De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Die hele corona pauze en het stilvallen van de semi-prof competities biedt wel een uitstekende mogelijkheid om een paar rigoreuze dingen door te duwen.

De Groene Scout

Well-known member
Prima stukje hoor Fregge, maar hoe zit het met de 'echte' amateurs mochten die toevallig terecht komen op het 'semi-prof-niveau'. Moeten ze dan ook betalen of krijgen ze ook zonder dat te doen het stempel semi-profclub? :confused:

Fregge

Well-known member
Dat zou hetzelfde zijn als Katwijk zou promoveren. Dan gaan ze onder BVO's tellen, geloof ik. Niveau bepaalt de benaming dan dus.

Unregistere

Well-known member
En qua eisen? Moet bijvoorbeeld RVVH als ze vanuit de 'amateurs' (1e klasse) promoveren naar de 'semiprofs' (hoofdklasse) aan andere eisen voldoen? Of laat je daarin alles vallen?

Fregge

Well-known member
Word al gedaan geloof ik. Al zijn de meeste van de overstap van de hoofdklasse naar de Derde Divisie. Ik geloof bijvoorbeeld dat eerst de afstand van kleedkamer tot veld te lang was bij ons.

Unregistere

Well-known member
Word al gedaan geloof ik. Al zijn de meeste van de overstap van de hoofdklasse naar de Derde Divisie. Ik geloof bijvoorbeeld dat eerst de afstand van kleedkamer tot veld te lang was bij ons.

Ja, maar ik denk dan meer aan bepaalde financiële eisen. Aansluitend op de vraag van De Groene Scout of echte amateurs in de hoofdklasse bijvoorbeeld moeten gaan betalen.

Fregge

Well-known member
Ik ben geen voorstander van het woord 'moeten'. Als een club denkt het onbetaald te kunnen doen: Prima. Maar je moet wel ergens de grens gaan trekken en ze anders behandelen vanuit de bond, vind ik.

Unregistere

Well-known member
Wordt er op Facebook eigenlijk nog een beetje gereageerd op deze column? Ik zag zo'n lachend gezichtje, maar kon niet zien van wie. Dat zal Cor Hansse wel zijn dan.

noordooster

Well-known member
Bij een club als Noordscheschut, op dit moment koploper in za. 1E zouden ze zich een breuk lachen , als ze bij een kampioenschap zich komend jaar semi-profclub mogen en zelfs moeten noemen.
De KNVB blijft de hoofdklasse, derde divisie en tweede divisie ook rekenen tot het amateurvoetbal . Er zijn ook nog wel aardig wat verschillen met de BVO's in de eerste en de ere divisie.
Als het goed begrijp, wil Fregge vooral een naamswijziging om op die manier er andere zaken gemakkelijker door te kunnen drukken, zoals het door hem en andere zondagmensen vurig gewenste zogenaamde weekendvoetbal, waarbij de problemen in het zondagvoetbal moeten worden opgelost door en ten koste van het zaterdagvoetbal.

Wanneer de betrokken clubs het eens zijn over eventuele veranderingen in de hoogste amateurcompetities, is daarvoor helemaal geen naamsverandering nodig.
En bovendien, maar dat halen anderen ook al aan, waarom zou je een fors betalende 1e klasser niet een profclub noemen en een niet betalende hoofdklasser wel ?

SanMark.

Well-known member
Nschut is nog geen hoofdklasser, al doe jij dat nu met de laatste zin wel voorkomen, en ik vind de grens bij neutrale grensrechters ook een prima argument om daar de lijn te trekken.

noordooster

Well-known member
Nschut is nog geen hoofdklasser, al doe jij dat nu met de laatste zin wel voorkomen, en ik vind de grens bij neutrale grensrechters ook een prima argument om daar de lijn te trekken.

Bij de huidige hoofdklassers zou je Be Quick 1887 als voorbeeld kunnen nemen.
Lijkt me ook geen profclub, aangezien spelers daar niet betaald worden, zegt men.

Ik hoorde laatst ook iemand het onderscheid maken tussen BVO's en amateurclubs, dat was ivm het coronavirus en wel of niet door blijven trainen, dat voetballen voor spelers van BVO's hun beroep is.

Ik zie ook wel eens neutrale grensrechters bij wedstrijden in de eerste klasse ( maar ik weet niet of het structureel is ) , maar je kunt ook de grens leggen bij het wel of niet verplicht aanstellen van Coach Betaald Voetbal.

de waan

Well-known member
Vast wel, alleen kunnen we hem niet toevoegen. We weten immers niet hoe hij heet!

Over de piramide gesproken. Weten jullie welke 98 ploegen sinds 2010 in de topklasse hebben gespeeld, overlopend in de tweede en derde divisie? Dus zeg maar de semiprofs minus hoofdklasse?

Test het op https://www.sporcle.com/games/methodmich/dutch-teams-in-topklasse

Pijnlijk 77 uit 98, toen was de tijd op.

Miste onder meer twee huidige tweede divisionisten en vier huidige derde divisionisten. :eek:mg:

Fregge

Well-known member
Als het goed begrijp, wil Fregge vooral een naamswijziging om op die manier er andere zaken gemakkelijker door te kunnen drukken, zoals het door hem en andere zondagmensen vurig gewenste zogenaamde weekendvoetbal, waarbij de problemen in het zondagvoetbal moeten worden opgelost door en ten koste van het zaterdagvoetbal.

Niet alleen daarom hoor. Ook omdat die clubs al zich gedragen als een halve profclub. Technisch directeuren, trainers er uit janken in een lopend seizoen. Dat zie je niet bij amateurs.

Joost

Well-known member
Bovenaan