erka
Well-known member
Ik zal je het geheim verklappen :
Ik googelde vanmiddag op " voetbalpiramide "
Je dacht, ik wil eens weten wat daar zoal over gezegd en geschreven wordt om je beter te laten informeren?
Ik zal je het geheim verklappen :
Ik googelde vanmiddag op " voetbalpiramide "
Je dacht, ik wil eens weten wat daar zoal over gezegd en geschreven wordt om je beter te laten informeren?
Nee, dat kan het niet zijn. Want de mening van iemand anders interesseert hem niet . Hooguit als het in zijn straatje past.
Wat weer een onzin. Vele meningen interesseren me juist wel en ik ben het er veelal nog mee eens ook.
Wanneer de derde divisieclubs van mening zijn, dat een mix onverstandig is, ben ik het daarmee eens.
Wanneer de clubs in de tweede divisie in meerderheid ontevreden zijn over de mix daar , interesseert mij dat wel en kan ik me daarin vinden.
Wanneer heel veel clubs en heel veel supporters het meedoen van beloftenteams in de piramide maar kloten vinden, ben ik het daarmee eens.
Wanneer de telegraaf meldt dat men van mening is dat de voetbalpiramide een verschrikking is, dan kan ik dat begrijpen.
Zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Maar als hier zaken worden verkondigd die ik onzin vind en die vaak al meermalen zijn weerlegd , en dat gebeurt ook nogal eens, dan ben ik wat minder ge?nteresseerd .
Je hebt door dat je met deze post precies bevestigt wat SanMark erboven tegen je zegt???
De oplossing voor het 'probleem' na de degradatie van zondagclub Magreb '90 uit de derde divisie zaterdag lijkt gevonden. Jong FC Den Bosch mag gewoon naar de zaterdaghoofdklasse, kan Magreb mooi naar de zondag (als ze blijven bestaan)!
https://www.bd.nl/amateurvoetbal/jong-fc-den-bosch-komend-seizoen-zaterdaghoofdklasser~ae739276/
Het lijkt alsof Den Bosch hierover bericht heeft gehad van de KNVB.
Op hun site wordt er trouwens geen melding van gemaakt, volgens mij.
Iets wat volgens mij ook al bekend was, maar we kunnen gezien bovenstaande er dus van uitgaan dat we ook komend seizoen zitten opgescheept met de beloften in de piramide en dat het plan van MSC in ieder geval komend seizoen nog geen doorgang vindt.
Is het al bekend of Jong Twente nog doorgaat komend seizoen?
En wat Achilles gaat doen met hun beloften?
Daarnaast willen de clubs dat de Jong-teams met een vastere selectie gaan spelen die op 31 augustus wordt opgegeven en eventueel in de winterstop nog enkele mutaties kan ondergaan. Tenslotte pleit de Eerste Divisie ervoor dat de kampioen van de Tweede Divisie verplicht promoveert en wil men dat twee clubs uit de Eerste Divisie promoveren naar de Eredivisie. https://www.voetbal247.nl/eerste-divisie-wil-financiele-compensatie-voor-deelname-beloftenteams/
Dit lijken me een aantal prima veranderingen om per direct in te voeren.
Eens, mits het onderstaande wel wordt veranderd inderdaad.Dit lijken me een aantal prima veranderingen om per direct in te voeren.
Zo'n promotieplicht naar de eerste divisie moet je niet invoeren zolang de voorwaarden dusdanig zijn dat de clubs uit de tweede divisie hun best gaan doen om maar niet te hoeven promoveren.
Ik begrijp dat die flexibele schil weerstand oproept, maar die blijft deels altijd bestaan omdat je wel altijd van laag naar hoog mag overstappen. Onder 19 mag gewoon doorschuiven naar Jong elftal gedurende het seizoen. Dan kun je vervolgens niet zeggen dat doorschuiven van Jong naar het eerste niet mag. Wat de clubs vervolgens doen is spelers bij jong inschrijven die in noodgevallen tijdelijk bij het eerste mogen meedoen.De meeste BVO's in de tweede en derde divisie (zaterdag) werken al met een redelijk vaste selectie. Het is vooral de 'flexibele schil' die weerstand oproept en dan eigenlijk ook alleen als het spelers van 'naam' betreft. Want zodra ze in plaats van twee eerste elftal spelers twee jongens uit A1 opstellen, hoor je er niemand over. Dat is best logisch, maar het maakt de discussie moeilijker.
Mijn voorkeur zou nog steeds uitgaan naar het laten vervallen van de mogelijkheid om dispensatiespelers op te stellen boven een bepaalde leeftijd. Zeg even 23 zoals nu, maar kan ook 21 zijn. Wel aanhouden dat ze maximaal 10 keer in het eerste gespeeld mogen hebben in datzelfde seizoen, daarna zijn spelers niet meer speelgerechtigd voor de beloften. Enige uitzondering die je zou kunnen maken is de keeper. Of desnoods een vooraf aangewezen vaste 'teamvader', zoals ze die in de eerder gepresenteerde plannen hebben genoemd.
Het zijn veranderingen die worden bepleit door clubs uit de eerste divisie.
Het beste is de beloftenteams in een eigen competitie te laten voetballen.
Zolang dat niet gebeurt, moeten er natuurlijk verbeteringen komen t.o.v. nu, zoals,
vaste selecties en een opleidingsvergoeding voor de andere teams in de competitie.
Of de eredivisie kleiner moet en of de tv gelden anders verdeeld moeten worden , weet ik niet.
Zo'n promotieplicht naar de eerste divisie moet je niet invoeren zolang de voorwaarden dusdanig zijn dat de clubs uit de tweede divisie hun best gaan doen om maar niet te hoeven promoveren.
Ik begrijp dat die flexibele schil weerstand oproept, maar die blijft deels altijd bestaan omdat je wel altijd van laag naar hoog mag overstappen. Onder 19 mag gewoon doorschuiven naar Jong elftal gedurende het seizoen. Dan kun je vervolgens niet zeggen dat doorschuiven van Jong naar het eerste niet mag. Wat de clubs vervolgens doen is spelers bij jong inschrijven die in noodgevallen tijdelijk bij het eerste mogen meedoen.
Eigenlijk veranderd er met jouw voorstel niks. Een Jong Ajax komt al doorgaans niet in de buurt van spelers van 23 jaar als je een uitzondering maakt op de keeper. Voor de rest gaat ook dat weer om een naam. Want als Norbert Alblas van 23 jaar speelt staat men te juichen en als Lamprou van 26 jaar speelt is het competitievervalsing. Dispensatie spelers wordt niet of nauwelijks gebruik van gemaakt, dus eigenlijk zijn het geen oplossingen voor het verbeteren van de huidige situatie.