Ook dat klopt. Maar ik kan me nog voorstellen dat de KNVB dat nog even heeft laten liggen. Dit was al een heet hangijzer genoeg.
Ik verwacht wel dat dat recht over een paar jaar verdwijnt.
Op basis van wat verwacht je dat?
Ik gok dat 90% van de zaterdagclubs principieel op zondag geen activiteiten heeft. Dat percentage wordt overigens wel lager omdat de laatste jaren nogal wat zondagclubs de overstap maken. Al deze club hebben dat in hun statuten staan. Dat spelers en technische staf geen problemen hebben om op zondag te voetballen is totaal irrelevant. Bij een ALV hebben zij allemaal ??n stem en zullen ze het afleggen tegen al die leden die hun club niet op zondag in actie willen zien komen. Mocht de KNVB de zaterdagclub verplichten op zondag uit te komen dan zullen deze clubs zich stuk voor stuks laten zakken naar niveau waarop louter op zaterdag gevoetbald wordt of wordt er uit bond getreden om zelf weer een bond op richten. Daar wordt de voetbalpiramide niet mooier van. Ik woon in een dorp ver van de bible belt dat geen gristelijk karakter heeft zoals sommige andere dorpen in de omgeving. Ik ben lid van een zaterdagclub dat geen streng gristelijk karakter heeft. Bij stemming weet ik zeker dat bijna 100% tegen activiteiten op zondag stemt. Ik zal zelf niet tegen stemmen al was het maar omdat je de jeugd veel mooie activiteiten onthoudt.
Dat Nederland ontkerkelijkt heeft niet zoveel invloed op de zaterdagclubs. De groep die principieel niet op zondag wil voetballen blijft onverminderd groot.
Dus moet je concessies dat je niet op zondag voetbalt tegen een zaterdagclub. Daarentegen mag je van zaterdagclubs wel de flexibiliteit verwachten dat op elke andere dag en tijdstip er wel gevoetbald wordt