Waar blijft de weekendupdate van Abu?
Omdat je er zo vriendelijk om vraagt.
Zaterdag speelde stad Groningen in 1E uit. VVG moest op bezoek bij Buh Kwiek in Dokkum (en dat is wat mij betreft uiteraard DE wedstrijd die gewonnen moet worden). VVG was heer en meester en had veel dikker kunnen winnen dan 1-2. BQ kwam pas kort voor tijd op 1-2. Tweede zege op rij en gelijk staat VVG zesde. Oranje Nassau pakte een puntje bij Drachtster Boys (3-3) en de andere subtopper Winsum-PKC'83 eindigde in 5-3.
Opvallendste uitslag in 1E was echter HZVV-Broekster Boys. HZVV had nog geen punt verspeeld, Broekster Boys staat laatste en verloor al een paar keer dik. Maar profiteerde van (neem ik aan) onderschatting bij HZVV en won niet eens onverdiend met 1-2.
Zelf was ik bij The Knickerbockers-Klazienaveen in 2J. De slechtste wedstrijd die ik dit seizoen zag, onbeholpen, van beide kanten. TKB won wel, 1-0, en staat na de derde zege op rij in het linkerrijtje. Hoe het komt weet ik niet, maar altijd als ik naar TKB ga spelen ze ontzettend slecht.
Slecht nieuws uit Dokkum, thuis met 1-3 van de club die nog zonder winst laatste stond verloren. Als het zo door gaat is Dokkum volgend jaar vierde klasser...:hsv:
Op zondag ging ik naar Stadspark-VKW in 1F. Pikstart voor Stadspark, al na zes minuten 1-0. Maar bij Stadspark kunnen ze voor geen meter verdedigen, vier minuten later stond het alweer 1-2. En na een kwartier 1-3. En op het half uur 1-4. Net als een paar weken geleden (0-3 na twintig minuten) leek het alweer vlot beslist, ik baalde al van mijn keuze. Maar kort voor rust viel de 2-4 en na rust ging Stadspark op jacht naar meer. In de 68' minuut de 3-4 ga en ga je er nog eens goed voor staan... Staan ze achterin weer te schutteren en is het 3 minuten later weer 3-5. Al met al toch wel een mooie wedstrijd met veel kansen over en weer. GRC verloor ook, 3-0 bij SVBO.
Andere opties om heen te gaan ipv Stadspark-VKW waren Helpman-Frisia (0-4) of Groninger Boys-Bolsward (2-0), dus uiteindelijk toch wel goed gekozen. GSAVV Forward was vrij, anders was ik daar denk ik weer eens gaan kijken.