De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Forza AZ

Well-known member
Tussenstand instomingstabel beloften na 8e speelronde:

1 Sparta Rotterdam 8,75 *
-------------------------
2 FC Utrecht 8,75
3 Vitesse 8,25
4 AZ 8,25
5 Almere City FC 6,75
-------------------------
6 FC Groningen 6,25
7 FC Twente 6,25
8 FC Volendam 5,00
9 De Graafschap 2,75
10 Achilles'29 2,50
11 Brabant United 2,50

*: Als Sparta niet promoveert naar de Eredivisie, dan neemt Jong FC Utrecht de plek in de Eerste Divisie in.
 
Laatst bewerkt:

Methone

New member
Ik had 5 weken geleden al een kaartje geplaatst, dat zal ik nu weer doen met een geupdate versie....
Wat de amateurs betreft is er heel weinig veranderd, alleen De Treffers hebben de plek van Lienden ingenomen.
Bij de beloften zijn Sparta, Twente en Groningen vervangen door Vitesse, AZ en Almere City.

Kaart_LD.png
 

Mommiej

Well-known member
Voorlopig komt Jong Sparta nog in Landelijke divisie, want zolang het 1e niet naar eredivisie promoveert, mag Jong Sparta niet in 1e divisie uit komen.
 

Methone

New member
Nieuws van ruim een week geleden, maar ik heb 't hier nog niet voorbij zioen komen: Kon. HFC en AFC zijn tegen de Landelijke Divisie vanwege het aantal contractspelers en de beloftenelftallen. Ze opperen een 'wilde' competitie, maar ik heb niet het idee dat dat erg serieus is.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/172190/koninklijke-hfc-leidt-opstand-topklasse-clubs-tegen-knvb
http://www.rtvnh.nl/nieuws/172224/jack-van-gelder-we-moeten-ons-niet-laten-opblazen-door-de-knvb

De gemeente Amsterdam zou wel een tweede profclub willen binnen de stadsgrenzen, dus wellicht krijgt AFC steun in de vorm van bijvoorbeeld uitbreiding accomodatie of iets dergelijks en gaan ze nog overstag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij gaat AFC sowieso binnenkort verhuizen. Dacht laatst weer eens zoiets gelezen te hebben.
 

SanMark.

Well-known member
Terrein waar ze nu zitten is toch 100 miljoen plus waard of zo ? Hebben ze ook geen steun van de gemeente nodig.
 

de waan

Well-known member
De gemeente Amsterdam zou wel een tweede profclub willen binnen de stadsgrenzen, dus wellicht krijgt AFC steun in de vorm van bijvoorbeeld uitbreiding accomodatie of iets dergelijks en gaan ze nog overstag.

AFC heeft geld zat. Deze club zal uit principi?le overwegingen nooit een 'echte' profclub willen worden.

Welk belang heeft de gemeente trouwens bij een tweede profclub?
 

Max

Administrator
Forumleiding
AFC heeft geld zat. Deze club zal uit principi?le overwegingen nooit een 'echte' profclub willen worden.

Welk belang heeft de gemeente trouwens bij een tweede profclub?

Nooit opgevallen dat Amsterdam af en toe last heeft van grootheidswaanzin? Toen de Nieuwe Kuip concreet leek te worden (de eerste variant voor de poppenkast met de verkenners), toen kwam Amsterdam met een nieuw stadion voor Ajax in het IJ.

Mocht er een profclub bij komen vind ik het overigens helemaal prima hoor. Als het AFC zou zijn, dan zou ik er zelf wel af en toe gaan kijken denk ik. Die zitten aardig in de buurt.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
De laatste enigszins populaire profclub naast Ajax was DWS. Vanaf eind jaren zestig was het overal armoe troef met de publieke belangstelling, of het nou Blauw Wit, DWS, De Volewijckers of FC Amsterdam was. En bij AFC komt doorgaans ook geen hond kijken. Ik zie niet echt in dat een tweede profclub nu wel een gat in de markt is.

Maar als het dan toch gebeurt dan moet De Dijk het maar worden. Zit lekker vol fout geld daar. Een typische Amsterdamse penoseclub, dus die club heeft nog wel potentie qua cultstatus.

Alleen wel erg ver bij jou uit de buurt, Max.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De laatste enigszins populaire profclub naast Ajax was DWS. Vanaf eind jaren zestig was het overal armoe troef met de publieke belangstelling, of het nou Blauw Wit, DWS, De Volewijckers of FC Amsterdam was. En bij AFC komt doorgaans ook geen hond kijken. Ik zie niet echt in dat een tweede profclub nu wel een gat in de markt is.

Amsterdam is ook niet echt de stad waar men live naar sport kijkt. De marathon van Amsterdam begint qua publiek nu echt wel wat te worden, maar het schijnt echt mijlenver achter te lopen op de marathon van Rotterdam. Heel veel mensen in Noord-Holland hebben het niet op Rotterdam, maar zijn lovend over al die mensen langs de kant van het parcours.

Verder helpt het ook niet dat de connectie tussen wijk en voetbalclubs niet heel erg hecht is. Veel Amsterdammers zijn niet geboren en getogen in Amsterdam. Verder denk ik dat succes heel erg belangrijk is voor Amsterdammers. Een beetje lopen aanklooien in de eerste divisie zal weinig publiek trekken. In de schaduw van Ajax, waar je de Amsterdammer ook over hoort klagen dat dat Ajax niet meer is of niet meer Amsterdams. Amsterdammers zijn denk ik vrij kritisch en veeleisend.

Maar als het dan toch gebeurt dan moet De Dijk het maar worden. Zit lekker vol fout geld daar. Een typische Amsterdamse penoseclub, dus die club heeft nog wel potentie qua cultstatus.

Alleen wel erg ver bij jou uit de buurt, Max.

Die zitten toch op Noord? Zou juist wel weer leuk zijn als zowel het deftige AFC als de boefjes van De Dijk profvoetbal gaan spelen.

Noord is inderdaad een pleuris eind weg en ook geen leuk stuk om te fietsen. Een vriendin van mij is verhuisd van de Jordaan naar Noord. Ik vermoed dat ik er een stuk minder vaak langs ga. Door het centrum knallen richting CS met de fiets is al niet heel relaxt en dan ook nog door Noord ploeteren maak je mij niet blij mee. Dat wordt maar gewoon op z'n Amsterdams ergens halverwege in de kroeg afspreken denk ik. Daar heeft Amsterdam dan wel weer een overschot aan, goede kroegjes met een mooi bieraanbod.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel een van oorsprong Amsterdamse club ja met op de tribune ongetwijfeld een hoop mensen die wel Amsterdams praten.
 

Methone

New member
AFC heeft geld zat. Deze club zal uit principi?le overwegingen nooit een 'echte' profclub willen worden.

Welk belang heeft de gemeente trouwens bij een tweede profclub?

Zover ik me kan herinneren was de wethouder sport vorig seizoen op atv5? over een eventuele tweede profclub, en dat men dat wel zag zitten, kan het niet zo snel terugvinden. Wel een quote van hem:

De gemeente Amsterdam ziet een tweede profclub naast Ajax wel zitten. "Dat lijkt mij heel leuk," zegt Eric van der Burg, wethouder Sport. "Rotterdam heeft er zelfs drie." Volgens hem hoeft de veiligheid geen problemen op te leveren. Ook vindt hij AFC een goed georganiseerde club. "We hebben er binnen de gemeente wel eens over gefantaseerd."

http://www.parool.nl/parool/nl/11/S...msterdam-is-toe-aan-een-tweede-profclub.dhtml


Club op Noord zou kunnen werken, fusie tussen De Dijk en DVC Buiksloot (Fusieclub DWV en De Volewijckers)
Dan heb je alle legendarische clubs uit noord bij elkaar, dat zou toch een beetje moeten trekken. Verder zouden JOS en Swift nog kunnen, clubs als DWS, Blauw-Wit en FC Amsterdam spelen veelste laag. Meestal als je de gemeente achter je hebt, heb je de grootste hobbel al genomen, en zou zoiets van de grond moeten kunnen komen.
 

Joost

Well-known member
Ik zie niet veel meer dan luchtfietserij.

Een kleine profclub met een stadion voor 20.000 man. Dat is dus gewoon een club van het formaat Groningen, Vitesse, Utrecht. Dat is geen kleine profclub.

Sowieso vraag ik me af of er voor een club als AFC wel iets verandert als ze in de Tweede Divisie spelen. Ik denk dat er pas over een aantal jaar echt iets van verandering te zien is en AFC zal niet de eerst aangewezen club zijn om een kans te pakken in de Eerste Divisie, daarvoor zijn ze te klein.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben er eens wezen kijken bij hun A1 toen die tegen Feyenoord A2 moesten spelen. Ze hebben geloof ik wel redelijke sponsors. Het ligt verder tegen de Zuidas aan. Daar ligt genoeg geld. Ik weet alleen niet of het realistisch is om te verwachten dat de kantoren ook bereid zijn om er geld in te stoppen. Op zichzelf heeft AFC in ieder geval wel een keurige naam en reputatie. De VrijMiBo combineren met een potje voetbal (waarmee het slechte voetbal ook dragelijker wordt) is wellicht dan niet eens een gek idee. Maar ze lijken er zelf iig niet op te zitten wachten. Dan houdt het sowieso op.
 

Methone

New member
Tussenstand instomingstabel beloften na 8e speelronde:

1 Sparta Rotterdam 8,75 *
-------------------------
2 FC Utrecht 8,75
3 Vitesse 8,25
4 AZ 8,25
5 Almere City FC 6,75
-------------------------
6 FC Groningen 6,25
7 FC Twente 6,25
8 FC Volendam 5,00
9 De Graafschap 2,75
10 Achilles'29 2,50
11 Brabant United 2,50

*: Als Sparta niet promoveert naar de Eredivisie, dan neemt Jong FC Utrecht de plek in de Eerste Divisie in.

Voor de JL-plek kan je er al een hoop clubs uit filteren.

1 FC Utrecht 8,75
-------------------------
2 Vitesse 8,25
3 AZ 8,25
4 FC Groningen 6,25
5 FC Twente 6,25
 

Forza AZ

Well-known member
Jong Sparta is gewoon kanshebber voor de plek in de Eerste Divisie. Alleen moet het eerste elftal dan wel promoveren naar de Eredivisie. En dat is best mogelijk, ze staan immers in de top nu.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou leuk zijn als ze weer eens promoveren. Toch veel leuker dan een De Graafschap in de eredivisie.
 

Forza AZ

Well-known member
Tussenstand instomingstabel beloften na 9e speelronde:

1 Sparta Rotterdam 8,75 *
-------------------------
2 FC Groningen 7,75
3 FC Utrecht 7,75
4 AZ 7,75
5 Almere City FC 6,75
-------------------------
6 Vitesse 6,75
7 FC Twente 6,75
8 FC Volendam 6,50
9 De Graafschap 2,75
10 Brabant United 2,50
11 Achilles'29 2,00

*: Als Sparta niet promoveert naar de Eredivisie, dan neemt Jong FC Groningen de plek in de Eerste Divisie in.
 

Methone

New member
Jong Sparta is gewoon kanshebber voor de plek in de Eerste Divisie. Alleen moet het eerste elftal dan wel promoveren naar de Eredivisie. En dat is best mogelijk, ze staan immers in de top nu.

Als dat gebeurd is dat een enorme boost voor de club. Zou het dan de jeugd spelers ook aan het twijfelen brengen om voor Sparta te kiezen ipv Feyenoord. De Jupiler League heeft denk ik meer aantrekkingskracht dan de Reserve Competitie zonder Ajax en PSV. Zou Van Geel al spijt hebben?
 
Bovenaan