De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
In die link die Joost plaatste zie je vier verschillende categorie?n jeugdopleidingen, van internationaal tot lokaal. Iedere BVO zou toch minimaal een regionale opleiding moeten kunnen hebben. Dan heb je voldoende spreiding en leidt iedere club op op haar eigen niveau. De echte talenten komen toch wel vroeg terecht bij de beste opleidingen.

Joost

Well-known member
In die link die Joost plaatste zie je vier verschillende categorie?n jeugdopleidingen, van internationaal tot lokaal. Iedere BVO zou toch minimaal een regionale opleiding moeten kunnen hebben. Dan heb je voldoende spreiding en leidt iedere club op op haar eigen niveau. De echte talenten komen toch wel vroeg terecht bij de beste opleidingen.

Het is wel tegenstrijdig met het beleid van de KNVB dat er eerder was waarbij clubs gestimuleerd werden samen te werken in RJO's.

Methone

New member
Er worden een aantal zaken genoemd die zouden moeten veranderen. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je daarmee die 3 doelen realiseert.

Het voorstel van twee rechtstreekse degradanten uit de Eredivisie is verder niets meer over terug te vinden, dat vond ik eigenlijk het meest interessante voorstel.

Joost

Well-known member
Het voorstel van twee rechtstreekse degradanten uit de Eredivisie is verder niets meer over terug te vinden, dat vond ik eigenlijk het meest interessante voorstel.

Dat is ooit eens geopperd door enkele clubs maar nergens ooit in stemming geweest.

Forza AZ

Well-known member
Gezien de laatste jaren is dat niet per se nodig. In de nacompetitie degraderen de laatste jaren bijna altijd clubs.

Methone

New member
Ja maar toch een gemiste kans, aangezien je niet weet of deze trend zich gaat aanhouden. En ook de promotie kant. 9 van de 17 clubs die spelen om promotie. (In de pilot mocht Achilles nog niet promoveren). Dat is echt veelste veel. Nu is de competitie een soort voorronde van maar liefst 38 wedstrijden. Nr 1 en 2 directe promotie en de nr 3,4 en 5 spelen playoffs met de nr 16 uit de ED, Lijkt me beter en eerlijker. Wellicht 2 degradanten uit de JL zou ook beter zijn. Dan groeien de JL en de TD sneller naar elkaar toe.

Friesland

Well-known member
Ja maar toch een gemiste kans, aangezien je niet weet of deze trend zich gaat aanhouden. En ook de promotie kant. 9 van de 17 clubs die spelen om promotie. (In de pilot mocht Achilles nog niet promoveren). Dat is echt veelste veel. Nu is de competitie een soort voorronde van maar liefst 38 wedstrijden. Nr 1 en 2 directe promotie en de nr 3,4 en 5 spelen playoffs met de nr 16 uit de ED, Lijkt me beter en eerlijker. Wellicht 2 degradanten uit de JL zou ook beter zijn. Dan groeien de JL en de TD sneller naar elkaar toe.

Waarom zou je de Eerste Divisie twee gegarandeerde promotieplaatsen geven, als de nummer een na laatst van diezelfde Eerste Divisie niet eens play-offs voor lijfsbehoud hoeft te spelen?
Verder ben ik het volledig met je eens dat er in de Eerste Divisie te veel "winnaars" zijn. Je zou het bijna de kermisdivisie kunnen noemen: 9 teams die betrokken zijn bij (mogelijke) promotie, aan het einde van het seizoen en slechts een team, dat betrokken is bij degradatie.
In de Tweede Divisie is het weer compleet andersom: slechts 1 clubs is betrokken bij promotie, terwijl er drie zijn betrokken bij degradatie.
In de meeste andere klassen ligt het aantal teams dat bij promotie en degradatie betrokken is ongeveer gelijk, waarbij er per saldo bijna altijd meer clubs degraderen, dan promoveren.

Forza AZ

Well-known member
Tussenstand instomingstabel beloften na 7 december:

1 Sparta Rotterdam 9,25 *
-------------------------
2 FC Groningen 8,25
3 FC Utrecht 8,25
4 AZ 8,25
5 Vitesse 7,50
-------------------------
6 FC Twente 6,50
7 Almere City FC 6,25
8 FC Volendam 4,50
9 De Graafschap 3,25
10 Brabant United 3,00
11 Achilles'29 1,00

*: Als Sparta niet promoveert naar de Eredivisie, dan neemt Jong FC Groningen de plek in de Eerste Divisie in.

Joost

Well-known member
Ik heb begrepen dat er voor die jong-ploegen straks in de tweede divisie nogal wat eisen gelden ten aanzien van de spelers die mogen worden opgesteld.
Die eisen zijn strenger dan die welke nu gelden voor jong-Ajax en jong-PSV.
Worden die strengere eisen straks ook van kracht in de eerste divisie en in de Topklassen ?

Als ik het goed begrepen heb dan is er geen verschil tussen de Jonge teams die in de 2e Divisie, 1e Divisie of Topklasse gaan spelen. Wat die eisen exact gaan zijn is nog niet helemaal duidelijk. Wat ik ook niet weet is of de teams die in de Eerste Divisie gaan uitkomen nog op maandag mogen spelen. De clubs in de 2e Divisie en Topklasse moeten meegaan met de vaste speeldag.

Joost

Well-known member
De virtuele indelingen;

Landelijke Divisie
1 Kozakken Boys
2 Spakenburg
3 Katwijk
4 HHC Hardenberg
5 Barendrecht
6 Excelsior M
7 Rijnsburgse Boys
8 WKE
9 De Treffers
10 AFC
11 JVC Cuijk
12 UNA
13 VVSB
14 Lienden
15 Jong Groningen
16 Jong Utrecht
17 Jong AZ
18 Jong Vitesse

Topklasse ZA
1 Scheveningen
2 Ijsselmeervogels
3 DVS '33
4 ONS Sneek
5 Lisse FC
6 RVVH
7 Capelle
8 Jong Almere
9 Jong Volendam
10 Jong Brabant United
11 ODIN '59
12 Noordwijk
13 Harkemase Boys
14 Winnaar Nacompetitie
15 Winnaar Nacompetitie
16 Winnaar Nacompetitie
17 Winnaar Nacompetitie
18 Winnaar Nacompetitie

Topklasse ZO
1 Hercules
2 Koninklijke HFC
3 TEC
4 EVV
5 HSC '21
6 Magreb '90
7 OJC Rosmalen
8 Jong Twente
9 Jong De Graafschap
10 Jong Achilles '29
11 Westlandia
12 Dongen
13 Juliana '31
14 Winnaar Nacompetitie
15 Winnaar Nacompetitie
16 Winnaar Nacompetitie
17 Winnaar Nacompetitie
18 Winnaar Nacompetitie

* Jong Sparta naar Eerste Divisie maar enkel wanneer Sparta promoveert naar Eredivisie
* Achilles '29 zou liever op zaterdag instromen maar heeft de laatste keus.

de waan

Well-known member
Ook wat betreft de voorkeuren van de andere clubs?

De beloftenteams van Twente en De Graafschap zouden voor ons in ieder geval de beste toevoegingen zijn. Jong Twente is waarschijnlijk zelfs een garantie voor een prima gevuld sportpark.

Joost

Well-known member
Zaterdag; Sparta, AZ, Utrecht, Almere, Volendam, Brabant United, Achilles '29
Zondag; Groningen, Vitesse, Twente, De Graafschap

Tobcoach

New member
Lijkt me niet dat clubs nu al een (definitieve) voorkeur hebben doorgegeven aan de KNVB.

In de promotie-/degradatieregeling amateurvoetbal van de KNVB staat dat de clubs uit de beloftencompetitie voor aanvang van het seizoen 2015/2016 hun voorkeur voor een speeldag hebben uitgesproken.

Bovenaan