De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Ik heb begrepen dat er voor die jong-ploegen straks in de tweede divisie nogal wat eisen gelden ten aanzien van de spelers die mogen worden opgesteld.
Die eisen zijn strenger dan die welke nu gelden voor jong-Ajax en jong-PSV.
Worden die strengere eisen straks ook van kracht in de eerste divisie en in de Topklassen ?
 

Joost

Well-known member
Ik heb begrepen dat er voor die jong-ploegen straks in de tweede divisie nogal wat eisen gelden ten aanzien van de spelers die mogen worden opgesteld.
Die eisen zijn strenger dan die welke nu gelden voor jong-Ajax en jong-PSV.
Worden die strengere eisen straks ook van kracht in de eerste divisie en in de Topklassen ?

Als ik het goed begrepen heb dan is er geen verschil tussen de Jonge teams die in de 2e Divisie, 1e Divisie of Topklasse gaan spelen. Wat die eisen exact gaan zijn is nog niet helemaal duidelijk. Wat ik ook niet weet is of de teams die in de Eerste Divisie gaan uitkomen nog op maandag mogen spelen. De clubs in de 2e Divisie en Topklasse moeten meegaan met de vaste speeldag.
 

Joost

Well-known member
De virtuele indelingen;

Landelijke Divisie
1 Kozakken Boys
2 Spakenburg
3 Katwijk
4 HHC Hardenberg
5 Barendrecht
6 Excelsior M
7 Rijnsburgse Boys
8 WKE
9 De Treffers
10 AFC
11 JVC Cuijk
12 UNA
13 VVSB
14 Lienden
15 Jong Groningen
16 Jong Utrecht
17 Jong AZ
18 Jong Vitesse


Topklasse ZA
1 Scheveningen
2 Ijsselmeervogels
3 DVS '33
4 ONS Sneek
5 Lisse FC
6 RVVH
7 Capelle
8 Jong Almere
9 Jong Volendam
10 Jong Brabant United
11 ODIN '59
12 Noordwijk
13 Harkemase Boys
14 Winnaar Nacompetitie
15 Winnaar Nacompetitie
16 Winnaar Nacompetitie
17 Winnaar Nacompetitie
18 Winnaar Nacompetitie

Topklasse ZO
1 Hercules
2 Koninklijke HFC
3 TEC
4 EVV
5 HSC '21
6 Magreb '90
7 OJC Rosmalen
8 Jong Twente
9 Jong De Graafschap
10 Jong Achilles '29
11 Westlandia
12 Dongen
13 Juliana '31
14 Winnaar Nacompetitie
15 Winnaar Nacompetitie
16 Winnaar Nacompetitie
17 Winnaar Nacompetitie
18 Winnaar Nacompetitie

* Jong Sparta naar Eerste Divisie maar enkel wanneer Sparta promoveert naar Eredivisie
* Achilles '29 zou liever op zaterdag instromen maar heeft de laatste keus.
 

de waan

Well-known member
Ook wat betreft de voorkeuren van de andere clubs?

De beloftenteams van Twente en De Graafschap zouden voor ons in ieder geval de beste toevoegingen zijn. Jong Twente is waarschijnlijk zelfs een garantie voor een prima gevuld sportpark.
 

Joost

Well-known member
Zaterdag; Sparta, AZ, Utrecht, Almere, Volendam, Brabant United, Achilles '29
Zondag; Groningen, Vitesse, Twente, De Graafschap
 

Tobcoach

New member
Lijkt me niet dat clubs nu al een (definitieve) voorkeur hebben doorgegeven aan de KNVB.

In de promotie-/degradatieregeling amateurvoetbal van de KNVB staat dat de clubs uit de beloftencompetitie voor aanvang van het seizoen 2015/2016 hun voorkeur voor een speeldag hebben uitgesproken.
 

noordooster

Well-known member
Wanneer die clubs hun voorkeur al hebben aangegeven, waarom wordt dat dan niet openbaar gemaakt door de KNVB ?
Overigens, als het zo is als het lijkt, dan treft de zaterdagtopklasse het geweldig met Almere 2, Volendam 2 en Brabant 2 en bijna was Achilles '29 2 er ook nog bij gekomen.
Wordt leuk, komend seizoen, die zaterdagtopklasse.
 

Methone

New member
Zaterdagtopklasse blijft niet veel meer van over. Bij de zondag kunnen er nog wel wat leuke ploegjes bijkomen,wellicht een aantal van deze: DHC, Quick, EHC, DOSKO, Vlissingen, Be Quick 1887 en Quick '20.
 

noordooster

Well-known member
Zaterdagtopklasse blijft niet veel meer van over. Bij de zondag kunnen er nog wel wat leuke ploegjes bijkomen,wellicht een aantal van deze: DHC, Quick, EHC, DOSKO, Vlissingen, Be Quick 1887 en Quick '20.

Die beloftenteams , dat is natuurlijk waardeloos en nietszeggend.
Mogelijke nieuwe topklassers als Harkemase Boys, Excelsior' 31, Quick Boys, DOVO of Noordwijk zijn wel interessant.
 

noordooster

Well-known member

Dank je Joost.
Staan dingen in die ik nog niet wist.
Thuiswedstrijden van zaterdagverenigingen worden, ook tegen zondagverenigingen , op zaterdag om 14.30 uur gespeeld als de zaterdagvereniging dit als voorkeursaanvangstijd aangeeft. ( Ik dacht dat dit 18.00 werd )
Verder las ik op de site van tv west dat zaterdagverenigingen niet op vrijdag of op maandag spelen.
Bij alle minpunten van de tweede divisie zijn dit wel goede berichten.
Hoewel 18.00 uur ook wel voordelen heeft, ga ik op zaterdag toch het liefst om 14.30 uur kijken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zaterdag 1800 is niet handig, dan ga je dus net als de Zondag ploegen met de eredivisie concurreren. Niet handig
 

de waan

Well-known member
Thuiswedstrijden van zaterdagverenigingen worden, ook tegen zondagverenigingen , op zaterdag om 14.30 uur gespeeld als de zaterdagvereniging dit als voorkeursaanvangstijd aangeeft. ( Ik dacht dat dit 18.00 werd )

Waar lees je dat dan in het stuk van Joost, want volgens mij klopt dat niet en is het inderdaad zonder onderlinge afspraak 6 uur.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik ben blij dat we die landelijke 2e divisie niet halen. Je gaat toch niet op zaterdagavond om 18.00 uur een potje voetbal kijken.
 
Bovenaan