District Noord

Abubakari

Well-known member
Over Heerenveen (waar die in de 70's en 80's betaald voetbal speelde) en GRC (de club waar hij trainer is) gesproken, een mooie typerende foto van Rinie Jurna. Op zijn kratje.

5c044114a07e2-IMG_20181202_141529.jpg

Abubakari

Well-known member
Oh ja, 2K. Waar GVAV Rapiditas-Roden gestaakt werd...

...Bij GVAV vond men dat het of een strafschop of een hoekschop had moeten zijn. Bij Roden vond men dat het een schwalbe was die dan een gele kaart verdiende. Scheidsrechter Schram die in de wedstrijd verder geen rare beslissingen genomen had, had zich vanaf het begin van de wedstrijd verbaal wel behoorlijk overspannen getoond. Ook in de situaties waarin een fluitsignaal voldoende was, vond hij het nodig op zeer luide toon tegen spelers tekeer te gaan.
Na de al dan niet vermeende schwalbe dan wel overtreding door de keeper maakte Bert Roede een opmerking tegen de scheidsrechter die hem daarop een gele kaart gaf, wat zijn tweede was omdat hij bij de penalty in de eerste helft er ook al een gezien had. De scheidsrechter ging zeer dicht op de speler staan en meende dat Roede hem gespuwd zou hebben. Daarop heeft hij de wedstrijd direct definitief gestaakt.

2K gaat inmiddels door het leven als de korfbal league gezien de vele doelpuntrijke wedstrijden. In de ronde van zondag waren Hoogezand-St Anna 10-3 en Oerterp – Jubbega 4-8 de uitschieters.

Eerder GVAV Rap- Oerterp 4-5, Hoogezand-Frisia 5-5, Oerterp-Hoogezand 5-5, Peize-Jubbega 4-4, Roden-Hoogezand 3-7, Roden-Olyphia 7-2 en dan nog een hele reeks wedstrijden waarin 6 of 7 keer gescoord werd.
Gemiddeld aantal doelpunten per wedstrijd 4,26.

de Kok

Member
Oh ja, 2K. Waar GVAV Rapiditas-Roden gestaakt werd...

...Bij GVAV vond men dat het of een strafschop of een hoekschop had moeten zijn. Bij Roden vond men dat het een schwalbe was die dan een gele kaart verdiende. Scheidsrechter Schram die in de wedstrijd verder geen rare beslissingen genomen had, had zich vanaf het begin van de wedstrijd verbaal wel behoorlijk overspannen getoond. Ook in de situaties waarin een fluitsignaal voldoende was, vond hij het nodig op zeer luide toon tegen spelers tekeer te gaan.
Na de al dan niet vermeende schwalbe dan wel overtreding door de keeper maakte Bert Roede een opmerking tegen de scheidsrechter die hem daarop een gele kaart gaf, wat zijn tweede was omdat hij bij de penalty in de eerste helft er ook al een gezien had. De scheidsrechter ging zeer dicht op de speler staan en meende dat Roede hem gespuwd zou hebben. Daarop heeft hij de wedstrijd direct definitief gestaakt.

2K gaat inmiddels door het leven als de korfbal league gezien de vele doelpuntrijke wedstrijden. In de ronde van zondag waren Hoogezand-St Anna 10-3 en Oerterp ? Jubbega 4-8 de uitschieters.

Eerder GVAV Rap- Oerterp 4-5, Hoogezand-Frisia 5-5, Oerterp-Hoogezand 5-5, Peize-Jubbega 4-4, Roden-Hoogezand 3-7, Roden-Olyphia 7-2 en dan nog een hele reeks wedstrijden waarin 6 of 7 keer gescoord werd.
Gemiddeld aantal doelpunten per wedstrijd 4,26.

"De scheidsrechter ging zeer dicht op de speler staan en meende dat Roede hem gespuwd zou hebben. Daarop heeft hij de wedstrijd direct definitief gestaakt".
Er zijn vele mensen die soms wel hel vochtig praten..............

Abubakari

Well-known member
"De scheidsrechter ging zeer dicht op de speler staan en meende dat Roede hem gespuwd zou hebben. Daarop heeft hij de wedstrijd direct definitief gestaakt".
Er zijn vele mensen die soms wel hel vochtig praten..............
De scheids gaf de speler een flinke duw las ik in de krant en zowel bij gvav rap. als bij Roden hebben ze de indruk dat ie dat spuugverhaal ophangt om de aandacht daarvan af te leiden. Niemand heeft Roede zien spugen en toen de verslaggever van het dvhn er na afloop naar vroeg reageerde de scheids ook wat vreemd.

Leuke foto van die trainer. Die zit dus altijd op een kratje?
Klopt.

Abubakari

Well-known member
Abubakari zei:
Zelf was ik bij The Knickerbockers-Klazienaveen in 2J. De slechtste wedstrijd die ik dit seizoen zag, onbeholpen, van beide kanten. TKB won wel, 1-0, en staat na de derde zege op rij in het linkerrijtje. Hoe het komt weet ik niet, maar altijd als ik naar TKB ga spelen ze ontzettend slecht.

5c0bf691e0095-IMG_20181208_124106.jpg

Omdat ik vanmiddag eerst naar Groningen o17-Ajax o17 ging (Ja hoor, tot vanmiddag ongeslagen koploper, pas 3 tegentreffers, zie ik ze spelen verliezen ze met 6-2. Deden ?nuvar en Hoogerwerf ook nog eens niet mee, had ik dat geweten...) kon ik na afloop of een uur op Jong Groningen-Harkemase Boys wachten (geen zin in), of naar PKC'83-Zeerobben, maar daar het eerste half uur missen of naar Knickerbockers-HFC'15 (paste precies, begon toen ik arriveerde). Het werd dus TKB en die hielden de traditie in stand. Weer slecht, maar ze wonnen wel. Mocht ook wel, HFC15 staat laatste met 1 punt. TKB won met 2-0, maar met iets meer geluk had HFC15 een puntje kunnen pakken. De 2-0 viel pas in blessuretijd.

PKC'83-Zeerobben (1F) werd 4-2, ON won uit bij Bedum met 0-3 en VVG kwam een valse start niet te boven, 2-0 onderuit bij Balk en dat stond het al na tien minuten.
Be Quick pakte na vijf of zes nederlagen weer eens een puntje, 0-0 tegen Drachtster Boys, die ook aardig uit vorm zijn. Koploper HZVV herstelde zich van een mindere serie en won met 4-1 van Noordscheschut.

Dokkum ging niet door. Groen Geel (3C) won dankzij twee treffers van Dokkumer Jelle Teitsma met 2-3 en BQ1887 blameerde zich bij Holwierde, 2-2. Vorige week verloor Holwierde nog met 13-0 van Groen Geel.

5c0bf72e08a72-IMG_20181208_144852.jpg

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij speelt TKB ook zo slecht omdat die trainer (oud prof Lesmond Prinsen) de hele godganse tijd zo staat te schreeuwen. Echt 90 minuten lang schreeuwen wat ze moeten doen, vooral snel snel snel. Kwam het voetbal niet ten goede want het oogde allemaal wat (te) gehaast.

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar de stadsderby Stadspark-GRC (1F) geweest. Iedereen scoort als een gek tegen Stadspark, maar GRC kreeg er maar eentje in. Stadspark ook, 1-1 dus in een tegenvallende wedstrijd.

GSAVV Forward won zijn laatste vier wedstrijden op rij, maar kreeg nu koploper Drachten op bezoek. Bleek niks uit te maken, 3-0 voor Forward, 5 op rij en nu vierde.
Jammer van de slechte seizoenstart, met 1 punt uit de eerste 5 wedstrijden.
Gruno kon het gat met drachten terug brengen tot 1 punt, maar gaf drie keer een voorsprong uit handen bij Franeker, 3-3.

Amicitia VMC moest tegen Marnix Kolder en co. 0-9 verloren van Veendam 1894. Eerder dit seizoen verloor Amicitia al met 8-1 en 10-0. Maar omdat ze ook twee keer wonnen staan ze niet eens kansloos onderaan.

Andor was ook bij de derby, dus die moet een foto plaatsen.

Abubakari

Well-known member
Franeker-Gruno 3-3

Franeker zei:
Franeker kwam niet verder dan een gelijkspel, waar een zege meer dan verdiend was geweest.

Gruno zei:
Je pakt een punt maar het voelt toch echt als een nederlaag. Als je gedurende 90 minuten de bovenliggende partij bent! 3 keer voor komt maar dan toch gelijk speelt.

:D

Deathprod

Well-known member
Amicitia VMC moest tegen Marnix Kolder en co. 0-9 verloren van Veendam 1894. Eerder dit seizoen verloor Amicitia al met 8-1 en 10-0. Maar omdat ze ook twee keer wonnen staan ze niet eens kansloos onderaan.

Dat is ook nooit van de grond gekomen in Veendam met Kolder en Cijntje. Ik zie dat ze nog steeds in de 3e klasse spelen. Staat het stadion er nog wel?

Joost

Well-known member
Dat is ook nooit van de grond gekomen in Veendam met Kolder en Cijntje. Ik zie dat ze nog steeds in de 3e klasse spelen. Staat het stadion er nog wel?

Er waren nooit plannen om direct door te stoten. Het stadion staat er nog maar de tribunes achter de doelen zijn weg.

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag staan blauwbekken bij VVG-Winsum. VVG had een pikstart, kwam al na 2 minuten op 1-0 maar wist daarna aanvallend niet veel meer te presteren. Winsum ook niet, maar op basis van balbezit en meer op de VVG helft spelend was de 1-1 wel verdiend. Direct na rust een penalty voor Winsum (1-2) en halverwege de tweede helft de 1-3. Kort voor tijd maakte de 46 jarige pinchhitter Jackie Venema er nog 2-3 van, maar verder kwam VVG niet. Verliezen van Winsum kan gebeuren, goeie ploeg, staan tweede, maar VVG lijkt toch wat uit vorm, dwongen wel erg weinig af.

Een veld verderop won Potetos 2 de Champions League door met 4-1 van Oostergo 2 te winnen. Wel opmerkelijk dat dat duel meer kabaal en sfeer opleverde dan de wedstrijd VVG-Winsum. En ook dan elke wedstrijd van Potetos 1, met zijn zes toeschouwers.

ON liet thuis twee punten liggen door een late 3-3 van Balk en PKC'83 verloor bij het opgeleefde Broekster Boys. Be Quick D. verloor alweer, 4-0 bij Olde Veste :)duim:) en staat laatste. BQD heeft nu al 8 wedstrijden niet gewonnen (waarvan 6 nederlagen, waaronder een paar dikke).
Het is sowieso kommer en kwel in Dokkum want ook de goeden, de Groen Witten van VV Dokkum staan laatste, vanmiddag gingen ze onderuit bij Rijperkerk.

Hadden we nog twee toppers in 3C, de bovenste 4 speelden tegen elkaar, BQ1887-Loppersum en Groen Geel-Zuidhorn, beide 2-2.

Sluiten we af met goed studentennieuws. Net als Forward op zondag is ook Knickerbockers op zaterdag aan een opmars bezig. Hoe ze het met dat slechte voetbal voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ze haalden toch 16 punten uit de laatste 6 duels. Waren het eerder met name laagvliegers waarvan gewonnen werd, vanmiddag ging nummer twee Gramsbergen er aan, TKB won (nota bene uit) met liefst 0-4.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar het restant van Knickerbockers-VEV'67 in 2J geweest. Nog ongeveer 50 minuten, gestaakt nadat in oktober de scheidsrechter geblesseerd uitviel.
TKB blijft op streek, scoorde na 2 minuten 2-1 en dat was ook de uitslag. TKB staat nu gedeeld tweede. Kampioen worden ze niet, want Pelikaan S staat een punt of 10-12 voor en die worden met twee vingers in de neus kampioen. Mag ook wel want het is een ploeg die veel te goed is voor de tweede klasse met nogal wat top amateurs en oud betaald voetballers.

Mooiste moment was toen ik achter een VEV'67 speler naar het veld liep, hij floot Eenzame Kerst van Andre Hazes. :eek:

5c1e6a7c43f6d-IMG_20181222_143744.jpg

Unregistere

Well-known member
Mooi plaatje weer.

Die gele speler helemaal links heeft goed in de gaten dat er een blauwe vrij staat. Nu maar hopen dat er een teamgenoot op tijd was om die speler te verdedigen.

En in de middencirkel staat een blauwe op zijn gemakje een beetje stil, lijkt het wel.

bqandy

Well-known member
Youri Kleve, vorig seizoen goed voor heel wat doelpunten, is per direct vertrokken bij SC Stadspark. Geen idee waarom. Persoonlijke redenen.

Abubakari

Well-known member
Studentenweekend. PKC - VVG werd afgelast dus was knickerbockers - pelikaan s de volgende optie. TKB bezig aan een sterke serie en Pelikaan S koploper met pas 2 verliespunten. TKB verraste en won met 2-1. Daardoor staat TKB nu tweede, gat is wel nog steeds 8 punten, dus Pelikaan S zal wel gewoon kampioen worden, maar TKB doet wel goede zaken in de strijd om een plekje in de nacompetitie te veroveren.

Zondagmiddag is meestal 1F middag met GRC of Stadspark, maar vanmiddag ga ik in 3A naar de topper Forward tegen Gruno. Stadsderby bovendien. En al in geen tijden meer bij Forward geweest dus dat wordt hoog tijd.

Abubakari

Well-known member
Bij Forward gebeurt altijd wat. Zo ook vanmiddag, Forward veegde nummer twee Gruno volledig van de mat. Rust 5-0, eindstand 7-2. Dat leidde tot nogal wat frustratie bij Gruno.
De topscorer wilde na het rustsignaal op de vuist met een Forward speler die een grapje maakte. Behoorlijk genant.

attachment.php

Bijlagen

• Forward-Gruno-1024x699.jpg
    Forward-Gruno-1024x699.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 4
Bovenaan