De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Dan ben je dus geen zondagmannetje, want je vergeet twee toonaangevende zondagclubs. :p

Dat is altijd wel mooi van deze quizjes. Dat je dan een paar obscure clubs zo invult en achteraf dan een paar grote namen mist.

Maar met 77 sta jij dan vooralsnog wel bovenaan!!! :duim:

Het wordt nog genanter want ik wist Achilles '29 en De Treffers pas in de laatste 20 seconde in te vullen.

Unregistere

Well-known member
Het wordt nog genanter want ik wist Achilles '29 en De Treffers pas in de laatste 20 seconde in te vullen.

Treffers is wel erg ja, haha. Achilles inmiddels vergane glorie, die vergeef ik je. ;)

Mijn strategie zou overigens altijd zijn om te starten met de huidige tweede en derde divisie. Dan heb je er al 52 te pakken, van daaraf dan aanvullen met oudere namen. Alles door elkaar kan ook en dan op basis van de alfabetische volgorde gaten dichten.

Joost

Well-known member
Treffers is wel erg ja, haha. Achilles inmiddels vergane glorie, die vergeef ik je. ;)

Mijn strategie zou overigens altijd zijn om te starten met de huidige tweede en derde divisie. Dan heb je er al 52 te pakken, van daaraf dan aanvullen met oudere namen. Alles door elkaar kan ook en dan op basis van de alfabetische volgorde gaten dichten.

Ik probeerde het topografisch te doen. Zo wist ik dat ik in de Rijnmond er wel een paar mistte en ook rond Haarlem, al vergat ik dan Haarlem zelf weer.

Jammer dat je zulke dingen maar 1 keer kan doen, ik hou wel van zulke lijstjes.

erka

Well-known member
Ik probeerde het topografisch te doen. Zo wist ik dat ik in de Rijnmond er wel een paar mistte en ook rond Haarlem, al vergat ik dan Haarlem zelf weer.

Jammer dat je zulke dingen maar 1 keer kan doen, ik hou wel van zulke lijstjes.

Ik ook. Ben ooit begonnen met een database met alle clubs die ooit in een competitie in Europa op enig niveau hebben gespeeld. Had daarbij de volgende regel: in principe alle clubs opnemen tot en met het hoogste niveau waar meerdere klassen zijn (regionaal, gemixt of za/zo, maakt dan niet zoveel uit. Dus in Nederland is dat nu: Eredivisie t/m 3e Divisie, in Duitsland t/m de Regionalliga enzovoorts. Ik was het afgelopen jaar al tot 1960 gekomen vanaf 1888/89. Je komt echt hele interessante dingen tegen en verrassende clubs. Mocht er de komende tijd meer vrije tijd komen door de crisis, dan ga ik dat weer oppakken.

de waan

Well-known member
Ik ook. Ben ooit begonnen met een database met alle clubs die ooit in een competitie in Europa op enig niveau hebben gespeeld. Had daarbij de volgende regel: in principe alle clubs opnemen tot en met het hoogste niveau waar meerdere klassen zijn (regionaal, gemixt of za/zo, maakt dan niet zoveel uit. Dus in Nederland is dat nu: Eredivisie t/m 3e Divisie, in Duitsland t/m de Regionalliga enzovoorts. Ik was het afgelopen jaar al tot 1960 gekomen vanaf 1888/89. Je komt echt hele interessante dingen tegen en verrassende clubs. Mocht er de komende tijd meer vrije tijd komen door de crisis, dan ga ik dat weer oppakken.

De ranglijst met alle 171 clubs die in Nederland ooit op het hoogste niveau hebben gespeeld (eerste klasse (1888-1955), hoofdklasse (1955-1956) en eredivisie (1956-nu))

https://www.voetbalarchieven.nl/specials/eeuwige-ranglijst-nederlands-voetbal-1888-2019/

Unregistere

Well-known member
Ik was zelfs een heel ambitieuze club vergeten.

Oei. Terwijl die toch vaak genoeg de revue passeert hier.

Jij bent in elk geval de winnaar, al bieden we echte amateurkenners natuurlijk nog wel de kans. Ik denk dat bijvoorbeeld mannen als Groene, Abu, bqandy, Sanmark., Unnekuukse en noord-ooster ook best ver kunnen komen! En JMD natuurlijk.

JMD

Well-known member
Jij bent in elk geval de winnaar, al bieden we echte amateurkenners natuurlijk nog wel de kans. Ik denk dat bijvoorbeeld mannen als Groene, Abu, bqandy, Sanmark., Unnekuukse en noord-ooster ook best ver kunnen komen! En JMD natuurlijk.

Ik kwam een eind, maar dan met name de recentere jaren. Ploegen die begin topklasse eens meespeelden ben ik echt vergeten... 66

De Groene Scout

Well-known member
Opnieuw enkele clubs uit Oost erbij met name uit het Gelderse deel van Oost. Misschien dat het nu voor enkele grote clubs uit de Achterhoek ook interessanter is geworden.
Ziet er steeds beter uit.

Unregistere

Well-known member
Zouden die " Niet ingeschreven clubs " dan verenigingen zijn die wel interesse hebben getoond, maar om welke reden dan ook zich nog niet definitief hebben ingeschreven ?

Nee. Dat zijn de clubs met een zeer formele secretaris, die de club netjes heeft afgemeld. Beetje vergelijkbaar met de verenigingsleden die zich afmelden voor een ALV en dan vooraf nog even opgenoemd moeten worden, terwijl het gros gewoon niet reageert als ze niet komen. Of niet meedoen, zoals in dit geval.

Een redelijk onzinnig lijstje trouwens, want er staan clubs bij die niet eens een A1 hebben...

Laatst bewerkt:

Deathprod

Well-known member
Hillegersberg, DHC, Oympia en Oranje Wit hebben zich afgelopen week ook aangemeld voor de Onder 23 competitie.

Sensini

Well-known member
Uit de FAQ op
https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvo...rus-en-voetbal
:
Q:
"Op welk niveau gaan de nieuwe Onder 23, Onder 21, Onder 18 en Onder 16 teams van mijn vereniging instromen?"
A: "We gaan de komende tijd gebruiken om te bepalen op basis waarvan teams komend seizoen worden ingedeeld in de nieuwe jeugdcompetities. Uiterlijk 1 mei gaan wij dit besluit communiceren."

Unregistere

Well-known member
Excelsior Maassluis, Westlandia, Spartaan '20 en Alexandria '66 gaan vermoedelijk in de Onder 21 competitie spelen met de profs.

Unregistere

Well-known member
Ik ben benieuwd wanneer journalist columnist Rene Waning via een column opnieuw een poging doet het weekendvoetbal voor elkaar te krijgen.
En wat deze keer de varianten allemaal zullen zijn.

Mogen zij dan ook een alter ego gebruiken? Ik vind hun columns als Jan Dirk van der Zee altijd wel gaaf! :duim:

Bovenaan