slag moest. Maar dit verhaal is dus gewoon uit de eerste hand. We horen het zaterdag vast wel van de heren.

Ik heb PKC een keer of twee, drie in Bergum zien spelen, minstens 10 jaar geleden. Was toen een nare ploeg, met veel 'exotisch' bloed. Nog altijd zo?

Inderdaad altijd veel Friezen bij PKC'83. Volgend seizoen opnieuw spelers vanuit Buitenpost en zo. :)
Zonder gekkigheid: Goed voetballende ploeg voor de 1e klasse en als het moet volgt er strijd. Misschien exotisch, maar ook altijd veel spelers uit het Friese land. En vaak via PKC terug naar vooral ONS Sneek.
 

Abubakari

Well-known member
Ja daar stond ik bij en schreef het ook nog op.
Toen ook ja, maar eerder ook al uitgebreid met hem over gehad. Of terug naar Helpman of naar Gruno, maar sowieso op zondag vanwege zijn gezin. Maar goed, we veranderen allemaal wel eens van mening.
Zal PKC'83 wel meer te bieden hebben dan Helpman of Gruno.
 

Abubakari

Well-known member
Dan hoeft ie niet van VVG naar PKC'83 te gaan.

Hij wilde heel graag terug naar Helpman, dat is de club waar zijn familie rondloopt en waar hij al vanaf kind heeft gespeeld. Denk ik eerder dat zijn terugkeer na "het incident" niet door de Helpman ballotage is gekomen en dat PKC vervolgens meer te bieden heeft dan Gruno of VVG.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb een aantal keren gelezen, dat terug naar Helpman geen optie is.

Was het dus wel, in die zin dat het schijnbaar bespreekbaar was binnen Helpman. Al zou het prima kunnen dat bepaalde mensen daar een stokje voor gestoken hebben en dat anderen er juist geen probleem mee hadden. Maar dat weet ik verder ook niet. Wat ik wel weet is dat dat hele verhaal rond Tim vd Molen en wat er een jaar of wat geleden gebeurd is bij Helpman wat anders in elkaar zit dan wat er in de media naar buiten is gekomen. En dat er daardoor wel openingen waren begreep ik.
 

bqandy

Well-known member
@Noord-Ooster: Een oudere Lukens, Gert Haak, de huidige trainer Groninger, Pannekoek, Van der Slot. Wat een team. Ongenaakbaar richting de topklasse toen, en een neerval van jewelste en de wederopstanding, maar net genoeg voor handhaving.
 

bqandy

Well-known member
Was het dus wel, in die zin dat het schijnbaar bespreekbaar was binnen Helpman. Al zou het prima kunnen dat bepaalde mensen daar een stokje voor gestoken hebben en dat anderen er juist geen probleem mee hadden. Maar dat weet ik verder ook niet. Wat ik wel weet is dat dat hele verhaal rond Tim vd Molen en wat er een jaar of wat geleden gebeurd is bij Helpman wat anders in elkaar zit dan wat er in de media naar buiten is gekomen. En dat er daardoor wel openingen waren begreep ik.

Gewoon tweede kans geven en Helpman speelt over twee jaar eerste klasse. :D
 

SanMark.

Well-known member
PKC '83 had in zijn hoofdklasse jaren en ook in het kampioensjaar in de eerste klasse een goed team met prima spelers.
De club kwam 2 punten tekort om te promoveren naar de toen nieuw ingestelde topklasse.
.

In welk jaar was dat ? Want volgens mij heeft PKC nooit 'top' hoofdklasse gespeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Zal wel 2009/10 zijn geweest, toen werden ze negende op twee punten van nummer zes HHC Hardenberg. Als ze zesde waren gewonnen, hadden ze eventueel via de nacompetitie kunnen promoveren. Niet gezegd dat dit was gelukt uiteraard.
 

bqandy

Well-known member
Zal wel 2009/10 zijn geweest, toen werden ze negende op twee punten van nummer zes HHC Hardenberg. Als ze zesde waren gewonnen, hadden ze eventueel via de nacompetitie kunnen promoveren. Niet gezegd dat dit was gelukt uiteraard.

Dat was een bizar seizoen. PKC begon heel goed, zakte toen diep weg. Volgens mij zelfs naar de laatste plaats om ergens in het voorjaar weer te gaan winnen.
En na even zoeken is er een jaaroverzicht van het amateurvoetbal in Groningen van dat seizoen. PKC begint rond 3 minuten.
https://www.youtube.com/watch?v=lNcEYITWu6I
 

Abubakari

Well-known member
Stadspark was in 2K bezig aan een redelijk vlekkeloos seizoen. Tot twee weken terug, toen verloren ze bij GVAV Rap. week later weer verloren, afgelopen weekend weer winst maar vanavond (met nog 1 punt voorsprong) een 1-3 voorsprong weg gegeven bij Oerterp, 4-4. Nu kan GOMOS de koppositie overnemen. 13 mei is het Stadspark-GOMOS.

Vanmiddag pakte Stadspark de draad weer op, uit bij Asser Boys met 1-6 gewonnen. GOMOS won ook, die halen donderdag nog in en kunnen dan met een voorsprong van 1 punt (mits ze thuis van nummer 3 Roden, streekderby bovendien, winnen) naar het Stadspark afreizen voor de kraker van volgende week zondag. Na dat duel hebben ze beide nog 2 wedstrijden.
 

SanMark.

Well-known member
Zal wel 2009/10 zijn geweest, toen werden ze negende op twee punten van nummer zes HHC Hardenberg. Als ze zesde waren gewonnen, hadden ze eventueel via de nacompetitie kunnen promoveren. Niet gezegd dat dit was gelukt uiteraard.

Ach het zal niet de laatste leugen zijn die NO heeft geplaatst.
 

SanMark.

Well-known member
Leugen ?
Het is in ieder geval niet de eerste keer dat de vervelende stalker SM weer bezig is.
Ze eindigden in de competitie 2 punten achter HHC , dat dat seizoen promoveerde naar de nieuw te vormen topklasse.
Na nog in beslissingswedstrijden te hebben afgerekend met Zwaluwen '30 , maar dat was PKC '83 dan ook wel gelukt.

Weer allerlei aannames die je hier doet.

Grote leugenaar.
 
Bovenaan