District Noord

de waan

Well-known member
Vooral vanwege het vervreemdende tafereeltje. Dat je je gaat afvragen wat er nou precies gebeurt allemaal.

Wel mooi dat jij als laatste Nederlander die aan het mobieltje ging deze plaatjes maakt.

Abubakari

Well-known member
VVG (1E) won vanmiddag van rode lantaarndrager Broekster Boys, 5-1. VVG speelde niet eens echt goed (en kwam ook 0-1 achter), maar dat was wel goed om de Broek een pak op de broek te geven. VVG staat nu gedeeld zesde en is oa Be Quick voorbij, die verloren thuis dik van de kampioen HZVV, 0-6. Nummer 2 Drachtster Boys verloor thuis de subtopper tegen Winsum met 0-1, daardoor is Oranje Nassau dankzij de zege op nummer 3 PKC'83 (2-0) de nieuwe nummer twee. Gat met HZVV is wel 8 punten, HZVV heeft tot nu toe alles gewonnen.
Veel dikke uitslagen in 1E trouwens, zo won D'Olde Veste ook nog met 8-0 van Zeerobben en Bedum met 6-1 van Gorecht.

Maar het beste en mooiste nieuws komt uit 3B, daar stond VV Dokkum na 45 minuten 0-2 achter tegen Ropta Boys en daarmee virtueel laatste. Maar uiteindelijk won Dokkum nog met 4-3. :heinz: Volgende week kan Dokkum weer goede zaken doen, thuis tegen Grijpskerk, die staan laatste. Hup Dokkum.

bqandy

Well-known member
In 3c is Be Quick 1887 zaterdag periodekampioen geworden. Opvallend in 4c: Boerakker - Helpman 0-16. Desondanks Velocitas periodekampioen. ODV staat voor Helpman daar tweede.

Abubakari

Well-known member
Goede middag voor de eerste klassers uit Groningen, Stadspark won met 1-2 bij GOMOS en (daar was ik heen) GRC had een makkelijke middag tegen nummer laatst Nieuw Buinen, 4-0 met voor rust een zuivere hattrick van Erwin Alt.
5bf19f0e4be36-IMG_20181118_142126.jpg

En vooruit, nog 1.
5bf19fac83b1d-IMG_20181118_143134_%282%29.jpg

Forward heeft de geest ook, na 1 uit 5 nu 9 uit 3 met veel goals, vanmiddag uit bij middenmoter Franeker 1-8, eerder al 6-4 tegen Trynwalden en 5-1 bij Nicator.

gevegt

Well-known member
SV Dalfsen is ook op stoom in 2L. Ze staan fier op kop en hebben de eerste periode titel ook al op zak.

Unregistere

Well-known member
Geweldige foto, al was die van die grensrechter op zaterdag nog mooier. ;)

En Abu, die foto's van jou zijn gemaakt op Corpus toch of denk ik dat fout te herkennen?

de Kok

Member
Opvallend de koppositie van BQ zat 1 in de 3e klasse. Hebben al een periode titel en als dat zo door gaat een duidelijke kandidaat voor de 2e klasse?

Abubakari

Well-known member
Waar blijft de weekendupdate van Abu?

Omdat je er zo vriendelijk om vraagt. :D

Zaterdag speelde stad Groningen in 1E uit. VVG moest op bezoek bij Buh Kwiek in Dokkum (en dat is wat mij betreft uiteraard DE wedstrijd die gewonnen moet worden). VVG was heer en meester en had veel dikker kunnen winnen dan 1-2. BQ kwam pas kort voor tijd op 1-2. Tweede zege op rij en gelijk staat VVG zesde. Oranje Nassau pakte een puntje bij Drachtster Boys (3-3) en de andere subtopper Winsum-PKC'83 eindigde in 5-3.

Opvallendste uitslag in 1E was echter HZVV-Broekster Boys. HZVV had nog geen punt verspeeld, Broekster Boys staat laatste en verloor al een paar keer dik. Maar profiteerde van (neem ik aan) onderschatting bij HZVV en won niet eens onverdiend met 1-2.

5bfc1a18b724a-IMG_20181124_154847_%281%29.jpg

Zelf was ik bij The Knickerbockers-Klazienaveen in 2J. De slechtste wedstrijd die ik dit seizoen zag, onbeholpen, van beide kanten. TKB won wel, 1-0, en staat na de derde zege op rij in het linkerrijtje. Hoe het komt weet ik niet, maar altijd als ik naar TKB ga spelen ze ontzettend slecht.

Slecht nieuws uit Dokkum, thuis met 1-3 van de club die nog zonder winst laatste stond verloren. Als het zo door gaat is Dokkum volgend jaar vierde klasser...:hsv:

5bfc1a731c193-IMG_20181125_144606.jpg

Op zondag ging ik naar Stadspark-VKW in 1F. Pikstart voor Stadspark, al na zes minuten 1-0. Maar bij Stadspark kunnen ze voor geen meter verdedigen, vier minuten later stond het alweer 1-2. En na een kwartier 1-3. En op het half uur 1-4. Net als een paar weken geleden (0-3 na twintig minuten) leek het alweer vlot beslist, ik baalde al van mijn keuze. Maar kort voor rust viel de 2-4 en na rust ging Stadspark op jacht naar meer. In de 68' minuut de 3-4 ga en ga je er nog eens goed voor staan... Staan ze achterin weer te schutteren en is het 3 minuten later weer 3-5. Al met al toch wel een mooie wedstrijd met veel kansen over en weer. GRC verloor ook, 3-0 bij SVBO.

Andere opties om heen te gaan ipv Stadspark-VKW waren Helpman-Frisia (0-4) of Groninger Boys-Bolsward (2-0), dus uiteindelijk toch wel goed gekozen. GSAVV Forward was vrij, anders was ik daar denk ik weer eens gaan kijken.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar VVG - HZVV geweest. De voortekenen waren niet goed, de gedoodverfde kampioen in 1E had wat goed te maken na hun eerste puntverlies van vorige week, de nederlaag tegen hekkensluiter Broekster Boys, maar vooral: VVG miste liefst 8 spelers, waaronder de complete voorhoede. Maar VVG deed het prima, ze gaven weinig weg en waren dodelijk effici?nt en leidden bij rust zowaar met 2-0. Na rust gaf de irritant leidende scheidsrechter (geel voor elke opmerking geven, geen geel geven voor overtredingen, doorlopend in HZVV voordeel fluiten) VVG geen strafschop waar dat volgens vriend en vijand had gekund/gemoeten. HZVV zette VVG na rust meer en meer vast, kwam terug tot 2-2 maar verder kwamen ze niet.

ON won met 5-1 van Be Quick Dokkum wat al zijn vijfde (of zesde, je raakt de tel kwijt) nederlaag op rij leed :)o) en nu ??n na laatste staat. PKC'83 gaf Gorecht een pak slaag (6-1), Gorecht is nu laatste omdat Broekster Boys ook dit weekend wist te winnen.

Dokkum pakte uit bij nummer 4 Zwaagwesteinde een punt (2-2), wel jammer, want de 2-2 viel in de 85'minuut.

In 3C won Groen Geel met maar liefst 13-0 van Holwierde en verspeelde Be Quick 1887 de koppositie, ze verloren met 2-3 van Achilles 1894 wat daarmee revanche nam voor de zondag hoofdklasse ontmoeting van vorige week.

Omdat bqandy er was en foto's stond te maken is de foto van de week afdeling zaterdag van bqandy.
We zien gelegenheids linksback Tim van der Molen (normaliter spits, maar vanmiddag een sterke pot als linksback afleverend) tegen Romano Djababoe.

VVG-HZVV-2-636x424.jpg

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Djabadabadoe staat op 5 goals. Mooiste naam bij HZVV vind ik trouwens Jan Hup.

5c0440c242286-IMG_20181202_145452.jpg

Vanmiddag was ik naar GRC in 1F, tegen GAVC, beide rechterrijtje, beide 10 punten. GRC heeft er nu 13. Ze benutten voor rust twee van de drie kansen en gaven niks weg. Na rust kregen ze meer kansen maar scoorden ze niet en kwam GAVC in de 78' minuut uit het niets op 2-1. Daar bleef het bij want GAVC kon ook geen slotoffensief brengen en GRC miste ook na de 2-1 nog een paar kansen.

Stadspark verloor bij Heerenveen, 3-0. Die zijn het seizoen slecht begonnen maar hebben de smaak nu te pakken, dit was de zesde (of vijfde) zege op rij en Heerenveen staat nu vierde.

Forward won ook weer, vierde zege op rij, 1-2 bij Bolsward. Gruno blijft tweede in 3C, achter Drachten, die komen volgend weekend naar Forward. Zou mooi zijn als Forward Gruno een dienst kan bewijzen met hun vijfde zege op rij. Zelf ga ik volgend weekend naar de derby tussen Stadspark en GRC in 1F.

Bovenaan