Derde divisie zondag 2019/2020

De Groene Scout

Well-known member
Gemert leek even de eerste koploper te worden toen het 20 minuten voor tijd nog met 2-1 voorstond. Wedstrijd duurde echter te lang en OSS kwam er op en erover en won uiteindelijk nog met 2-4.
 

De Groene Scout

Well-known member
De mannen van Fregge zijn aardig op weg naar de eerste 3-punter. Thuis tegen titelkandidaat UNA staan ze met nog een kwartier te spelen met 2-0 voor.
 

Fregge

Well-known member
Wat een heerlijke wedstrijd! UNA eigenlijk alleen de eerste 20 minuten gevaarlijk en een kleine fase na de 2-0 of zo. Uitblinker Ben van den Nieuwenhof met een goal en een assist.
 

De Groene Scout

Well-known member
Doordat Postma geblesseerd is en er feitelijk (nog) geen alternatief is zal er een middenvelder in de spits staan of we met een verkapte 4-4-2 aan de aftrap verschijnen.
Ik ben benieuwd.
 

de waan

Well-known member
Wat een ongekende weelde.

De eerste twee verrassingen van de dag zijn er ook. Hoogland wint met 1-0 van Westlandia en Hercules met maar liefst 3-0 bij ADO'20.
 

de waan

Well-known member
Ik ben normaal nog wel redelijk realistisch optimistisch volgens mij, maar de voortekenen waren nu toch echt niet al te best.

Des te zoeter smaakt deze.
 

Unregistere

Well-known member
Super leuk natuurlijk, deze fijne zeges voor de favorieten van Waan, Groene en Fregge. Van harte mannen! :duim:

De nieuwkomers doen het sowieso leuk. Hoogland won dus van Westlandia, maar Groene Ster verrast titelpretendent OFC (2-1) en DEM neemt een puntje mee bij een andere ploeg die bovenin wil eindigen, FC Lienden (0-0).

De ruime zege van Hercules bij ADO '20 is ook zeer opmerkelijk inderdaad. Dongen maakte een achterstand goed tegen EVV en pakte nog een puntje (1-1).
 

Unnekuukse

Active member
Van Schoonhoven is trouwens een fijne vent naast het veld hoor! Z'n vader ook.

Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Een van de weinigen die zich vorig seizoen tot laatste minuut voor JVC Cuijk heeft ingezet. Als een van de weinigen ook in 3e divisie (mogen) blijven spelen...
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo, mooie zondag zo.
HSC'21 inderdaad met een verkapte 4-4-2 doordat spits Postma geblesseerd was.
Ottink ging nu meer centraal in de punt en de linkerkant werd open gelaten voor Hidde van Dijk (hangend op links dus).
Dat pakte prima uit, HSC'21 kreeg het initiatief van de tegenstander en pakte dat ook. Doordat de tegenstander geen druk zette kreeg de defensie iets meer tijd om de opbouw te verzorgen en werden er dus ook minder fouten gemaakt. Enkele fraaie aanvallen en prima treffers waren het gevolg.

Ook na de 2-0 en 3-0 bleef de tegenstander opvallend genoeg achteruit lopen en voetballen op de counter; vreemd. Pas na de thee kwamen ze iets meer vooruit en werd het niveau verschil kleiner. Verschil was toen natuurlijk al gemaakt.

Wij staan bovenaan!!!!!!!!!!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Hoogland wint dus inderdaad van Westlandia. Weinigen die dat verwacht hadden denk ik.

Westlandia kwam amper door de stugge verdediging van Hoogland heen, het leverde zo nu en dan gevaar op maar dan bleek de doelman een sta in de weg. Vlak voor rust scoorde Hoogland de 1-0.

Na de rust weer Westlandia veel op de helft van Hoogland, leverde genoeg gevaar op maar de schoten binnen de palen werden allemaal gekeerd. Je had het gevoel dat de gelijkmaker nog ging vallen, maar dat gebeurde dus niet.

Ik had deze wedstrijd de best mogelijke positie, namelijk achter de zijlijn in de schaduw. Heerlijk! Persoonlijk ging het ook erg lekker, als vanouds plezier getoond en goed in de samenwerking met de scheidsrechter. Deze kwam net als ik uit Friesland, Dokkum namelijk, de laatste keer dat we samenwerkten was in de eerste klasse en het was erg mooi om te zien hoe erg hij vooruit was gegaan. Net als ik uiteraard, haha. Z'n coach uit Rotterdam was dat ook. Ondanks de 7 gele kaarten (4 om 3), deze waren allen noodzakelijk.
 

Unregistere

Well-known member
Geen idee, ik ken geen woord Frans. Zou eigenlijk ook niet weten wie Duplan was ...

De speler die er uit zag alsof het ook zomaar een beeldend kunstenaar had kunnen zijn!

Maar mannen, ik heb een dilemma. Een speler van HSC ?n een speler van Blauw Geel genomineerd als speler van de week bij Voetbal247. Fregge en Waan / Scout, wie moet ik nu kiezen?
 
Bovenaan