Derde divisie zondag 2019/2020

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag 1 december Hoogland tegen Jong ADO Den Haag. Beide clubs tref ik dan voor de tweede keer dit seizoen. Qua kilometers de dichtstbijzijnde vereniging die ik treffen kan in de Derde Divisie.
 

Unregistere

Well-known member
Durfde Lienden inderdaad een beetje aan te vallen, Groene? Zal wel pijn gedaan hebben bij ze.

Hoe dan ook, het ziet er nu allemaal zo uit:

Speelronde 12

DEM - EVV 1-1
Dongen - ADO '20 3-2
Groene Ster - Jong ADO Den Haag 3-2
Hoogland - Gemert 3-3
HSC '21 - FC Lienden 1-1
OFC - UNA 2-1
Quick - OSS '20 1-2
Westlandia - Hercules 2-0

STAND

1. OSS '20 11-25
2. OFC 11-21
3. HSC '21 12-20
4. Gemert 12-19
5. Blauw Geel '38 11-18 (+3)
6. Groene Ster 11-18 (+2)
7. EVV 11-15
8. ADO '20 12-15
9. FC Lienden 10-14
10. Dongen 11-14
11. Westlandia 12-13
12. Jong ADO Den Haag 10-12
13. Hercules 11-12
14. UNA 11-11
15. DEM 12-11
16. Hoogland 11-9
17. Quick 11-8

Topscorers:

1. Thijs van Pol (Gemert) 9
2. Jos Peltzer (OSS '20) 8
3. Lance Duijvestijn (Jong ADO Den Haag) 7
=. Tim Freriks (OFC) 7
5. Oskar van Logtestijn (Hoogland) 6
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 6
=. Diego van der Weide (HSC '21) 6

L-R-Abdelkarin-Ait-Kassi-of-EVV-Echt-Anouar-Moukouh-of-VV-Dongen.jpg

Buitenspeler Anouar Moukouh droeg met twee treffers een mooi steentje bij aan de overwinning van Dongen op ADO '20
 

De Groene Scout

Well-known member
Durfde Lienden inderdaad een beetje aan te vallen, Groene? Zal wel pijn gedaan hebben bij ze.
Zeker wel, vooral fysiek sterke jongens over het hele veld. Aan de fysiek-trainer ligt het niet. Verder heeft spits Fernandes toch 150 eredivisie duels in de benen. Dat kon je echt wel zien.
Die staan aan het eind van de rit zeker in de top 5; prima ploeg.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker wel, vooral fysiek sterke jongens over het hele veld. Aan de fysiek-trainer ligt het niet. Verder heeft spits Fernandes toch 150 eredivisie duels in de benen. Dat kon je echt wel zien.
Die staan aan het eind van de rit zeker in de top 5; prima ploeg.

Ze pakken het dus in elk geval anders aan. Zag wel dat ze Mijland weer terug hebben, die kon kennelijk geen andere club vinden. Een rappe aanvaller, kun je er prima bij hebben. Over Fernandez hoor ik wisselende verhalen, trouwens. Heeft natuurlijk ook best lang niets gedaan, dus het zou kunnen dat hij gewoon nog ritme miste en nu dus beter gaat spelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mijland viel nog even in zondag. Inderdaad snel maar te korte invalbeurt om te kunnen beoordelen.
Het volgende programma dan maar, met alle duels op zondag.

ADO'20 - Westlandia
Gemert - EVV
Hercules - OFC
sv OSS 1920 - Hoogland
Groene Ster - HSC '21
UNA - Quick
FC Lienden - Blauw Geel '38
Jong ADO Den Haag - Dongen
DEM is vrij
 

Joost

Well-known member
Ik ben in 36 jaar vier keer bij Groene Ster geweest. Zal er vast nog wel eens komen maar niet komende zondag, ik ben op de Wolfsberg in Herten te vinden zondag.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ik ben in ieder geval al in Limburg, alles voor een optimale voorbereiding haha. Zit in een hotel & restaurant in Baexem.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien stort hij zich wel in het Limburgse nachtleven, kunnen wij niet controleren natuurlijk... :p

Let in ieder geval goed op die buitenspeler van Groene Ster, dat is een Vlugge(n).

Succes weer vandaag aan Waan, Groene, Fregge en natuurlijk SC Heerenveen!
 

Unregistere

Well-known member
Dat is het ook gebleven, geen goals bij Groene Ster - HSC.

Fregge mocht w?l juichen. Blauw Geel won keurig met 1-2 op bezoek bij Lienden. :duim: Zijn belevenissen in de Betuwe lezen we hier vast nog wel.

OSS '20 blijft koploper na een benauwde 2-1 zege op Hoogland. OFC is de eerste achtervolger, zij wonnen met 1-2 bij Hercules. Bilal El Amrani maakte de eerste goal voor de club uit Oostzaan, hij scoort dus makkelijk op het veld van Hercules. Ook Gemert handhaaft zich bovenin door een 2-0 overwinning op EVV.

Onderin pakte UNA drie belangrijke punten tegen Quick (1-0). Westlandia won met 1-3 bij ADO '20 en klom flink op de ranglijst. Tot slot eindigde het treffen tussen Jong ADO Den Haag en Dongen onbeslist (2-2).
 

Joost

Well-known member
Weinig van meegekregen vandaag. Hooguit wat twitterberichtjes waarbij werd aangegeven dat er inderdaad weinig gebeurde voor beide doelen.
Maar goed, wel weer een puntje erbij.

Volgens twitter had Groeee Ster nog wel wat kansen in het laatste half uur maar heeft HSC'21 de doelman helemaal niet op de proef gesteld.
Nuttig puntje voor beide schat ik zo in.

Bij EVV moeten ze echt gek worden denk ik. Ik lees via zowel Gemert als het Eindhoven Dagblad dat EVV de kansen krijgt en Gemert de punten pakt. En dat is niet voor het eerst dat het EVV overkomt.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Groene Ster dus doelpuntloos tegen HSC '21.

HSC eerste helft wat gevaarlijker, laatste half uur Groene Ster vooral. Toen bakte HSC er weinig meer van. Maar van beide kanten weinig kansen, dus 0-0 logische uitslag.

Zo nu en dan pittige strijd, met uiteindelijk 5 gele kaarten (waarvan 4 voor HSC). In eerste helft nog aantal mooie buitenspelsituaties, tweede helft viel er helaas helemaal geen eer te behalen en was het een kwestie van volgen voorlaatste verdediger.

HSC wel prima clubmensen in de bestuurskamer, net als de gastvrijheid van Groene Ster. Na afloop nog sjaal van bekerwedstrijd Groene Ster tegen sc Heerenveen gekregen van vorig seizoen, haalde de voorzitter zo uit de vitrinekast vandaan toen ik bevestigde sc Heerenveen fan te zijn.

Rapporteur daarna met z'n vrouw ook nog gesproken, die waren zelfs op de fiets. Ik moest toen nog 290 kilometer terug, haha.
 

Unregistere

Well-known member
Weinig van meegekregen vandaag. Hooguit wat twitterberichtjes waarbij werd aangegeven dat er inderdaad weinig gebeurde voor beide doelen.
Maar goed, wel weer een puntje erbij.

En een speler van HSC genomineerd als speler van de week bij Voetbal247. Dus die moet wel goed gespeeld hebben.

Uiteraard op hem gestemd. :duim:
 
Bovenaan