De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
In hetzelfde artikel kun je lezen dat Sparta Nijkerk het plan toe juicht.

NO leest graag selectief.
Gelukkig zijn er ook zaterdagclubs die verder kijken dan hun neus lang is en durven denken aan het grotere geheel ipv de ikke ikke ikke mentaliteit.

Btw: in de VI van vandaag een groot artikel over de voetbalpiramide.

noordooster

Well-known member
In hetzelfde artikel kun je lezen dat Sparta Nijkerk het plan toe juicht.

NO leest graag selectief.
Gelukkig zijn er ook zaterdagclubs die verder kijken dan hun neus lang is en durven denken aan het grotere geheel ipv de ikke ikke ikke mentaliteit.

Hoezo ? Ik lees dat trainer Speelziek het toejuicht. Die man was jarenlang trainer van zondagclub Hercules en hij geeft dan ook aan, dat het vooral goed is voor zondagclubs.
Hoe Sparta Nijkerk erover denkt wordt niet duidelijk, maar als men een beetje verstand van zaken heeft, zal men inzien, dat zo'n mix voor de zaterdag zowel sportief als financieel nadelig is.

En wat een vreselijk domme opmerking van die knaap als hij zegt dat het "voor iedereen leuker is te spelen tegen Hoogland , dan tegen Buitenpost". Jaja, lekker hoor, tegen Hoogland om 18.00 uur. Daar komt het volk op af.

SanMark.

Well-known member
Het verhaal van Hoogland is weinig verrassend. De zondaghoofdklassers, met name die uit A, dat bleek bij MSC al, zien het wel zitten om te voetballen samen met de zaterdaghoofdklassers. Zij gaan er dan financieel en sportief op vooruit.
Bij de zaterdag zal het juist het tegenovergestelde zijn. Die gaan erop achteruit.
Wat hebben Putten en Sparta Nijkerk er aan als ze in plaats van om 14.30 uur Staphorst, Urk en Genemuiden nu om 18.00 uur tegen Hoogland spelen?

Men geeft aan, dat sinds de 3 hoofdklassen niet het hoogste niveau vormen, het allemaal verslechterd is.
Als men nu eerst eens de 2e en 3e divisie terugbrengt tot 1 niveau met een za en een zo topklasse zou het al een enorme verbetering zijn.
Het systeem met de 3 hoofdklassen per speeldag als hoogste niveau, was ook inderdaad zo gek nog niet.
Gelukkig is de huidige za HB nog wel min of meer vergelijkbaar met de oude za HC.

Komt ie weer aan met hetzelfde riedeltje.

Kom eens met wat nieuws.

noordooster

Well-known member
Bah , details daar houd NO niet van.

Trainer Speelziek, jarenlang actief bij Hercules Utrecht zou het voor met name het zondagvoetbal toejuichen. Weinig verrassend.
Verder gaf deze knaap aan, dat het voor iedereen zoveel leuker is te voetballen tegen Hoogland. Dat bestrijd ik

SanMark.

Well-known member
Trainer Speelziek, jarenlang actief bij Hercules Utrecht zou het voor met name het zondagvoetbal toejuichen. Weinig verrassend.
Verder gaf deze knaap aan, dat het voor iedereen zoveel leuker is te voetballen tegen Hoogland. Dat bestrijd ik

Jij bestrijd alles mbt 'mixen'.

de waan

Well-known member
Eerdere infiltratiepogingen van Speelziek (ook wel Mister Hercules, nadat hij daar drie jaar trainer is geweest) bij DTS Ede en Bennekom mislukten helaas, maar nu heeft het zondagvoetbal hem dan toch als mol weten te plaatsen bij Sparta Nijkerk, om het systeem van binnenuit kapot te maken.

Beetje toejuichen dat het ze leuk lijkt om tegen een club die op een steenworp afstand is gelegen te spelen. Bah. Zijn missie is dus wel duidelijk.

de Kok

Member
Misschien dat het effect in wat meer 'hardcore' Feyenoord- of Ajax-gebied ook nog wat groter is.

Soms kom je inderdaad in de rust een kantine binnen waar dan meer volk zit dan er langs het veld staan. Een deel daarvan is dan echter ook niet meer in staat naar voetbal op een scherm te kijken. :eek:mg:

Dat laatste en dat is vooral belangrijk in het zat voetbal, is straks ten einde als de kabinetsplannen worden doorgevoerd.
HET ZUIPEN IS DAN AFGELOPEN!

noordooster

Well-known member
Ik ben benieuwd hoe de clubs uit de derde divisie nu denken over een mix, nadat plannen in die richting nog maar kort geleden massaal werden verworpen.
Verder ben ik ook benieuwd hoe in de 3 andere hoofdklassen over de mix plannen van MSC wordt gedacht ( eventueel inclusief de plannen om op de late zaterdagmiddag of de vroege zaterdagavond te voetballen )
Het is van belang om de mening van alle hoofdklassers te weten over alles wat er met zo'n mixplan gaat veranderen.
En dat daarover objectief wordt bericht. Daar heb ik ook nog wel eens twijfels over.

de waan

Well-known member
Tja, de mollen van het zondagvoetbal zijn ook al ge?nfiltreerd in de media. Alleen het bolwerk van het Nederlands Dagblad moeten we nog zien te kraken.

Bovenaan