Zover ik begrepen heb, hebben de clubs uit de Eerste en Tweede Bundesliga recht op een Onder 23 elftal in de piramide.
Ben er nog niet achter in welke divisie de nieuwe clubs moeten instromen. Maar voor onze eigen piramide zou ik het niet vreemd vinden als een nieuw Beloften team zou kunnen instromen vanaf de eerste klasse ofzo, om nou onderaan te starten en 3 jaar lang ongeslagen kampioen te worden met een doelsaldo van 253-11 daar schiet verder niemand wat mee op.
Dat is je onzin. Nederland is voor zover mij bekend het enige land dat verenigingen telt met meer dan 2 senioren elftallen. Vooruit, er zijn ook Duitse teams die een derde team hebben.
De Duitse teams reserves spelen al decennialang in de reguliere piramide mee. Dat is niet gebaseerd op het niveau van het eerste team maar op een op sportieve wijze behaald niveau. En het is dus ook niet alleen voor de clubs die op hoog niveau spelen. Ook het 2e van Arminia Eilendorf speelt gewoon in de reguliere piramide. Kreisliga Aachen Staffel B2 om precies te zijn.
Dat tweede team kan zowel een U23 als een reserve-elftal zijn.