De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

PES5

Administrator
Forumleiding
N.m.m. is wat onmogeljk wordt genoemd in veel gevallen gewoon onwil, vooral ook ingegeven door " we moeten niet teveel prijsgeven".

Dank dat je hierboven even heel goed aangeeft waarom de zaterdagclubs maar moeilijk blijven doen en al die kulargumenten op tafel gooien.

Bonehead

Well-known member
Dat bedoel ik dus Waan. Ook bij het zondagvoetbal zijn er fossielen waar geen beweging in zit. Hakken in het zand zetten. Zo was ik laatst bij Quick en daar werd door de oude mannetjes vol afschuw gesproken over zaterdagvoetbal. En dat vuile betalen maakte het hele voetbal kapot. Daar deden ze bij Quick niet aan. Nee, Quick, daar doen wij niet aan mee in de 3de Klasse. Verder werd er voor de wedstrijd en in de rust alleen maar over zondagvoetbal geluld. Na de wedstrijd waren we niet meer welkom omdat hun eerste elftal thuis moest voetballen. We moesten maar ergens in achterkamertje plaatsnemen. Daar hadden we geen zin in. Ik en mijn collega zijn direct na de wedstrijd naar huis gegaan. Iedereen moet zich maar aanpassen aan Quick. Alsof het onze schuld is dat zij op zaterdag voetballen.

Ik snap de beweegreden van de zondagclubs wel. Zij voelen dat zij veel meer concessies moeten doen dan het zaterdagvoetbal. Hoewel mijn voorkeur om half drie zou het voor mij geen dealbreker zijn om een keer of wat later te voetballen. Dan deel je de dag iets anders in. Geen probleem.

Uiteraard kun je het niet individueel doen. Maar in de regio's met veel of louter zondag zou dit wel een oplossing zijn.

de waan

Well-known member
Ja, Quick'20, daar noem je me ook een club. :D

Maar je hebt verder helemaal gelijk hoor. Het hokjesdenken en het vooral uitgaan van onmogelijkheden zit aan beide kanten.

Unregistere

Well-known member
Maar er is ook niemand die beweert, dat zondagclubs als IFC hier geen voordeel van hebben.

Klopt. Maar mijn reactie was een reactie op het kaartje van JMD, waarin ik had gezocht naar de gevolgen voor ASWH en in eerste instantie, omdat het vooral om de hoofdklasse lijkt te gaan, IFC als Ambachtse vereniging. Puur om te bekijken wat dat voor hen zou betekenen. En verder niet.

Overigens is de voorzitter van IFC wel een officieel voorstander van mixen.

Joost

Well-known member
Welk financieel gewin zou een zondagclub eigenlijk meer hebben dan een zaterdagclub als het om mixen gaat?

De enige voordelen die ik zie zijn tweeledig; minder reiskilometers, meer lokale duels dus wellicht wat meer supporters van de tegenpartij in de kantine.

Deathprod

Well-known member
Derbys zijn gewoon geweldig voor het amateurvoetbal. HBS - Quick voor 3000 man terwijl er normaal 500 man staan. Daarom gewoon lekker mixen, zodat er nog veel meer derby's zullen ontstaan.

JMD

Well-known member
Derbys zijn gewoon geweldig voor het amateurvoetbal. HBS - Quick voor 3000 man terwijl er normaal 500 man staan. Daarom gewoon lekker mixen, zodat er nog veel meer derby's zullen ontstaan.

Juist. SJC - Noordwijk trok in de herfst een volle 'Lageweg', en men is bij Noordwijk nu al druk bezig voor de return. Dus ook Noordwijk, zaterdag, heeft er voordeel van dat SJC bij hen zit.
Oei, zaterdag tegen zondag, dat mag toch niet NO?

stc

Well-known member
Mijn persoonlijke mening is dat het voor mij niet meer uitmaakt of er gemixt wordt of niet. De ontzuiling heeft al plaats gevonden, de 24/7 economie draait in Nederland al lang. Daarnaast ben ik van mening dat de vergadercultuur over het wel of niet mixen te lang duurt.

noordooster

Well-known member

Ja en de derby de Dijk - AFC vorig seizoen leverde 400 toeschouwers op.
En de experimenten van de noordelijke zondaghoofdklassers tegen elkaar op zaterdagavond ( omdat ze als derby werden gezien ) leverden ook maar een handjevol toeschouwers op.

Je kan er wel enkele wedstrijden uit halen. Het gaat om het totale beeld.
Ik geloof er helemaal niks van, dat de zaterdaghoofdklassers in een gemengde competitie in totaal meer toeschouwers trekken , dan in een niet-gemengde.
Wanneer Putten en Nijkerk de wedstrijden tegen Genemuiden, Staphorst, ACV en Urk om 14.30 uur kwijtraken en daarvoor enkele zondaghoofdklassers als Hoogland , SDO enz. terugkrijgen, zullen ze eerder minder dan meer toeschouwers trekken. Om over dalende kantine omzet en minder mooie tegenstanders nog maar te zwijgen.

In ieder geval hadden de zaterdag tweede divisionisten in hun voor het eerst gemengde competitie te maken met een sterk dalende recette en kantine inkomsten, vergeleken met de zaterdagtopklasse.

noordooster

Well-known member
Juist. SJC - Noordwijk trok in de herfst een volle 'Lageweg', en men is bij Noordwijk nu al druk bezig voor de return. Dus ook Noordwijk, zaterdag, heeft er voordeel van dat SJC bij hen zit.
Oei, zaterdag tegen zondag, dat mag toch niet NO?

Zie bovenstaande reactie.
Kan eens zo'n wedstrijd tussen zitten. Heb je altijd. Zo ken ik ook bv Spakenburg-IJsselmeervogels, Katwijk- Quick Boys en GVVV - DOVO in niet - gemengde competities die vaak vele vele duizenden toeschouwers trokken .
Doordat er zo nodig een gemengde onnodige Tweede Divisie kwam , werden dergelijke derbies vaak niet meer gespeeld, terwijl de kans erop in een gewone zaterdagtopklasse veel groter was.

noordooster

Well-known member
Voor de zoveelste keer: Bron???

Je hebt veel moeite met lezen, he.
Zie de daarover gehouden enqu?te onder tweede divisionisten.
Maar dat heb ik je op dezelfde vraag ook al enkele keren eerder geantwoord.
En nou niet voor de zoveelste keer vragen naar de bekende weg !

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Je hebt veel moeite met lezen, he.
Zie de daarover gehouden enqu?te onder tweede divisionisten.
Maar dat heb ik je op dezelfde vraag ook al enkele keren eerder geantwoord.
Kan je die laten zien dan? Want ik zou niet weten waar ik die moet zoeken.

Deathprod

Well-known member
Ja en de derby de Dijk - AFC vorig seizoen leverde 400 toeschouwers op.
En de experimenten van de noordelijke zondaghoofdklassers tegen elkaar op zaterdagavond ( omdat ze als derby werden gezien ) leverden ook maar een handjevol toeschouwers op.

Je kan er wel enkele wedstrijden uit halen. Het gaat om het totale beeld.
Ik geloof er helemaal niks van, dat de zaterdaghoofdklassers in een gemengde competitie in totaal meer toeschouwers trekken , dan in een niet-gemengde.
Wanneer Putten en Nijkerk de wedstrijden tegen Genemuiden, Staphorst, ACV en Urk om 14.30 uur kwijtraken en daarvoor enkele zondaghoofdklassers als Hoogland , SDO enz. terugkrijgen, zullen ze eerder minder dan meer toeschouwers trekken. Om over dalende kantine omzet en minder mooie tegenstanders nog maar te zwijgen.

In ieder geval hadden de zaterdag tweede divisionisten in hun voor het eerst gemengde competitie te maken met een sterk dalende recette en kantine inkomsten, vergeleken met de zaterdagtopklasse.

De Dijk is een club zonder enige historie, dus dat is ook niet echt een aansprekende tegenstander. Maar in de tijd dat DWV nog samen met AFC in de hoofdklasse speelden, kwamen er wel een paar duizend man op de derby af.

JMD

Well-known member
Zie bovenstaande reactie.
Kan eens zo'n wedstrijd tussen zitten. Heb je altijd. Zo ken ik ook bv Spakenburg-IJsselmeervogels, Katwijk- Quick Boys en GVVV - DOVO in niet - gemengde competities die vaak vele vele duizenden toeschouwers trokken .
Doordat er zo nodig een gemengde onnodige Tweede Divisie kwam , werden dergelijke derbies vaak niet meer gespeeld, terwijl de kans erop in een gewone zaterdagtopklasse veel groter was.
Aha, dus je bent voor derby's als het je uitkomt (alleen zat), maar tegen derby's als het je niet uitkomt (zat-zon).

Dus liever een lager niveau in een competitie, maar wel met gelijkgestemden, dan een hoger niveau met anderen? Zo'n houding hoort bij een bierteam, dat op zaterdagochtend voor de lol een potje voetbalt, en dat bij voorkeur doet tegen ploegen van 1 dorp verderop. Zo'n houding hoort niet bij een semi-profclub, die de beste spelers wil hebben, en zo hoog mogelijk wil spelen. Die horen juist tegenstand te willen hebben, van welke aard dan ook.

Bovenaan