JMD
Well-known member
Klopt. Omdat jij elke keer er een punt van maakt dat er bij veranderde aanvangstijden (of het mixen) clubs dat geen merken in hun financi?n qua kantine-omzet.Mijn punt : "De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden."
Nou ga ik er vanuit dat een thuisclub op de voor hen meest gunstige tijden speelt, dus zou verminderde kantine-omzet dus vooral komen omdat een uitclub om bv 18.00 minder mensen zou meenemen dan om 15.00.
Maar nu blijkt dat (op een paar uitzonderingen na) vaak dus sowieso al niet veel volk te zijn, dus vervalt dat argument tegen andere aanvangstijden of mixen.
Dus laat een thuisclub bepalen wanneer ze spelen (zondag alleen als tegenstander dat ook wil), en dat zullen ze op het door hen gewenste tijdstip doen, en dan zal de recette van de kantine echt meetellen. Maar de ene club speelt liever om 14.30, de andere om 18.00.
Dat je het zelf het prettigst vindt dat alle clubs tegelijk spelen (zodat je na afloop direct weet waar je aan toe bent) snap ik best, dat lijkt mij idd zelf ook het prettigst. Maar goed, ik hoop ook nog steeds dat de eredivisie weer terug gaat naar zaterdagavond 19.30 en zondagmiddag 14.30, maar dat is tegenwoordig gewoon niet meer ree?l om dat te hopen. Idem met de verschillende aanvangstijden in de top van het amateurvoetbal. We zullen het met de laatste (2) speeldag(en) moeten doen.