De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
72 en toen was de tijd om. Ietsje meer tijd mag wel.

Ik vergat AFC, HFC en Rijnsburgse Boys :D

Dan ben je dus geen zondagmannetje, want je vergeet twee toonaangevende zondagclubs. :p

Pijnlijk 77 uit 98, toen was de tijd op.

Miste onder meer twee huidige tweede divisionisten en vier huidige derde divisionisten. :eek:mg:

Dat is altijd wel mooi van deze quizjes. Dat je dan een paar obscure clubs zo invult en achteraf dan een paar grote namen mist.

Maar met 77 sta jij dan vooralsnog wel bovenaan!!! :duim:

Fregge

Well-known member
HFC was ik ook vergeten haha. Net als Dijkse Boys, en die zijn hier in de regio toch best 'bekend'

Joost

Well-known member
Dan ben je dus geen zondagmannetje, want je vergeet twee toonaangevende zondagclubs. :p

Dat is altijd wel mooi van deze quizjes. Dat je dan een paar obscure clubs zo invult en achteraf dan een paar grote namen mist.

Maar met 77 sta jij dan vooralsnog wel bovenaan!!! :duim:

Het wordt nog genanter want ik wist Achilles '29 en De Treffers pas in de laatste 20 seconde in te vullen.

Unregistere

Well-known member
Het wordt nog genanter want ik wist Achilles '29 en De Treffers pas in de laatste 20 seconde in te vullen.

Treffers is wel erg ja, haha. Achilles inmiddels vergane glorie, die vergeef ik je. ;)

Mijn strategie zou overigens altijd zijn om te starten met de huidige tweede en derde divisie. Dan heb je er al 52 te pakken, van daaraf dan aanvullen met oudere namen. Alles door elkaar kan ook en dan op basis van de alfabetische volgorde gaten dichten.

Joost

Well-known member
Treffers is wel erg ja, haha. Achilles inmiddels vergane glorie, die vergeef ik je. ;)

Mijn strategie zou overigens altijd zijn om te starten met de huidige tweede en derde divisie. Dan heb je er al 52 te pakken, van daaraf dan aanvullen met oudere namen. Alles door elkaar kan ook en dan op basis van de alfabetische volgorde gaten dichten.

Ik probeerde het topografisch te doen. Zo wist ik dat ik in de Rijnmond er wel een paar mistte en ook rond Haarlem, al vergat ik dan Haarlem zelf weer.

Jammer dat je zulke dingen maar 1 keer kan doen, ik hou wel van zulke lijstjes.

erka

Well-known member
Ik probeerde het topografisch te doen. Zo wist ik dat ik in de Rijnmond er wel een paar mistte en ook rond Haarlem, al vergat ik dan Haarlem zelf weer.

Jammer dat je zulke dingen maar 1 keer kan doen, ik hou wel van zulke lijstjes.

Ik ook. Ben ooit begonnen met een database met alle clubs die ooit in een competitie in Europa op enig niveau hebben gespeeld. Had daarbij de volgende regel: in principe alle clubs opnemen tot en met het hoogste niveau waar meerdere klassen zijn (regionaal, gemixt of za/zo, maakt dan niet zoveel uit. Dus in Nederland is dat nu: Eredivisie t/m 3e Divisie, in Duitsland t/m de Regionalliga enzovoorts. Ik was het afgelopen jaar al tot 1960 gekomen vanaf 1888/89. Je komt echt hele interessante dingen tegen en verrassende clubs. Mocht er de komende tijd meer vrije tijd komen door de crisis, dan ga ik dat weer oppakken.

de waan

Well-known member
Ik ook. Ben ooit begonnen met een database met alle clubs die ooit in een competitie in Europa op enig niveau hebben gespeeld. Had daarbij de volgende regel: in principe alle clubs opnemen tot en met het hoogste niveau waar meerdere klassen zijn (regionaal, gemixt of za/zo, maakt dan niet zoveel uit. Dus in Nederland is dat nu: Eredivisie t/m 3e Divisie, in Duitsland t/m de Regionalliga enzovoorts. Ik was het afgelopen jaar al tot 1960 gekomen vanaf 1888/89. Je komt echt hele interessante dingen tegen en verrassende clubs. Mocht er de komende tijd meer vrije tijd komen door de crisis, dan ga ik dat weer oppakken.

De ranglijst met alle 171 clubs die in Nederland ooit op het hoogste niveau hebben gespeeld (eerste klasse (1888-1955), hoofdklasse (1955-1956) en eredivisie (1956-nu))

https://www.voetbalarchieven.nl/specials/eeuwige-ranglijst-nederlands-voetbal-1888-2019/

Unregistere

Well-known member
Ik was zelfs een heel ambitieuze club vergeten.

Oei. Terwijl die toch vaak genoeg de revue passeert hier.

Jij bent in elk geval de winnaar, al bieden we echte amateurkenners natuurlijk nog wel de kans. Ik denk dat bijvoorbeeld mannen als Groene, Abu, bqandy, Sanmark., Unnekuukse en noord-ooster ook best ver kunnen komen! En JMD natuurlijk.

noordooster

Well-known member
Wat betreft de nieuwe O-23 competities had ik wel verwacht, dat de KNVB de inschrijvingstermijn zou verlengen, ook als er geen Corona zou zijn.
De bond is er ook bij gebaat, dat er veel inschrijvingen zijn, zeker ook goed gespreid over het land.

Eerlijk gezegd valt het mij mee hoeveel inschrijvingen er tot dusverre zijn, met name ook wel van relatief kleine verenigingen met niet al te veel jeugd.
Ik vraag me af of veel inschrijvers nu ook tegelijkertijd hun tweede elftal terug gaan trekken uit de reservecompetities.

JMD

Well-known member
Jij bent in elk geval de winnaar, al bieden we echte amateurkenners natuurlijk nog wel de kans. Ik denk dat bijvoorbeeld mannen als Groene, Abu, bqandy, Sanmark., Unnekuukse en noord-ooster ook best ver kunnen komen! En JMD natuurlijk.

Ik kwam een eind, maar dan met name de recentere jaren. Ploegen die begin topklasse eens meespeelden ben ik echt vergeten... 66

De Groene Scout

Well-known member
Opnieuw enkele clubs uit Oost erbij met name uit het Gelderse deel van Oost. Misschien dat het nu voor enkele grote clubs uit de Achterhoek ook interessanter is geworden.
Ziet er steeds beter uit.

noordooster

Well-known member
Bij de lijst met inschrijvers voor de O23 competitie wordt door de KNVB ook een lijst gemaakt van clubs " niet ingeschreven ".
Wie weet waarop is die laatste lijst gebaseerd ?
Het zijn in ieder geval lang niet alle voetbalverenigingen in Nederland die niet op de lijst van ingeschrevenen staan.

noordooster

Well-known member
Zouden die " Niet ingeschreven clubs " dan verenigingen zijn die wel interesse hebben getoond, maar om welke reden dan ook zich nog niet definitief hebben ingeschreven ?

De clubs uit Noord die zich tot dusverre inschreven zijn :
SWZ Sneek. ONS Sneek, Leeuwarder Zwaluwen, Drachtster Boys en Be Quick 1887.

De KNVB wil poules maken van 8 teams, die ook nog min of meer gelijkwaardig moeten zijn.
Bij de huidige stand van zaken wordt dat dan ver reizen voor die clubs uit Noord.

Maar ja, ze hebben nog tot 20 april, dus er kan nog veel aan veranderen.
Misschien dat de KNVB clubs nog wel persoonlijk gaat benaderen.
Dat zou niet voor het eerst zijn bij een nieuwe competitie opzet.

Unregistere

Well-known member
Zouden die " Niet ingeschreven clubs " dan verenigingen zijn die wel interesse hebben getoond, maar om welke reden dan ook zich nog niet definitief hebben ingeschreven ?

Nee. Dat zijn de clubs met een zeer formele secretaris, die de club netjes heeft afgemeld. Beetje vergelijkbaar met de verenigingsleden die zich afmelden voor een ALV en dan vooraf nog even opgenoemd moeten worden, terwijl het gros gewoon niet reageert als ze niet komen. Of niet meedoen, zoals in dit geval.

Een redelijk onzinnig lijstje trouwens, want er staan clubs bij die niet eens een A1 hebben...

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Oke, dus zo is dat lijstje niet-ingeschreven samengesteld.
Voor eventuele nieuwe clubs die zich nog gaan inschrijven, kunnen we dus beter kijken naar namen van clubs die nog helemaal niet vermeld zijn.

Deathprod

Well-known member
Hillegersberg, DHC, Oympia en Oranje Wit hebben zich afgelopen week ook aangemeld voor de Onder 23 competitie.

Bovenaan