De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member

:D

De KNVB heeft volgens BN / de Stem ook Halsteren gepolst voor promotie. Het lijkt er dan dus niet op dat ze met GOES en VVSB gaan schuiven, anders zou die ruimte er niet zijn.

https://www.bndestem.nl/amateurvoet...en-voor-promotie-naar-derde-divisie~a868a6fd/

tenor.gif

de waan

Well-known member
We gaan dus gewoon naar twintig clubs. Want ze kunnen niet Hollandia óf JOS Wgm passeren. Tenzij één van die twee daar geen trek in heeft.

Of ze verplaatsen nog een club naar de zaterdagafdeling om plek te maken voor Halsteren. :p

Unregistere

Well-known member
Men staat te dringen, ook DHSC wil volgens RTV Utrecht nu graag de derde divisie in:

Het Utrechtse DHSC heeft zich bij de KNVB gemeld als kandidaat voor promotie naar de derde divisie. Dat laat voorzitter Hans Berrens weten. DHSC stond bij het afbreken van de amateurvoetbalcompetitie op de tweede plaats in de hoofdklasse A zaterdag, één punt achter Sportlust'46 uit Woerden.

De KNVB benaderde vorige week de koplopers van de vier hoofdklassen (twee op zaterdag, twee op zondag) met de vraag of zij er problemen mee zouden hebben volgend seizoen in een derde divisie met 18 teams te spelen. Om aan 18 teams per derde divisie te komen, moeten er echter ook twee nummers twee promoveren.

Het Asser ACV, tweede in de hoofdklasse B zaterdag, bevestigde eind vorige week tegenover RTV Drenthe te zijn benaderd door de KNVB. Aangenomen wordt dat ACV is gevraagd omdat zij als nummer twee van de hoofdklasse B meer punten hadden dan DHSC in de hoofdklasse A. Daarnaast heeft ook de nummer twee van de zondaghoofdklasse A, Halsteren, een uitnodiging ontvangen.

Hoe moet dat nu allemaal??? :confused:

de waan

Well-known member
DHSC heeft zich kennelijk zelf gemeld bij de KNVB. Dan concludeer ik dat zij het wel kunnen schudden.

noordooster

Well-known member
Er is veel onduidelijk, omdat de KNVB geen informatie geeft.
18 Teams per DD , de beloften eruit, ONS krijgt terecht de mogelijkheid uit te komen in de hoofdklasse en ook Lienden gaat eruit.
Verder is mij niet helemaal duidelijk welke hoofdklassers zijn benaderd om te promoveren en welke zich uit eigen beweging ervoor opgegeven hebben.
En ook niet welke gevraagde hoofdklassers er van af zien.
Het lijkt me dat niet voor alle gevraagde en ongevraagde hoofdklassers plek is in de DD.
Verder kan de KNVB in deze situatie mooi gebruik maken van de gelegenheid om VVSB en Goes weer gewoon in de DD zondag te plaatsen.
Kunnen ze ook weer mooi gewoon hun wedstrijden op zondag spelen.
We gaan zien wat zondagmannetje van der Zee samen met zijn Zeister paladijnen er van maakt.

de Kok

Member
Vanmiddag in Zeist gehoord dat er een optie is gelicht om zodanig in te delen in 3e divisie en hoofdklasse dat we met weekend voetbal kunnen gaan starten.
Speelmoment zoeken de clubs dan maar uit. Dat zou de worsteling een stuk makkelijker maken.

noordooster

Well-known member
Het lijkt erop dat uit Noord Drachtster Boys en Leeuwarder Zwaluwen bij nader inzien toch maar af zagen van meedoen aan de O23.
Achteraf hebben ze daar gelijk in , lijkt mij.
Wel staat nu Roden erbij.
Voor de 4 clubs uit Noord die meedoen worden het competities met allemaal verre tegenstanders, lange busreizen.

Unregistere

Well-known member
Dat worden een hoop kilometers voor de sommige clubs in die O23 competitie.

In de 3e Divisie zijn er 32 clubs waarvan 25 is alles in de Randstad behalve;
AWC (Wychen)
EVV (Echt)
NEO (Borne)
Roden
SDC Putten
SWZ Sneek
Theole (Tiel)

Ik geloof dat ze alle divisies regionaal verdelen in poules van 8, maar dat is voor deze ploegen nog niet echt een voordeel qua reiskilometers uiteraard.

noordooster

Well-known member
Vanmiddag in Zeist gehoord dat er een optie is gelicht om zodanig in te delen in 3e divisie en hoofdklasse dat we met weekend voetbal kunnen gaan starten.
Speelmoment zoeken de clubs dan maar uit. Dat zou de worsteling een stuk makkelijker maken.

De Kok komt regelmatig met zogenaamde nieuwtjes vanuit Zeist en meestal zijn het broodje-aap verhalen.

Maar omdat ik een beetje weet welk volk er in Zeist rondloopt, zondagmannetje van der Zee voorop, zou het me ook niks verbazen als de KNVB dat er tegen de wil van de clubs door gaat drukken.

Unregistere

Well-known member
Dat is zeker een mooie poule. En je hebt al zes punten binnen, want ONS Sneek speelt niet om te presteren. :p

Overigens ook wel opmerkelijk in de indeling van de Onder 21 competitie dat sommige amateurclubs hoger instromen dan BVO's.

Bovenaan