De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Onlangs werden de voetbalverenigingen in Nederland geïnformeerd over een op handen zijnd onderzoek van de KNVB, een soort vooraankondiging.
Ik begreep, dat het onderzoek zou plaatsvinden van half februari tot half maart.
De KNVB wil weten van de clubs wat hun favoriete speeldag is of wordt . En verder nog wat zaken.
Ik neem aan, dat de clubs hiervoor nog een soort vragenlijst krijgen .
Het duurt niet lang meer tot half maart en ik ben wel benieuwd naar wat de KNVB allemaal aan de clubs vraagt en hoe en wat ze allemaal niet vraagt.
En vervolgens natuurlijk ook naar de conclusies die daaruit getrokken worden.

noordooster

Well-known member
Vraag het even na bij de KNVB of je eigen club en je weet het.

Dank voor het advies. Maar ik betwijfel of ik op die manier wat te weten kom.
Ik dacht, ik stel het hier even aan de orde. Met zo'n forum vol kenners en pseudo kenners zal er toch ook iemand wel wat meer weten ?
Bovendien kan het een opmaat zijn naar een leuke uitwisseling van meningen hier.

De Groene Scout

Well-known member
Nou vooruit dan de vragenlijst:
- Staat jullie club open voor weekendvoetbal?
- Wat is jullie voorkeursspeeldag?
- Wat is jullie voorkeursspeeltijd op die voorkeursspeeldag?
- Is vrijdagavond optioneel als speeldag?
- Overweegt jullie club binnen nu en 3 jaar over te stappen van zaterdag naar zondag?
- Overweegt jullie club binnen nu en 3 jaar over te stappen van zondag naar zaterdag?
- Overweegt jullie club naast het standaard 1e elftal een O23 team in te schrijven?
- Vinden jullie om 18.00 uur spelen op zaterdag ook godsonmogelijk?
- Hoe vaak in het weekend moeten de meeste leden van de club in het weekend naar de kerk?

JMD

Well-known member
Onlangs werden de voetbalverenigingen in Nederland geïnformeerd over een op handen zijnd onderzoek van de KNVB, een soort vooraankondiging.
Ik begreep, dat het onderzoek zou plaatsvinden van half februari tot half maart.
De KNVB wil weten van de clubs wat hun favoriete speeldag is of wordt . En verder nog wat zaken.
Ik neem aan, dat de clubs hiervoor nog een soort vragenlijst krijgen .
Het duurt niet lang meer tot half maart en ik ben wel benieuwd naar wat de KNVB allemaal aan de clubs vraagt en hoe en wat ze allemaal niet vraagt.
En vervolgens natuurlijk ook naar de conclusies die daaruit getrokken worden.

Ik heb net Van der Zee gesproken en die geeft aan er helemaal klaar mee te zijn met dat geneuzel. Vanaf volgend seizoen weekendvoetbal, thuisclub bepaalt speeldag en -tijd, onder voorwaarde dat een zaterdagclub het recht heeft niet op zondag te hoeven spelen.

Zo,tevreden? ;)

noordooster

Well-known member
Ik heb net Van der Zee gesproken en die geeft aan er helemaal klaar mee te zijn met dat geneuzel. Vanaf volgend seizoen weekendvoetbal, thuisclub bepaalt speeldag en -tijd, onder voorwaarde dat een zaterdagclub het recht heeft niet op zondag te hoeven spelen.

Zo,tevreden? ;)

Dat is algemeen bekend. Vriend van der Zee wil jou gezien jouw denkbeelden maar wat graag ter wille zijn.

noordooster

Well-known member
Kijk de Kok, als deze man gelijk krijgt, wordt er al weer een voorstel van mij doorgevoerd.
Het begint er echt op te lijken, dat de KNVB dit forum leest :duim:

Maar of de man echt gelijk heeft of krijgt is natuurlijk afwachten.
Misschien gaat het hem vooral om te voorkomen dat clubs het komende jaar overstappen.

Overigens zijn er wat mij betreft enkele vragen en opmerkingen die me zo te binnen schieten

- Waarom geldt dit kennelijk alleen voor overstappers zo-za en niet voor za-zo ?
- Hoe om te gaan met de ( tegenwerpingen van )vele overstappers die wel op het laagste niveau moesten beginnen
- Er zou een standaardaanvangstijd van 14.30 a 15.00 uur op zaterdag moeten komen , ook voor overstappers.
om te voorkomen dat er op deze manier een soortement weekendvoetbal gecreëerd wordt met idiote aanvangstijden.
- Voor teams die overstappen naar het zaterdagvoetbal moet gelden dat deze geen wedstrijden op zondag inplannen of ingepland krijgen.

de Kok

Member
Dat voorstel van jou zal organisatorisch niet eenvoudig zijn. versterkte degradaties in ontvangende competities?Je vrienden zijn blij met jou.
Met de zondagtak weekend voetbal spelen komt als idee uit w2 en is nog steeds onderdeel van de zoektocht..

de waan

Well-known member
Ik krijg de indruk dat meneer Van Balveren een beetje te loslippig is geweest.

Maar dit kun je natuurlijk alleen maar doen als je gaat variëren in het aantal afdelingen per speeldag.

JMD

Well-known member
Het zal wel aan mij liggen, maar dit is toch een hartstikke dom idee?

Klopt. Omdat het ook (zoals NO terecht zegt) vreemd is om alleen maar zo -> za toe te staan. Nou zullen er idd niet veel ploegen van za -> zo willen overstappen, maar je moet dat dan wel mogelijk maken.

En verder ga je idd verschillende aantallen afdelingen krijgen, en wordt zo meteen bv de 1e klasse zat veel sterker dan de 1e klasse zon. Wat je weer kan ondervangen door de scheiding zat/zon los te laten en gewoon alles in 1 bak te gooien en dan 'zaterdagpoules', 'zondagpoules' en 'speeldag maakt niet uit poules' te maken.

noordooster

Well-known member
Dat voorstel van jou zal organisatorisch niet eenvoudig zijn. versterkte degradaties in ontvangende competities?Je vrienden zijn blij met jou.
Met de zondagtak weekend voetbal spelen komt als idee uit w2 en is nog steeds onderdeel van de zoektocht..

Die organisatorische problemen zullen er zijn.
Daarom zou ik ( naast de zopas genoemde eisen ) zeker ook nog het volgende willen voorstellen ( dus van der Zee, lees goed )
- Het idee loslaten dat er per district op elk niveau evenveel competities moeten zijn op zaterdag als op zondag
Dat is nu in veel gevallen al scheef, maar dan helemaal.
Hoeveel competities je kunt vormen is uiteraard mede afhankelijk van de aantallen.
- Het horizontaal overstappen niet jaarlijks mogelijk maken
- Na een gemaakte keus zit je er enkele jaren aan vast

De Kok ik wacht af wat er van dat idee van dat weekendvoetbal alleen voor zondagclubs terecht komt.
Ik wens ze veel succes.

noordooster

Well-known member
Het artikel in De Gelderlander eindigt met :
" De laatste jaren werd het ‘zijdelings instromen’ (op hetzelfde niveau blijven voetballen op de zaterdag door een aantal prominente verenigingen uit het zaterdagvoetbal geblokkeerd."

Naar ik heb begrepen is ook niet iedereen in het zondagvoetbal hier blij mee , omdat ze verwachten, dat de uittocht dan nog groter wordt.

De redenen waarom verenigingen uit het zaterdagvoetbal het niet wilden ken ik niet.
Ik kan me wel voorstellen, dat men niet zit te wachten op idiote aanvangstijden op de zaterdagavond bij uitwedstrijden.

noordooster

Well-known member
OF grotere competities, OF zelf degraderen.

Die hoeven niet groter te worden, hooguit meer competities van hetzelfde niveau.
En als ze wel groter zouden worden, lijkt me dat ook geen ramp.
Dat clubs die nu al pp zaterdag spelen dan sneller zouden degraderen zie ik ook niet gebeuren.

Bovenaan