De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Max

Administrator
Forumleiding
Clubs hadden de keuze: of nu meedoen, of onderaan beginnen. Kraakhelder en weinig ingewikkeld. Anders moet je clubs de dupe laten worden, omdat er toevallig weer een profclub wil instromen.

Alles kan toch gewoon iets opschuiven? Verder vallen er twee teams uit de piramide (FC Twente en Jong FC Twente).

Ja, dat is waar. Ik dacht ook eigenlijk meer aan een situatie waarbij Feyenoord de sportclub gaat gebruiken als beloftenteam.

Lijkt me lastig gezien het aparte verenigingen zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Alles kan toch gewoon iets opschuiven? Verder vallen er twee teams uit de piramide (FC Twente en Jong FC Twente).
Dan nog zouden 1e klassers die de nacompetitie verliezen de eerste gegadigden zijn lijkt me. Ik heb niets tegen Jong Feyenoord in de piramide, maar ze zijn nu gewoon te laat daarmee.
 

Mommiej

Well-known member
Nieuwe naam is dus officieel nu 2e divisie, mogelijk dat topklasse nog verandert in 3e divisie
 

Methone

New member
Vorige week is trouwens ook een 5-jarenplan voor de JL aangenomen.


Vijfjarenplan moet eerste divisie betaald voetbal reanimeren

De eerste divisie van het betaald voetbal stelt ambitieuze doelen in een nieuw vijfjarenplan, dat donderdag is aangenomen door de clubs in de competitie die officieel Jupiler League heet.

Doelstellingen zijn: 10 procent vollere stadions, 10 procent hogere kijkcijfers en structureel positieve bedrijfsresultaten.

http://www.volkskrant.nl/sport/vijf...-divisie-betaald-voetbal-reanimeren~a4190747/
 

Forza AZ

Well-known member
Eerste punt lijkt me om de samenvattingen naar een normaal tijdstip te verhuizen op TV. Nu zijn ze van 0.10 - 1.00. Logisch dat weinig mensen dan kijken.
Als ze dat nu verplaatsen naar bijvoorbeeld ongeveer 23.00 (direct nadat de samenvatting van de Eredivisie wedstrijd is afgelopen bij de NOS) zal het al een stuk schelen.
 

noordooster

Well-known member
Vorige week is trouwens ook een 5-jarenplan voor de JL aangenomen.


Vijfjarenplan moet eerste divisie betaald voetbal reanimeren

De eerste divisie van het betaald voetbal stelt ambitieuze doelen in een nieuw vijfjarenplan, dat donderdag is aangenomen door de clubs in de competitie die officieel Jupiler League heet.

Doelstellingen zijn: 10 procent vollere stadions, 10 procent hogere kijkcijfers en structureel positieve bedrijfsresultaten.

http://www.volkskrant.nl/sport/vijf...-divisie-betaald-voetbal-reanimeren~a4190747/

Er worden een aantal zaken genoemd die zouden moeten veranderen. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je daarmee die 3 doelen realiseert.
 

Friesland

Well-known member
Vorige week is trouwens ook een 5-jarenplan voor de JL aangenomen.


Vijfjarenplan moet eerste divisie betaald voetbal reanimeren

De eerste divisie van het betaald voetbal stelt ambitieuze doelen in een nieuw vijfjarenplan, dat donderdag is aangenomen door de clubs in de competitie die officieel Jupiler League heet.

Doelstellingen zijn: 10 procent vollere stadions, 10 procent hogere kijkcijfers en structureel positieve bedrijfsresultaten.

http://www.volkskrant.nl/sport/vijf...-divisie-betaald-voetbal-reanimeren~a4190747/

Hoe willen ze dat bereiken. 10 procent van 0 is 0, 10 procent van 1.000 is 100, maar er wordt afgerond op duizenden, dus het verschil zal niet zichtbaar worden in de kijkcijfers. Qua toeschouwersaantallen doet de Eerste Divisie het vergeleken met de tweede niveaus in het buitenland niet zo slecht, maar het kan altijd beter.

Ik heb hier al 100x gezegd dat de Eerste Divisie zich meer moet richten op de regionale media, in plaats van de landelijke media, daar valt de meeste winst te halen. Alleen voor de Brabantse clubs is dat wat lastiger omdat ze met zoveel zijn en alle aandacht dus moeten delen. Verder heb ik ook al meerdere keren gezegd dat ze de vaste speelavond los moeten laten (met uitzondering van de laatste twee speelrondes), evenals die competitievervalsende periodekampioenschappen.

Nu komen ze opnieuw met een plan waar niets aan de problemen wordt gedaan, er wordt juist op de problemen voortborduurt. De samenvattingen worden nog verder weggestopt, dan nu al het geval is en de periodekampioenschappen worden verder aangekleed, in plaats van dat ze worden afgeschaft.
 

de waan

Well-known member
Ik lees vooral heel erg veel slap gelul in dat stukje. Dan ga je in ieder geval geen kijker of toeschouwer extra mee trekken.

En een samenvatting van ??n minuut van de hele speelronde? Wat moet ik me daar bij voorstellen.
 

Methone

New member
Samenvatting van 1 minuut lijkt me erg kort. Dan kan je de aanval vooraf niet laten zien, of ze kiezen alleen de mooiste doelpunten, en daarna de uitslagen. En omdat er nogsteeds een aantal clubs in de financiele problemen zitten, zou het minimum aantal fulltime contractspelers wat omlaag kunnen, van 16 naar 12, op jaarbasis kan je dat toch wel een tonnetje besparen denk ik. Het zou misschien ook beter zijn als de beloften (met vaste selectie's) net als in Duitsland tot het 3e niveau (2e Divisie) zouden kunnen promoveren. Zonder die 1e selectie spelers kunnen ze waarschijnlijk het JL niveau toch niet aan. Wellicht hebben supporters van de 2e Divisie clubs meer belangstelling voor Jong Ajax en PSV dan de JL clubs. Bijv. AFC - Jong Ajax of UNA - Jong PSV kan best een volle bak worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom de beloften uit de Eerste Divisie verbannen? Als ze niet goed genoeg zijn zullen ze vanzelf wel degraderen naar de Tweede Divisie.
 

noordooster

Well-known member
Samenvatting van 1 minuut lijkt me erg kort. Dan kan je de aanval vooraf niet laten zien, of ze kiezen alleen de mooiste doelpunten, en daarna de uitslagen. En omdat er nogsteeds een aantal clubs in de financiele problemen zitten, zou het minimum aantal fulltime contractspelers wat omlaag kunnen, van 16 naar 12, op jaarbasis kan je dat toch wel een tonnetje besparen denk ik. Het zou misschien ook beter zijn als de beloften (met vaste selectie's) net als in Duitsland tot het 3e niveau (2e Divisie) zouden kunnen promoveren. Zonder die 1e selectie spelers kunnen ze waarschijnlijk het JL niveau toch niet aan. Wellicht hebben supporters van de 2e Divisie clubs meer belangstelling voor Jong Ajax en PSV dan de JL clubs. Bijv. AFC - Jong Ajax of UNA - Jong PSV kan best een volle bak worden.

Ik denk dat die beloftenteams nergens voor volle bakken zullen zorgen, integendeel.
Op geen enkel niveau vormen ze een toegevoegde waarde voor de standaardteams.
Sommigen pleiten ervoor reserveteams van amateurverenigingen toe te laten tot de standaardcompetities.
Niet doen !!!!
 

Joost

Well-known member
Zo'n plan kunnen ze over 2 jaar weer uit de kast trekken.

Ik zie eigenlijk ook helemaal niet wat het probleem is momenteel. Als de doorstroming volgend jaar verplicht gaat komen dan komt de spanning onderin absoluut terug. Dat zagen we enkele jaren geleden nog toen zelfs Almere een uitverkocht huis trok tegen Fortuna. Het enige wat echt verbeterd kan worden is de zichtbaarheid en dat is toch ook deels een lokaal stuk. Volgens mij zijn de toeschouwersaantallen namelijk helemaal niet zo dramatisch en zijn de wedstrijden erg toegankelijk op een uitzondering na maar dat ligt dan weer grotendeels bij de lokale bestuurders.

Het enige dat de Eerste Divisie overkoepelend kan doen is het beter wegzetten van de samenvattingen. Met het programma dat SBS nu maakt is weinig mis maar om half 1 's nachts kijkt er geen hond naar.

Vooruit, nog 1 punt; krimp de competitie in tot 18 teams zodat die vreselijke maandagavondspeelrondes afgeschaft worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Vooruit, nog 1 punt; krimp de competitie in tot 18 teams zodat die vreselijke maandagavondspeelrondes afgeschaft worden.
Of speel gewoon door met de interlandweekenden. De enkele clubs die spelers leveren aan nationale teams kunnen hun wedstrijden dan uitstellen tot een midweekse inhaalronde.
 

de waan

Well-known member
Ik kreeg gisteren wat informatie uit "het veld" en daar stonden toch wel een paar interessante dingen in:
- Alle clubs die eindigen bij de eerste zeven van de topklasse gaan automatisch naar de 2e divisie, dus ook de clubs die niet willen of kunnen voldoen aan de licentie-eisen. Clubs worden tijdens het seizoen gecontroleerd en krijgen dan eventueel een (nog niet nader bepaalde) sanctie opgelegd.
- Tijdens het seizoen 2017-2018 wordt een evaluatie uitgevoerd op de nieuwe piramide, waarbij ook nadrukkelijk gekeken wordt of het wenselijk is ook de topklasse en de hoofdklasse regionaal in plaats van op speeldag in te delen. Het was te kort dag om dit nu al in de besluitvorming mee te nemen.
 

Mommiej

Well-known member
Dat 1e puntje aangaande kunnen we dus nu al met zekerheid zeggen dat clubs die straks richting einde seizoen top-7 staan en daar niet willen blijven expres gaan verliezen.
 

Mommiej

Well-known member
Vanwege die licentie-eisen en een sanctie die er dus op staat als je er niet aan voldoet
 
Bovenaan