Derde divisie zondag 2019/2020

De Groene Scout

Well-known member
Ik heb ook het gevoel dat de fanclub in Dongen net iets groter is. We liggen een behoorlijk stukje achter op de koploper, maar wel ruim voor op de nummer 3.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Die jonge centrale verdediger van HSC '21 speelde inderdaad wel een aardige partij. Maar het is een grote verrassing dat er in zo'n slechte wedstrijd toch een speler geselecteerd is.
 

Unregistere

Well-known member
Ik bedacht eigenlijk net dat het ook best leuk zou zijn als we bij Voetbal247 ook de scheids- en grensrechter van de week zouden kunnen kiezen. Misschien dat De Waan die suggestie er eens in kan gooien? :duim:
 

Fregge

Well-known member
Over grensrechters gesproken. Ik zag in de herhaling van Sparta Nijkerk - DOVO dat de grensrechter een boekje verloor met kaarten (kreeg ook geel van een speler). Is dat standaard dat grensrechters die bij hebben?
 

Unregistere

Well-known member
Haha, gisteren was er een heel jong mannetje aan het vlaggen bij IFC, die had ook een boekje. Was heel erg brutaal tegen de trainers van UDI '19, die werden echt woest op hem. Scheelde niet veel of ze vlogen hem aan. Dus die verdiende ook wel een nominatie.

Dan nog even alles op een rijtje, na een weekend waarin Dongen-keeper Sprangers in blessuretijd het doel wist te vinden tegen de beloften van ADO Den Haag:

Speelronde 13

ADO '20 - Westlandia 1-3
Gemert - EVV 2-0
Groene Ster - HSC '21 0-0
Hercules - OFC 1-2
Jong ADO Den Haag - Dongen 2-2
FC Lienden - Blauw Geel '38 1-2
OSS '20 - Hoogland 2-1
UNA - Quick 1-0

STAND

1. OSS '20 12-28
2. OFC 12-24
3. Gemert 13-22
4. Blauw Geel '38 12-21
5. HSC '21 13-21
6. Groene Ster 12-19
7. Westlandia 13-16
8. Dongen 12-15 (+2)
9. EVV 12-15 (0)
10. ADO '20 13-15
11. FC Lienden 11-14
12. UNA 12-14
13. Jong ADO Den Haag 11-13
14. Hercules 12-12
15. DEM 12-11
16. Hoogland 12-9
17. Quick 12-8

Topscorers:

1. Thijs van Pol (Gemert) 9
2. Jos Peltzer (OSS '20) 8
3. Lance Duijvestijn (Jong ADO Den Haag) 7
=. Tim Freriks (OFC) 7
5. Hugo Botermans (Jong ADO Den Haag) 6
=. Oskar van Logtestijn (Hoogland) 6
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 6
=. Diego van der Weide (HSC '21) 6

DAP190817-109.jpg

Edouard Duplan was met zijn eerste twee competitiedoelpunten voor Westlandia goud waard voor zijn ploeg in de gewonnen wedstrijd bij ADO '20
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag 8 december ASR 2 bij Lienden - OSS 1920.

OSS, de enige club die ik dit seizoen tot nu toe 3x trof. Overigens telkens bij een uitwedstrijd.

Kan ik mooi combineren met mijn wedstrijd op zaterdag, FC Utrecht O15 tegen AZ O15. Nog nooit zo ver hoeven rijden voor het fluiten en ook nog nooit een wedstrijd van zo'n hoog niveau gefloten.

Dan ga ik ook ergens overnachten tussen Utrecht en Lienden op zaterdagnacht.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Over grensrechters gesproken. Ik zag in de herhaling van Sparta Nijkerk - DOVO dat de grensrechter een boekje verloor met kaarten (kreeg ook geel van een speler). Is dat standaard dat grensrechters die bij hebben?
Een grensrechter die geel geeft?

Dat kan, maar hoeft niet. Als grensrechter geef je immers geen kaarten. Ik heb alleen scorekaart en pen bij me. Als eerste assistent schrijf je wissels, minuten, gele kaarten (geen rode) en rugnummers doelpuntenmakers op. De tweede doet hetzelfde alleen noteert die geen wissels.
 

Unregistere

Well-known member
De Raafjeshof in Culemborg, 't Veerhuys in Beusichem of Bistro Florian in Wijk bij Duurstede? Echt heel denderend klinkt het niet, ik zou lekker in Utrecht blijven als ik jou was. Daar is 's avonds tenminste nog iets te doen.
 

Fregge

Well-known member
Een grensrechter die geel geeft?

Dat kan, maar hoeft niet. Als grensrechter geef je immers geen kaarten. Ik heb alleen scorekaart en pen bij me. Als eerste assistent schrijf je wissels, minuten, gele kaarten (geen rode) en rugnummers doelpuntenmakers op. De tweede doet hetzelfde alleen noteert die geen wissels.

Nee, de speler gaf de grens geel haha. De grens moest iets aan z'n vlag laten doen, en z'n boekje viel uit z'n zak toen hij terugrende. Zaten ook kaarten bij.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Haha, gisteren was er een heel jong mannetje aan het vlaggen bij IFC, die had ook een boekje. Was heel erg brutaal tegen de trainers van UDI '19, die werden echt woest op hem. Scheelde niet veel of ze vlogen hem aan. Dus die verdiende ook wel een nominatie.
Ik zag z'n foto al, maar ken hem niet. De andere assistent kan het onmogelijk zijn, dat is echter stugge Fries haha. De broekies willen zich nog wel eens heel erg bewijzen zullen we maar zeggen.

@Fregge heeft het niet zo op scheidsrechter Bronsvoort? Heb eenmaal vorig seizoen bij hem gevlagd, vond hem echt goed toen. Fluit ook in de groep met Tweede Divisie wedstrijden.
 

Fregge

Well-known member
Ik geloof dat er 1 van Lienden wel een stuk of 7 a 8 overtredingen heeft gemaakt zonder een kaart te krijgen. En op een gegeven moment hoefde er alleen maar een Lienden speler au te zeggen, en hij had al een vrije trap mee. Als hij zo stond te fluiten bij een thuiswedstrijd met jou als vlagger, had ik iedere stukjes kaas die hij probeerde te pakken af te slaan.
 
Bovenaan