De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Het artikel in De Gelderlander eindigt met :
" De laatste jaren werd het ‘zijdelings instromen’ (op hetzelfde niveau blijven voetballen op de zaterdag door een aantal prominente verenigingen uit het zaterdagvoetbal geblokkeerd."

Naar ik heb begrepen is ook niet iedereen in het zondagvoetbal hier blij mee , omdat ze verwachten, dat de uittocht dan nog groter wordt.

De redenen waarom verenigingen uit het zaterdagvoetbal het niet wilden ken ik niet.
Ik kan me wel voorstellen, dat men niet zit te wachten op idiote aanvangstijden op de zaterdagavond bij uitwedstrijden.

En daarom zou ik voor het standaard zaterdagvoetbal een uiterste aanvangstijd van 15.00 verplicht willen stellen ( zoals het eerder ook in de reglementen gestaan schijnt te hebben, lees ik van bonehead ) Tenzij beide clubs een later tijdstip op zaterdag overeen komen.
En anders moet het voorstel maar opnieuw geblokkeerd worden.

Fregge

Well-known member
Die hoeven niet groter te worden, hooguit meer competities van hetzelfde niveau.
En als ze wel groter zouden worden, lijkt me dat ook geen ramp.
Dat clubs die nu al pp zaterdag spelen dan sneller zouden degraderen zie ik ook niet gebeuren.

Maar dat gaat wel gebeuren hoor. Zie niet hoe je het anders wil oplossen. 2 competities van 10 teams?

JMD

Well-known member
En daarom zou ik voor het standaard zaterdagvoetbal een uiterste aanvangstijd van 15.00 verplicht willen stellen ( zoals het eerder ook in de reglementen gestaan schijnt te hebben, lees ik van bonehead ) Tenzij beide clubs een later tijdstip op zaterdag overeen komen.
En anders moet het voorstel maar opnieuw geblokkeerd worden.
Ga je nou serieus je eigen post quoten en daar vervolgens op reageren? Waarom dan niet in 1 post.

noordooster

Well-known member
Het is een toevoeging die me gewenst leek, zeker nadat ik van bonehead las dat overstapper De Zweef overweegt laat op de zaterdagmiddag te gaan voetballen en dat eerder voor het standaard zaterdagvoetbal een uiterste aanvangstijd van 15.00 uur gold.

noordooster

Well-known member
Vanuit Noord nu een viertal : Be Quick 1887, Leeuwarder Zwaluwen, ONS Sneek en Drachtster Boys.
Uit Drenthe nog geen enkele vereniging

noordooster

Well-known member
Dat mag hoor. Ga dan wel het punt van de column becommentariëren en niet 1 zinnetje wat er in staat.

Als dat ene zinnetje betekent, dat zaterdagverenigingen verplicht op zondag moeten voetballen, zoals in jouw epistel, mag dat niet onbecommentarieerd blijven.

De Groene Scout

Well-known member
In Oost gelukkig ook extra aanmeldingen van grote clubs. Quick'20, HHC en ATC'65 doen ook mee. Samen met Excelsior'31 en HSC'21 nu dus 5 clubs en op iets verdere afstand DTS (Ede) en DVS (Ermelo)
Gaat de goede kant op. Ik verwacht nu nog wel enkele grote Twentse clubs erbij.

de waan

Well-known member
Ik mis toch ook nog wel wat opvallende namen: Rohda Raalte, TVC'28, Tubantia, Winterswijk, Longa'30, AZSV om er maar een paar te noemen.

noordooster

Well-known member
De schrijver ,die me overigens bekend voor komt, komt met een vrij onsamenhangend verhaal.
Verder wordt er om onduidelijke redenen nogal de loftrompet geblazen over de huidige voetbalpiramide met de onnodige waardeloze gemengde tweede divisie, waar de toeschouwers aantallen helemaal niet zo geweldig zijn en waar er vooral bij de Spakenburgse en Katwijkse derby als vanouds veel publiek komt.

Het is ook volstrekt onduidelijk waarom die benaming semi-prof zou moeten stoppen bij de hoofdklassen, daar er ook onder de hoofdklassen spelers betaald worden, terwijl er in de hoofdklassen clubs spelen die niet betalen, of slecht een vrijwilligersvergoeding geven.

Hij lijkt ook vooral met dat semi-prof verhaal te komen om dat als opmaat te gebruiken om te pleiten voor het door hem zo gewenste zogenaamde weekendvoetbal waarbij in zijn ogen zaterdagverenigingen maar verplicht op zondag moeten voetballen.
Hij denkt waarschijnlijk dat zoiets gemakkelijker verplicht kan worden gesteld als men de 3 hoogste amateurniveaus semi-profniveaus noemt.

Ik zou het vanaf de tweede divisie naar beneden gewoon amateurniveau blijven noemen , net als de KNVB ook doet, wel wetend uiteraard, dat er spelers zijn die financiële en niet-financiële vergoedingen krijgen.
Daarbij blijven er toch diverse verschillen tussen BVO's en clubs uit het amateurvoetbal.

Bovenaan