Derde divisie zondag 2019/2020

De Groene Scout

Well-known member
Hoewel er nog geen 100% zekerheid / duidelijkheid is van de KNVB lijkt het erop dat de zondag 3e divisie er komend seizoen als volgt uit gaat zien:
ADO?20
Jong ADO Den Haag
Blauw Geel?38
DEM
Dongen
EVV Echt
Gemert
Groene Ster
Hercules
Hoogland
HSC?21
FC Lienden
OFC
OSS?20
Quick
UNA
Westlandia

Ik kom uit 17 clubs. Als de echte kenners/volgers (Waan/Joost) meer info hebben lezen we het wel.

Feit is wel dat er ook dit seizoen weer redelijk op tijd gestart wordt met voorrondes KNVB beker en competitie en daardoor diverse clubs inmiddels zijn begonnen aan de voorbereiding. Een aantal clubs knipt die voorbereiding op in 2 blokken (bijv. nu 3 weken, dan 2-3 weken voor de vakantie en dan het vervolg).

HSC'21 is inmiddels ook begonnen aan de voorbereiding en na een weekje trainen zal er morgen voor het eerst geoefend worden. Om 11.00 uur trappen ze thuis af in Haaksbergen tegen plaatsgenoot en 2e klasser Bon Boys.

Heerlijk het gaat al weer beginnen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik neem niet aan dat de KNVB nog meer belofte-teams heeft gevonden voor de Derde Divisie, dus dan blijft het inderdaad bij 2x 17 clubs.
 

Fregge

Well-known member
Ah zo. Daar hebben wij nog nooit last van gehad haha. 2 keer vrijgeloot in de eerste ronde.
 

Unregistere

Well-known member
Ah zo. Daar hebben wij nog nooit last van gehad haha. 2 keer vrijgeloot in de eerste ronde.

Nooit het noodlot tarten. Zal je zien dat je straks direct als eerste uit de koker rolt op 6 juli!

Dit zal overigens wel de indeling worden, inderdaad. Of de KNVB moet de zomerkolder in de kop krijgen en ineens besluiten over te gaan op een mix. Maar dat verwacht ik niet.

OFC, UNA en FC Lienden als titelkandidaten?
 

de waan

Well-known member
Vooral Lienden denk ik, als ik zie wat die allemaal binnen hebben gehaald. Of Van de Haar moet weer racistische spatjes krijgen.

Het vertrek van Kharkouch lijkt me toch wel een forse aderlating voor OFC. En misschien dient zich wel weer een verrassende outsider aan.
 

Unregistere

Well-known member
Vooral Lienden denk ik, als ik zie wat die allemaal binnen hebben gehaald. Of Van de Haar moet weer racistische spatjes krijgen.

Het vertrek van Kharkouch lijkt me toch wel een forse aderlating voor OFC. En misschien dient zich wel weer een verrassende outsider aan.

Kharchouch was inderdaad wel erg belangrijk voor OFC, net als de eveneens vertrekkende middenvelder Tom Noordhoff. Maar er blijft op zich wel een zeer aardige ploeg staan. Alleen is het wel noodzakelijk dat iemand de goals gaat maken. Ze krijgen er een prima spits bij, maar dat is niet echt zo'n doelpuntenmaker. Al was Kharchouch dat in principe ook niet voor hij bij OFC belandde, dus wie weet.
 

Fregge

Well-known member
Lienden lijkt me weer juist helemaal geen titelkandidaat. Het rommelt daar al even toch?
 

Forza AZ

Well-known member
Ah zo. Daar hebben wij nog nooit last van gehad haha. 2 keer vrijgeloot in de eerste ronde.

Er wordt nu niemand meer vrijgeloot in de 1e voorronde. Pas in de 2e voorronde (als bekend is hoeveel clubs er nodig zijn in de 1e ronde) worden er clubs vrijgeloot.
 

De Groene Scout

Well-known member
1e oefenduel van HSC'21 bekeken tegen 2e klasser Bon Boys.
Een prima eerste helft gezien met veel beweging en diepgang bij de middenvelders, Werd ook gespeeld met grotendeels 1e keus spelers.
Ruststand 7-0 met 3x Postma, 2x Diego en 2x Burak. Opvallend feitje: 5 assists van nieuweling Hidde van Dijk.
Na rust veel andere spelers en diverse extra wisselingen en werd het er niet beter op. Door rommelig spel en fouten kreeg Bon Boys zelfs een hand vol kansjes.
Uiteindelijk werd het nog 8-0 door een benutte strafschop van Veensma.
 

Unregistere

Well-known member
Lienden lijkt me weer juist helemaal geen titelkandidaat. Het rommelt daar al even toch?

Het zou zomaar niets kunnen worden, maar op papier hebben ze toch wel een aardige selectie neergezet nu. Paar aanwinsten uit de goede periode van de club. Als dat gaat draaien, moeten ze absoluut bovenin mee kunnen doen, lijkt mij.

1e oefenduel van HSC'21 bekeken tegen 2e klasser Bon Boys.
Een prima eerste helft gezien met veel beweging en diepgang bij de middenvelders, Werd ook gespeeld met grotendeels 1e keus spelers.
Ruststand 7-0 met 3x Postma, 2x Diego en 2x Burak. Opvallend feitje: 5 assists van nieuweling Hidde van Dijk.
Na rust veel andere spelers en diverse extra wisselingen en werd het er niet beter op. Door rommelig spel en fouten kreeg Bon Boys zelfs een hand vol kansjes.
Uiteindelijk werd het nog 8-0 door een benutte strafschop van Veensma.

Fijne start dus voor HSC. Al mag dat ook wel tegen een tweedeklasser, maar je moet ze nog maar zien te maken. Hidde van Dijk kan jou voorlopig dus wel bekoren?
 

de waan

Well-known member
8-0 tegen Bon Boys, dat is toch niet misselijk. Oefenpotje of niet, daar komt toch ook wat prestige bij kijken.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
8-0 tegen Bon Boys, dat is toch niet misselijk. Oefenpotje of niet, daar komt toch ook wat prestige bij kijken.

Was ook wel aardig om te zien dat in de rust diverse mensen uit de Veldmaat de fiets al weer pakten.
Die hadden echt gedacht er dichter bij te zitten; niet dus. :duim:
 
Bovenaan