De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

PES5

Administrator
Forumleiding
Haha. Het enige wat die lui willen blijven doen is de beste 'amateurclub' zijn door lekker te betalen en geen regeltjes daarvoor te hoeven nalevem. Het oldskool amateurvoetbal dus. Totaal geen eerlijke concurrentie met de JL dus.

Wil men meedoen aan prestatievoetbal? Prima. Dan gelden ook gelijke regels. Anders maar lekker derde klasse spelen. Hebben ze in ieder geval veel derby's.
 

Bonehead

Well-known member
Ook dat klopt. Maar ik kan me nog voorstellen dat de KNVB dat nog even heeft laten liggen. Dit was al een heet hangijzer genoeg.

Ik verwacht wel dat dat recht over een paar jaar verdwijnt.

Op basis van wat verwacht je dat?

Ik gok dat 90% van de zaterdagclubs principieel op zondag geen activiteiten heeft. Dat percentage wordt overigens wel lager omdat de laatste jaren nogal wat zondagclubs de overstap maken. Al deze club hebben dat in hun statuten staan. Dat spelers en technische staf geen problemen hebben om op zondag te voetballen is totaal irrelevant. Bij een ALV hebben zij allemaal ??n stem en zullen ze het afleggen tegen al die leden die hun club niet op zondag in actie willen zien komen. Mocht de KNVB de zaterdagclub verplichten op zondag uit te komen dan zullen deze clubs zich stuk voor stuks laten zakken naar niveau waarop louter op zaterdag gevoetbald wordt of wordt er uit bond getreden om zelf weer een bond op richten. Daar wordt de voetbalpiramide niet mooier van. Ik woon in een dorp ver van de bible belt dat geen gristelijk karakter heeft zoals sommige andere dorpen in de omgeving. Ik ben lid van een zaterdagclub dat geen streng gristelijk karakter heeft. Bij stemming weet ik zeker dat bijna 100% tegen activiteiten op zondag stemt. Ik zal zelf niet tegen stemmen al was het maar omdat je de jeugd veel mooie activiteiten onthoudt.

Dat Nederland ontkerkelijkt heeft niet zoveel invloed op de zaterdagclubs. De groep die principieel niet op zondag wil voetballen blijft onverminderd groot.

Dus moet je concessies dat je niet op zondag voetbalt tegen een zaterdagclub. Daarentegen mag je van zaterdagclubs wel de flexibiliteit verwachten dat op elke andere dag en tijdstip er wel gevoetbald wordt
 

noordooster

Well-known member
Ik gok dat 90% van de zaterdagclubs principieel op zondag geen activiteiten heeft. Dat percentage wordt overigens wel lager omdat de laatste jaren nogal wat zondagclubs de overstap maken. Al deze club hebben dat in hun statuten staan. Dat spelers en technische staf geen problemen hebben om op zondag te voetballen is totaal irrelevant. Bij een ALV hebben zij allemaal ??n stem en zullen ze het afleggen tegen al die leden die hun club niet op zondag in actie willen zien komen. Mocht de KNVB de zaterdagclub verplichten op zondag uit te komen dan zullen deze clubs zich stuk voor stuks laten zakken naar niveau waarop louter op zaterdag gevoetbald wordt of wordt er uit bond getreden om zelf weer een bond op richten. Daar wordt de voetbalpiramide niet mooier van. Ik ben lid van een zaterdagclub dat geen streng gristelijk karakter heeft. Bij stemming weet ik zeker dat bijna 100% tegen activiteiten op zondag stemt.
Dat Nederland ontkerkelijkt heeft niet zoveel invloed op de zaterdagclubs. De groep die principieel niet op zondag wil voetballen blijft onverminderd groot.

Ik denk dat dit inderdaad het geval is.
Het vaak gebruikte argument dat het de spelers niet kan schelen op welke dag ze spelen is inderdaad niet zo relevant.
Ook bij een club als HHC zullen de leden niet toestaan dat de club wedstrijden speelt op zondag.
 
Laatst bewerkt:

Sensini

Active member
Ik denk dat dit inderdaad het geval is.
Het vaak gebruikte argument dat het de spelers niet kan schelen op welke dag ze spelen is inderdaad niet zo relevant.
Ook bij een club als HHC zullen de leden niet toestaan dat de club wedstrijden speelt op zondag.

Spelers zijn inderdaad niet zo relevant bij voetbal...
 

de waan

Well-known member
Haha. Het enige wat die lui willen blijven doen is de beste 'amateurclub' zijn door lekker te betalen en geen regeltjes daarvoor te hoeven nalevem. Het oldskool amateurvoetbal dus. Totaal geen eerlijke concurrentie met de JL dus.

Ik heb daar wel een met mensen van IJsselmeervogels over gediscussieerd, maar dat is dus echt het sentiment. Was nog in de tijd dat ze bijna ieder jaar landskampioen werden. Ik denk dan dat je je dan toch wilt bewijzen op een hoger niveau. Maar nee, ze willen zichzelf vooral wijs maken dat ze de beste zijn en hun logo volplempen met sterren.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb daar wel een met mensen van IJsselmeervogels over gediscussieerd, maar dat is dus echt het sentiment. Was nog in de tijd dat ze bijna ieder jaar landskampioen werden. Ik denk dan dat je je dan toch wilt bewijzen op een hoger niveau. Maar nee, ze willen zichzelf vooral wijs maken dat ze de beste zijn en hun logo volplempen met sterren.

Ik denk dat het ( in het verleden ) liever niet willen uitkomen in de Jupiler League bij clubs als IJsselmeervogels, Katwijk en Spakenburg met meer te maken heeft dan dat je daar niet meer landskampioen bij de amateurs kunt worden.
 

Ceephax

New member
De clubs hebben het vaak over dat ze het niet kunnen maken dat ze bijv. 3 of 6 spelers een contract moeten geven en de rest niet. Als de KNVB het minimum aantal contractspelers zou omzetten naar minimum contract uren die ze zelf mogen verdelen, gaan ze dan wel akkoord? Of is dit nooit eerder voorgesteld?

Zover ik begrepen heb is de situatie qua minimum contracten als volgt:

Eredivisie 18 x 40 = 720 uur
1e Divisie 16 x 40 = 640 uur
2e Divisie 13 x 12 = 156 uur
3e Divisie 6 x 12 = 72 uur
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Een item zonder 1 letter nieuws dus.

Maar ik zal er toch een beetje nieuws aan koppelen. Dit zijn de statuten van USV Hercules. Daarin staat nergens het woord amateur vernoemdn: http://www.usvhercules.nl/files/statuten hercules 2004.pdf

(ook bij Be Quick 1887 en AFC niet overigens)

Verder zijn die bedragen die Kon. HFC noemt wel leuk. Moeten we nu aannemen dat ze willekeurig een aantal spelers hebben gekozen en die wat poen toeschuiven?
 

de waan

Well-known member
Ben al eens op zoek gegaan naar clubs die statutair hebben vastgelegd dat ze niet op zondag spelen. Onbegonnen werk. Je kunt nog makkelijker het terrein vinden waar RVV in het seizoen 1915-1916 speelde.
 

noordooster

Well-known member
Ben al eens op zoek gegaan naar clubs die statutair hebben vastgelegd dat ze niet op zondag spelen. Onbegonnen werk. Je kunt nog makkelijker het terrein vinden waar RVV in het seizoen 1915-1916 speelde.

Probleem hierbij : Er zijn niet veel verenigingen die hun statuten op internet publiceren.
2 Minuten googelen leverde desondanks op : ASWH, Achilles Enschede, AZSV, Fc Meppel, Sparta Enschede, DES Nijverdal, Capelle, ijsselmeervogels, CSV Apeldoorn.
Vaak kom je iets tegen als ... is een zaterdagvoetbalvereniging, zoals bv Zuidvogels Huizen
 
Bovenaan