Unregistere
Well-known member
Dus, in theorie, voor de zondagverenigingen kunnen talenten in 2 wedstrijden spelen?
Dat is juist ende correct.
Dus, in theorie, voor de zondagverenigingen kunnen talenten in 2 wedstrijden spelen?
Waar komt dit citaat vandaan, want dit kan natuurlijk helemaal niet in de huidige competitiestructuur.
Naast de O23 competitie zijn er meer plannen bleek uit een gesprek met Arjan Jonkers voorzitter van MSC.
Namelijk een vierde divisie tussen de hoofdklasse en de derde divisie. Er komt daarom een versterkte promotie nog dit seizoen. Nog iemand die dit opgevangen heeft?
De zaterdag zondag mix blijft in de koelkast liggen. De KNVB wil dit aan de clubs over laten, maar die komen er niet uit. Dat ligt overigens niet alleen aan de zaterdagclubs maar ook aan de zondag.
Vooral capaciteitsproblemen op zaterdag zijn pijnpunten.
Ik sprak iemand van het bestuur van DUNO en die vertelde mij dus het zelfde over die 4e Divisie. Zou te maken hebben met de omslachtige promotie/degradatie tussen de Hoofdklasse en de 1e Klasse.
Plan volgens hem:
1x Tweede Divisie
2x Derde Divisie
3x Vierde Divisie
6x Hoofdklasse
Ik heb ik niet gevraagd, maar waarschijnlijk onderste 3 eruit bij de 2e Divisie en de top 2 van de 3e divisie's er in?
De enige manier om ergens een omslachtige p/d op te lossen is door continu de verhouding 1 : 2 te behouden.
Dus 1x 2e, 2x 3e, 4x HK, 8x 1e klasse enz.
En anders de districten afschaffen? Je ziet nu toch ook al dat 'grensclubs' (zoals bv Hillegom) het ene jaar in west I spelen en het jaar erop in west II. Je kan toch best elk jaar gewoon weer de beste regionale indeling maken per klasse op basis van de clubs die in die klasse spelen?Dan zou je met 4 districten moeten gaan werken, dan zou dat wel kunnen. Maar het lijkt er nu op alsof ze teveel dingen tegelijkertijd willen doen. Clubs naar zaterdag laten overstappen, weekendvoetbal, divisie's toevoegen. Het is het een of het ander lijkt me. Het kan zijn dat het gewoon proefballonetjes zijn, want anders lijkt het erop alsof de KNVB niet meer weet wat ze doen en willen.
En anders de districten afschaffen? Je ziet nu toch ook al dat 'grensclubs' (zoals bv Hillegom) het ene jaar in west I spelen en het jaar erop in west II. Je kan toch best elk jaar gewoon weer de beste regionale indeling maken per klasse op basis van de clubs die in die klasse spelen?
Districten kan je natuurlijk gewoon behouden voor de jeugd (en voor reserves), en elke club kan gewoon onder een district vallen alleen gaat het standaardvoetbal (het eerste team) gewoon los van de districten.
De enige manier om ergens een omslachtige p/d op te lossen is door continu de verhouding 1 : 2 te behouden.
Dus 1x 2e, 2x 3e, 4x HK, 8x 1e klasse enz.
Dat zit dus momenteel goed tussen 2e div en 3e div en 3e div en HK.
De 1e klasse moet dus eigenlijk afslanken (of een tussenniveau toevoegen idd), want van 2 naar 5 is het probleem.
Dit alles (+ de terechte vragen die NO stelt) geeft veel problemen, maar als je dat dan koppelt aan de overstap naar het weekendvoetbal kan je in 1 klap alles oplossen. Als je dit nu gaat doen en het nog steeds zat/zon houdt ben je nog verder van huis, want dan stroomt de zondag leeg (want er ontstaat een 'nu of nooit') en zijn de niveaus totaal niet meer met elkaar te vergelijken.
Zo werkt het ook bij de hogere jeugd. Daar heb je ook een piramide met 2-4-8 afdelingen en is voor elke afdeling een district verantwoordelijk.