De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

bqandy

Well-known member
Almere City FC heeft de KNVB laten weten de derde divisie te verruilen voor de Onder 21 competitie.

Mogelijk slecht nieuws voor ADO Den Haag, want de bond zal nu waarschijnlijk het oorspronkelijke plan door willen voeren. Dus 32 clubs in de derde divisie, geen beloften meer.

Volgens Omroep Flevoland is het andersom en heeft de KNVB het besluit genomen. Zal dan ook voor ADO gelden neem ik aan.

Jong Almere City uit de voetbalpiramide

Het elftal U21 van trainer Hedwiges Maduro zal komend seizoen gaan spelen in de nieuwe competitie voor spelers onder de 21 jaar. De Almeerders zullen worden ingedeeld in de hoogste afdeling. Afgelopen seizoen kwam het beloftenelftal van Almere City FC uit in de Derde Divisie. De Almeerders kregen vandaag van de KNVB te horen dat ze niet meer in de voetbalpiramide kunnen blijven.

Unregistere

Well-known member
Ah, kijk aan. Dan heeft de KNVB dus het oorspronkelijke plan zelf doorgezet nu. Was even onzeker door het wegvallen van de promotie en degradatie.

Mogelijk dat ADO Den Haag nu wel een protest zal indienen. Of ze vinden de Onder 21 competitie ook wel best....

SanMark.

Well-known member
Maar het lijkt mij dat de neuzen tegenwoordig aardig dezelfde kant op staan.

Kunnen we het nu dan eens even eens worden over hoe de piramide eruit moet zien ?

Unregistere

Well-known member
En met de totaal onervaren Dirk Kuyt als trainer, lijkt me ook niet direct een garantie voor succes.

Dirkie heeft besloten dat dit inderdaad weinig perspectief biedt. Hij heeft de functie van trainer van Onder 21 geweigerd, omdat het niet past binnen zijn ontwikkeling als trainer. Ben benieuwd wie het dan mag gaan doen!

Unregistere

Well-known member
Zo zo, Feyenoord gaat ook modern doen?

Hebben ze altijd wel gedaan op zich. Gingen ook al als een van de eerste Nederlandse clubs met van die tennisdoeltjes trainen in de jeugd. Alleen niet alle trainers stonden daar achter. Nu is er natuurlijk weer de hand van Dickie bij 1 en is het nog maar de vraag hoe dat doorwerkt naar beneden.

Batigoal

Well-known member
Hebben ze altijd wel gedaan op zich. Gingen ook al als een van de eerste Nederlandse clubs met van die tennisdoeltjes trainen in de jeugd. Alleen niet alle trainers stonden daar achter. Nu is er natuurlijk weer de hand van Dickie bij 1 en is het nog maar de vraag hoe dat doorwerkt naar beneden.

De hand van Dickie is toch meestal dat jeugdspelers 0.0 perspectief hebben?

de waan

Well-known member
En ik kan me toch ook herinneren dat ik de laatste jaren een paar vernietigende stukken heb gelezen over de jeugdopleiding van Feyenoord, waar het ouwe jongens krentenbrood nog hoogtij viert en iemand die weet hoe die een laptop op kan starten per definitie verdacht is.

Unregistere

Well-known member
En ik kan me toch ook herinneren dat ik de laatste jaren een paar vernietigende stukken heb gelezen over de jeugdopleiding van Feyenoord, waar het ouwe jongens krentenbrood nog hoogtij viert en iemand die weet hoe die een laptop op kan starten per definitie verdacht is.

Ja, al was dat deels ook wel overdreven, begreep ik. Maar in dat soort dingen lopen ze wel achter ten opzichte van andere topclubs.

Uiteindelijk is het ook een kwestie van beeldvorming, resultaat enzovoort. Vriend van mij zat in de toplichting van Feyenoord in de jaren negentig, maar die hadden soms ook trainers die even moesten bellen bij de bosjes en dan die jongens partijtje lieten doen. Alleen wonnen ze bijna alles, dus werd er geen aandacht aan besteed. Sowieso waren het toen andere tijden natuurlijk.

Unregistere

Well-known member
Een aardig artikel van Mikos Gouka over Dirk Kuyt, die geen hoofdtrainer van Feyenoord Onder 21 wil worden, maar waarover eerder in dit topic geen kritische posts mochten worden geplaatst:

Kuyt neemt aparte route, maar wil nog altijd hoofdtrainer worden

Dick Advocaat blijft en dus moet Dirk Kuyt (39) geduld oefenen. De ex-spe­ler wil nog altijd de volgende hoofdtrainer worden in de Kuip. Zijn leer­school ver­loopt wel anders dan Feyenoord hoopte.

Toen Dick Advocaat recent officieel zijn contract verlengde bij Feyenoord, werd diezelfde middag bekend dat Dirk Kuyt niet meer dagelijks met een vaste selectie op het veld zal staan. De weg van Kuyt naar het hoofdtrainerschap in de Kuip was voor minimaal een jaar geblokkeerd. Maar de hoogste technische positie in de club blijft wel het doel van Kuyt.

Sterker nog, toen technisch directeur Frank Arnesen november vorig jaar voor het eerst de media toesprak in de Kuip en letterlijk vertelde dat Dick Advocaat na de zomer niet meer zou terugkeren als hoofdtrainer, ging het kamp Kuyt verder met het smeden van een plan over de invulling van een technische staf van het eerste elftal voor na de zomer. Er werd nagedacht welke ervaren pionnen de 104-voudig international nodig zou hebben als hij het stokje in de Kuip als hoofdtrainer zou overnemen.

Feyenoord vond dat aanvankelijk prima. De beleidsbepalers zijn ook na zijn actieve loopbaan immers nog altijd onder de indruk van Kuyt. Commissaris Sjaak Troost werkt zelfs al geruime tijd als freelancer voor diens Foundation. En, zo fluisteren ze ook in de Kuip: ‘Zoveel clubiconen hebben we niet. Met deze moet hoe dan ook zorgvuldig worden omgesprongen.’

Maar het kamp Kuyt kon plannen maken voor zijn toekomst wat ze wilden, ze konden al vlug de prullenbak in. Dick Advocaat gaf er tijdens persconferenties steeds meer blijk van interesse te hebben in een extra jaar in de Kuip. En als hij inderdaad zou doorgaan, dan ook met de huidige technische staf. Kuyt, die bijna over het hoogste trainersdiploma beschikt, mag wanneer hij wenst best een kijkje komen nemen op het trainingsveld. Dat mocht hij dit seizoen ook al, maar de keren dat de Katwijker bij het eerste elftal op het complex 1908 opdook waren op één hand te tellen.

Jeugdelftal

Arnesen dacht de (tussen)oplossing te hebben gevonden. Kuyt moest voor het derde seizoen op rij een jeugdelftal onder zijn hoede nemen: het nieuwe onder 21-elftal. Een op het oog logische rol voor een beginnend trainer. Kuyt was vorig seizoen en dit seizoen al de eindverantwoordelijke van het hoogste jeugdelftal en dat liep lang niet altijd op rolletjes. Zijn rechterhand Cor Adriaanse kreeg van binnenuit forse kritiek en ook Kuyt zelf las in deze krant terug dat het volgens vele criticasters allemaal wel wat beter kon. Zo schrapte hij onnodig jeugdtrainingen en ontbrak bij zijn oefensessies te vaak de uitdaging op technisch en tactisch gebied.

Kuyt legde het aanbod om Onder 21 te gaan trainen, naast zich neer. Toegegeven, die nieuwe competitie is ook niet de meest uitdagende. Slechts 23 van de 34 profclubs schreven zich ervoor in en dat er straks vier afdelingen van acht clubs komen, die tweemaal een halve competitie afwerken, spreekt bij vrijwel niemand tot de verbeelding.

Maar voor Kuyt was het wel de kans om in een betrekkelijke luwte verder te leren van de fouten die hij logischerwijs als beginnend trainer nog maakt. Voor Feyenoord is de nieuwe competitie zelfs van levensbelang. Het is immers dé kans om alsnog in te stromen in de jarenlang genegeerde, maar nu ­geïdealiseerde voetbalpiramide. Dan moet de ploeg volgend seizoen wel kampioen worden.

Kuyt gaf intern aan dat hij opnieuw met vrijwel dezelfde spelersgroep werken geen goed idee vond. Bovendien presteren de spelers al geruime tijd individueel en als team ronduit slecht. De gezamenlijk gevonden oplossing: Kuyt gaat na de zomer hier en daar binnen de jeugdopleiding aanschuiven en meelopen. Dat mag hij ook bij het eerste elftal en als alles volgens plan gaat, wisselt hij die bezoekjes af met kijkjes in de keuken van clubs over de grens.

Dat traject moet hem straks voldoende bagage geven om het stokje van Advocaat over te kunnen nemen. Want dat is nog altijd de uitgestippelde route. Van Kuyt zelf en volgens ingewijden ook van Feyenoord.

https://www.ad.nl/nederlands-voetba...-wil-nog-altijd-hoofdtrainer-worden~a4f812ba/

De Groene Scout

Well-known member
Een aardig artikel van Mikos Gouka over Dirk Kuyt, die geen hoofdtrainer van Feyenoord Onder 21 wil worden, maar waarover eerder in dit topic geen kritische posts mochten worden geplaatst:

Van wie niet? Dat heb ik dan gemist, want volgens mij heb ik dat zelf ook al eens aangegeven.

Unregistere

Well-known member
BN / de Stem claimt in een artikel dat CVTD een voorkeur heeft voor 18 clubs in de derde divisie ipv de 16 waar de KNVB mee wilde werken. In dat geval zouden 5 (of 6, als ONS Sneek mag afdalen) hoofdklassers kans maken op promotie.

Bovenaan