District Noord

Abubakari

Well-known member
Ook de nummers 12 en 13 uit 1E zijn gister gedegradeerd. SV Bedum verloor thuis met 7-0 van Blauw Wit'34 uit Leeuwarden en Gorecht leek thuis tegen VEV'67 op weg naar de tweede ronde. 90 minuten gespeeld, 2-0 voor. Maar VEV'67 scoorde toch nog de 2-1 en 3 minuten in blessuretijd ook nog de 2-2. En won na verlenging zelfs met 2-4. Dramatiek all over the Place in Haren.
Oranje Nassau blijft ook eerste klasser, die verloren met 5-1 van DTS'35.

Mamio plaatste zich met een 5-1 zege op Poolster voor de finale om lijfsbehoud in de derde klasse, ook Stadspark deed dat, die wonnen met 4-2 van HS'88.
Be Quick 1887 won met 5-2 bij Marknesse en speelt zaterdag uit tegen Omlandia om een plek in de finale voor promotie naar de tweede klasse.

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Ook de nummers 12 en 13 uit 1E zijn gister gedegradeerd. SV Bedum verloor thuis met 7-0 van Blauw Wit'34 uit Leeuwarden en Gorecht leek thuis tegen VEV'67 op weg naar de tweede ronde. 90 minuten gespeeld, 2-0 voor. Maar VEV'67 scoorde toch nog de 2-1 en 3 minuten in blessuretijd ook nog de 2-2. En won na verlenging zelfs met 2-4. Dramatiek all over the Place in Haren.
Oranje Nassau blijft ook eerste klasser, die verloren met 5-1 van DTS'35.

Mamio plaatste zich met een 5-1 zege op Poolster voor de finale om lijfsbehoud in de derde klasse, ook Stadspark deed dat, die wonnen met 4-2 van HS'88.
Be Quick 1887 won met 5-2 bij Marknesse en speelt zaterdag thuis tegen Loppersum om een plek in de finale voor promotie naar de tweede klasse.

Naar ik heb begrepen speelt BQ1887 thuis tegen Omlandia.

bqandy

Well-known member
Yep uit tegen Omlandia. Het oorspronkelijke schema was onder voorbehoud. Omlandia heeft als "hoogst eindigende ploeg" thuisvoordeel.
Finale tussen Hoogezand en Stadspark om een plek in de eerste klasse is op het mooie sportpark van Actief in Eelde. Maandag 14.00 uur.
Verliezer heeft nog een kans tegen verliezer van GAVC - LSC 1890.

Joost

Well-known member
Yep uit tegen Omlandia. Het oorspronkelijke schema was onder voorbehoud. Omlandia heeft als "hoogst eindigende ploeg" thuisvoordeel.
Finale tussen Hoogezand en Stadspark om een plek in de eerste klasse is op het mooie sportpark van Actief in Eelde. Maandag 14.00 uur.

Dat thuisvoordeel is toch nog erg lastig te begrijpen merk ik. In ons district zag ik het op diverse clubsites fout staan en ook de krant publiceerde de informatie onjuist.

Steve

New member

Klopt het dat van deze vier ploegen: Stadspark, GAVC, Hoogezand, LSC 1890, er dus drie in de Eerste klasse gaan spelen volgend seizoen?

de waan

Well-known member
Dat thuisvoordeel is toch nog erg lastig te begrijpen merk ik. In ons district zag ik het op diverse clubsites fout staan en ook de krant publiceerde de informatie onjuist.
De volgorde van hoog naar laag is ook vrij willekeurig wat mij betreft.

Abubakari

Well-known member
Mamio vanmiddag in de finale na een kwartier keurig op voorsprong, maar voor rust rood en met 10 man uiteindelijk 1-3 verloren en gedegradeerd naar de vierde klasse.
SC Stadspark won in Sauwerd de finale tegen Rood Zwart Baflo met 2-0 en blijft wel derde klasser. Helpman won met 4-2 van Harkema Opeinde en promoveert naar de derde klasse.
Be Quick 1887 won met 4-0 bij Omlandia en speelt volgende week tegen LTC uit Assen in de finale om een plek in de tweede klasse. Ironie, LTC verspeelde de koppositie op de laatste speeldag bij Be Quick 1887.

Zelf was ik naar VVK-GEO om een plek in de finale voor promotie naar de vierde klasse. Twee vijfde klassers tegen elkaar, ik had veel kansen en doelpunten verwacht, viel tegen, 1-2 voor GEO. De anschlusstreffer viel pas kort voor tijd. Vanwege de regen een tijdje op het terras van de VVK kantine achter de goal gestaan.

5cfbedc3b17a3-IMG_20190608_154103.jpg

Abubakari

Well-known member
5cfd1e3dd186c-IMG_20190609_165350.jpg

Geen voetbal in stad deze zondag, maar wel in Haren, finale om promotie naar de derde klasse op het het veld van vv Haren en vv Gorecht, tussen FVV uit Foxhol en de Tolbert Leek Combinatie, TLC dus.
Eerste helft was TLC beter maar nam FVV de leiding. Vijf minuten later kwam TLC op 1-1.
Na rust was FVV opeens de betere en dat resulteerde tien minuten na rust in 2-1 en nog tien minuten later na een blunder van de keeper in 3-1.TLC was verslagen en FVV liep in de rest van de wedstrijd nog uit naar 5-1 en promoveert naar de derde klasse. TLC heeft volgende week nog een kans, tegen Musselkanaal.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Hoogezand-SC Stadspark is 2-1 geworden, Hoogezand gepromoveerd, Stadspark speelt volgende week tegen LSC 1890 uit Sneek om een plek in de eerste Klasse. LSC gaf tegen GAVC een 2-0 voorsprong weg en verloor na strafschoppen waardoor GAVC zich dus handhaaft.

Bovenaan