De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Derksen heeft toch aanhangers.
Overigens zien ze dat bij Feyenoord anders en vinden ze het op korte termijn halen van de eerste divisie een te verwezelijken doel.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
En met de totaal onervaren Dirk Kuyt als trainer, lijkt me ook niet direct een garantie voor succes.

Zeker niet. Kuyt maakt tot op heden weinig indruk in de jeugdopleiding. En die spelers die ze terughalen, lijken mij ook niet direct hoogvliegers. Maar goed, het zou best kunnen dat ze wel de titel pakken in de Onder 21 competitie. Een kampioenschap in de tweede divisie lijkt mij op voorhand minder eenvoudig.

noordooster

Well-known member
Zeker niet. Kuyt maakt tot op heden weinig indruk in de jeugdopleiding. En die spelers die ze terughalen, lijken mij ook niet direct hoogvliegers. Maar goed, het zou best kunnen dat ze wel de titel pakken in de Onder 21 competitie. Een kampioenschap in de tweede divisie lijkt mij op voorhand minder eenvoudig.

Daarom kan hij best een goede trainer zijn.
De trainer van ASWH is volgens jou wel een goede trainer terwijl die met een laatste plaats in de TD ook niet veel indruk maakt.

Fregge

Well-known member
Daarom kan hij best een goede trainer zijn.
De trainer van ASWH is volgens jou wel een goede trainer terwijl die met een laatste plaats in de TD ook niet veel indruk maakt.

ASWH maakt toch juist indruk door het spel? Dat ze laatste staan is omdat ze net zo goed in afwerken zijn als Urzaiz in de Eredivisie.

Unregistere

Well-known member
ASWH maakt toch juist indruk door het spel? Dat ze laatste staan is omdat ze net zo goed in afwerken zijn als Urzaiz in de Eredivisie.

De vraag is zelfs of de cijfers van Urzaiz al benaderd werden... Al ging het na de winterstop wat dat betreft wel al iets beter. In de derde periode loopt het zelfs prima!

Joost

Well-known member

Het lukte AZ met een elftal dat ook niet bijster goed leek.

Joost

Well-known member
Maar dat bleek later wel een lichting met (top) talenten te zijn met Stengs, Boadu, Wijndal en Druijff , Koopmeiers, Hatzi …. .

Vooral Stengs bleek daar de kartrekker. Het elftal dat zich kwalificeerde voor de tweede divisie deed dat niet eens zo heel overtuigend terwijl daar Hatzidiakos bijvoorbeeld al in speelde.

Buiten de spelers die je noemde is er verder niet eens zo heel veel doorgebroken op Eredivisieniveau, een van die jongens speelt nu zelfs tweede klasse amateurs.
Maar het geeft enkel aan dat Feyenoord met twee echt goede jeugdspelers en verder een redelijk elftal ook zomaar wél de stap zou kunnen maken.

PES5

Administrator
Forumleiding
Én met een goede trainer.

Dus ik zou Dirk lekker mental coach van de JO7-3 maken en een serieuze trainer op dat -21 team zetten.

de waan

Well-known member
Me dunkt dat Jong AZ toch wel een bovengemiddeld getalenteerd team had in de tweede divisie. Aan het rijtje van SanMark. kan ook Guus Til nog toegevoegd worden.

Unregistere

Well-known member
Ouwejan ook nog. En ze hadden af en toe nog mooie versterking. Zo heeft Tankovic er nog aardig wat gemaakt. En Garcia deed ook af en toe mee, dacht ik. Misschien zelfs Mühren, maar dat zou ik moeten checken.

Dat was wel echt een goed team. Adrie Poldervaart heeft mij wel eens gezegd dat hij nooit iets beters heeft gezien in de tweede divisie.

Dat niveau heeft het huidige Feyenoord Onder 21 zeker niet. Maar een jaar later zouden ze wellicht andere talenten met meer niveau in kunnen zetten.

Aan de andere kant... Op Jong AZ na is er in de tweede divisie nooit een belofteteam bij de bovenste zes geëindigd.

Bovenaan