De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

De Groene Scout

Well-known member
O ja, je hebt het over spelers van het 2e. Ik zat te denken aan de afvallers van het 1e.

Dat zullen er ook wekelijks een stuk of 3 zijn inderdaad. Dus nog best een aardig groepje dat je wekelijks moet telleurstellen.
Unregistere ik denk dat je de grote en de financiële middelen bij HSC'21 een beetje overschat. Is bij ons geen ruimte voor 3 prestatie teams. Het is of / of.

noordooster

Well-known member
Voordeel voor met name zondagverenigingen is, dat spelers uit dat O23 team vrij gemakkelijk ook ingezet kunnen worden bij wedstrijden van het eerste op zondagmiddag.
Wanneer zo'n vereniging ook een standaardteam op zaterdag heeft mag dat bij die spelers niet . Daarover klagen zondagverenigingen nogal eens.
En spelers van een reserveteam dat op zondagmorgen speelt inzetten op zondagmiddag bij het eerste is ook niet ideaal.
Zaterdagverenigingen kunnen minder gemakkelijk spelers uit een O23 inzetten bij het eerste.

PES5

Administrator
Forumleiding
Kerel; flikker aub met om ieder idee of onderwerp op je zaterdag-zondag weegschaaltje te leggen.

Je hebt echt dezelfde irritatiefactor als een strontvlieg door ieder topic te verpesten.

Unregistere

Well-known member
Voordeel voor met name zondagverenigingen is, dat spelers uit dat O23 team vrij gemakkelijk ook ingezet kunnen worden bij wedstrijden van het eerste op zondagmiddag.
Wanneer zo'n vereniging ook een standaardteam op zaterdag heeft mag dat bij die spelers niet . Daarover klagen zondagverenigingen nogal eens.
En spelers van een reserveteam dat op zondagmorgen speelt inzetten op zondagmiddag bij het eerste is ook niet ideaal.
Zaterdagverenigingen kunnen minder gemakkelijk spelers uit een O23 inzetten bij het eerste.

Zaterdagclubs mogen dat ook gewoon. Dus bij de KNVB regelen dat je thuiswedstrijden op dezelfde dag speelt en je kan een speler die bij Onder 23 heeft meegedaan daarna ook op de bank zetten bij het eerste.

Dat zullen er ook wekelijks een stuk of 3 zijn inderdaad. Dus nog best een aardig groepje dat je wekelijks moet telleurstellen.
Unregistere ik denk dat je de grote en de financiële middelen bij HSC'21 een beetje overschat. Is bij ons geen ruimte voor 3 prestatie teams. Het is of / of.

Okee, duidelijk. Maar het is dus ook geen optie om het 2e gewoon te laten bestaan, met lagere prioriteit, en dan te vullen met spelers die te oud zijn voor de Onder 23, nu in het 3e zitten of vanuit de jeugd doorstromen en (nog) niet goed genoeg zijn voor de Onder 23? Dat hoeft toch niet zo gek veel te kosten?

noordooster

Well-known member
Kerel; flikker aub met om ieder idee of onderwerp op je zaterdag-zondag weegschaaltje te leggen.

Je hebt echt dezelfde irritatiefactor als een strontvlieg door ieder topic te verpesten.

Bij veranderingen in de piramide zijn er verschillen in hoe zaterdag- en zondagverenigingen daar tegenaan kijken.
Dat moet in een topic als dit vermeld kunnen worden.

De manier waarop jij reageert, getuigt , niet voor het eerst, van weinig fatsoen en respect.

noordooster

Well-known member
Zaterdagclubs mogen dat ook gewoon. Dus bij de KNVB regelen dat je thuiswedstrijden op dezelfde dag speelt en je kan een speler die bij Onder 23 heeft meegedaan daarna ook op de bank zetten bij het eerste.

De wedstrijden van O23 worden in principe gespeeld op zaterdag om 18.00 uur.
Lijkt me niet ideaal om eerst om 15.00 uur een hele wedstrijd op de bank te zitten en vervolgens om 18.00 uur een hele wedstrijd te spelen.

Unregistere

Well-known member
De wedstrijden van O23 worden in principe gespeeld op zaterdag om 18.00 uur.
Lijkt me niet ideaal om eerst om 15.00 uur een hele wedstrijd op de bank te zitten en vervolgens om 18.00 uur een hele wedstrijd te spelen.

De wedstrijden worden helemaal niet in principe gespeeld op zaterdag om 18.00 uur.

Ik citeer uit een eerdere post met info:

* Vaste speeldag is zaterdag, aftrap mag niet eerder dan 12.00 uur en niet later dan 18.00 uur, al is het nog wel mogelijk in onderling overleg af te wijken.

Kortom, het is nog altijd prima mogelijk om gewoon om 12.00 uur af te trappen voor Onder 23 en om 15.00 uur op de bank te zitten bij 1.

noordooster

Well-known member
De wedstrijden worden helemaal niet in principe gespeeld op zaterdag om 18.00 uur.
Ik citeer uit een eerdere post met info:
Kortom, het is nog altijd prima mogelijk om gewoon om 12.00 uur af te trappen voor Onder 23 en om 15.00 uur op de bank te zitten bij 1.

Oke, ik meende ergens gelezen te hebben dat het 18.00 uur werd.
Maar misschien heb ik dat te snel geconcludeerd na het lezen van bericht als dat van UNA :
https://www.vvuna.nl/1/1110/una-start-met-onder-23-elftal/

Als dan de thuisclub deze aanvangstijd kan bepalen, dan wordt meedoen bij zowel de O23 als bij het eerste inderdaad gemakkelijker, als beide teams tegelijk thuis spelen.
Speelt 1 van beide uit, dan wordt het natuurlijk problematischer bij zaterdagverenigingen.

Unregistere

Well-known member
Ja, maar dat kan je gewoon aanvragen bij de KNVB. Hebben wij ook gedaan voor het eerste en het tweede, om dezelfde reden. Dan loopt je programma in de meeste gevallen dus gelijk, met af en toe een uitzondering.

Unregistere

Well-known member
Maar dat heet dus de Onder 23. Net als dat in Onder 19 ook spelers van 19 kunnen spelen. Vandaar wellicht je verwarring.

Deathprod

Well-known member
Maar dat heet dus de Onder 23. Net als dat in Onder 19 ook spelers van 19 kunnen spelen. Vandaar wellicht je verwarring.

Ah okay, Wellicht is dat veranderd dan , vroeger in de tijd dat ik nog voetbalde mocht je alleen meedoen aan de A1 als je niet voor 1 juni 19 werd. Dan is het dus eigenlijk een verkeerd gekozen naam door de KNVB. Maar goed uiteindelijk zijn het dan allemaal Onder 24 competitie's maar heten onder 23. :duim:

de waan

Well-known member
Ah okay, Wellicht is dat veranderd dan , vroeger in de tijd dat ik nog voetbalde mocht je alleen meedoen aan de A1 als je niet voor 1 juni 19 werd. Dan is het dus eigenlijk een verkeerd gekozen naam door de KNVB. Maar goed uiteindelijk zijn het dan allemaal Onder 24 competitie's maar heten onder 23. :duim:

Op een gegeven moment is de leeftijdsgrens verschoven naar 1 januari, omdat dat internationaal zo was. Vanaf dat moment kun je dus in de )19 spelen, terwijl je tijdens het seizoen 19 wordt.

Unregistere

Well-known member
Klopt. Is volgens mij toch al redelijk lang geleden dat ze dat gedaan hebben? Kan me herinneren dat er toen 'derdejaars' A-junioren waren.

De Groene Scout

Well-known member
Klopt. Is volgens mij toch al redelijk lang geleden dat ze dat gedaan hebben? Kan me herinneren dat er toen 'derdejaars' A-junioren waren.

Klopt is al zeker een jaar of 15 zo.

Bij HSC'21 is de knoop doorgehakt; wij doen mee aan de O23 competitie.
O ja, bij minimale regionale deelname mogen wij ons nog terug trekken.

de waan

Well-known member
Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat clubs als Quick'20, Excelsior'31 en Longa'30, om er maar een paar te noemen, hier niet aan meedoen. Maar goed, we gaan het zien.

Unregistere

Well-known member
Tussenstandje: tot nu toe 35 verenigingen ingeschreven voor de Onder 23 competitie.

Daaronder divisieclubs als ASWH, Blauw Geel '38, Barendrecht, DEM, DOVO, Excelsior '31, FC Lisse, Quick, HSC '21, Kozakken Boys, Quick Boys, UNA, Gemert en Ter Leede, plus hoofdklassers als Be Quick 1887, HBS, Leonidas, OJC Rosmalen, RKAVV, Nuenen en Purmersteijn.

De overige inschrijvingen komen van clubs waarvan het eerste elftal in de eerste klasse of lager speelt. Opmerkelijkste namen: AFC IJburg, dat met het eerste in de vijfde klasse bivakkeert, en SV Overbos, dat in de vierde klasse speelt.

Er zijn ook 12 clubs die zich hebben afgemeld bij de KNVB.

Laatst bewerkt:
Bovenaan