De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Fregge

Well-known member
Ja, dat gaat niet gebeuren. Dat brengt zoveel gerotzooi met zich mee. Wat wel kan is een versterkte promotie volgend seizoen.

Unregistere

Well-known member
Ja, dat komt door FC Lienden en ONS Sneek. Anders was het heel simpel, beloften weg en gaan. Dus ben benieuwd wat ze doen. De koplopers van de vier hoofdklassen lijkt logisch, dan heb je al vier plaatsen ingevuld. Maar dan...

bqandy

Well-known member
BN / de Stem claimt in een artikel dat CVTD een voorkeur heeft voor 18 clubs in de derde divisie ipv de 16 waar de KNVB mee wilde werken. In dat geval zouden 5 (of 6, als ONS Sneek mag afdalen) hoofdklassers kans maken op promotie.

Ik begrijp dit allemaal niet. Zoals het nu lijkt begint de competitie op z'n vroegst pas in september. vd Zee had het zelfs over oktober in een podcast. Waarom dan die speelkalender nu al willen volproppen als er mogelijk geen ruimte is.. ACV uit Assen staat al te trappelen las ik via RTV Drenthe. Net alsof er niks aan de hand is in de wereld.

Deathprod

Well-known member
Ik hoorde dat het minimaal aantal full prof contracten in de Eerste Divisie omlaag gaat van 16 naar 14 door de corona-crisis. Maar wellicht kan/gaat dat nog verder omlaag en dan wordt het ooit nog interessant voor de clubs uit de 2e Divisie om te promoveren. Het lijkt me voor clubs als Dordrecht, TOP, Helmond en Eindhoven wel een uitkomst als er met semi-profs gewerkt kan worden om de crisis te overleven.

Unregistere

Well-known member
In de praktijk zullen die 2 full profs niet worden vervangen door semiprofs, maar door spelers die op amateurbasis aansluiten. Dus voor de clubs is dat zeer interessant, voor de spelers minder.

de waan

Well-known member
Dan kun je inderdaad beter over de volle breedte semiprofessionalisme gaan toestaan. Maar dat vinden ze heel eng of zo.

Unregistere

Well-known member
Volgens RTV Utrecht heeft de KNVB de vier koplopers van de hoofdklasse benaderd om te polsen of zij iets voelen voor promotie. Op die manier zou de derde divisie dan weer uit 18 clubs kunnen bestaan.

Door het wegvallen van FC Lienden en mogelijk ONS Sneek zijn er dan overigens nog meer plaatsen om op te vullen. Dat zal minder makkelijk zijn.

Unregistere

Well-known member
Ik hoorde geruchten dat de beste nummers 2 gevraagd werden.

Zou kunnen. Maar dan levert de ranglijst dit op:

ACV 21-42
Halsteren 20-41
DHSC 21-41
JOS 19-40

Best interessant... ACV heeft de meeste punten. Halsteren en DHSC hebben er net zo veel, maar Halsteren speelde een wedstrijd minder. Maar op basis van het aantal verliespunten is JOS juist de beste.

Kan dus leuk worden.

Forza AZ

Well-known member

ACV 21-42
Halsteren 20-41
DHSC 21-41
JOS 19-40

Best interessant... ACV heeft de meeste punten. Halsteren en DHSC hebben er net zo veel, maar Halsteren speelde een wedstrijd minder. Maar op basis van het aantal verliespunten is JOS juist de beste.

Kan dus leuk worden.

Gemiddeld aantal punten zou dan het eerlijkst zijn:

JOS 2,11
Halsteren 2,05
ACV 2,00
DHSC 1,95

noordooster

Well-known member
Eerst maar zorgen, dat Goes en VVSB als zondagverenigingen in de derde divisie zondag gaan spelen en daarna de DDzondag opvullen tot 18 met zondaghoofdklassers en de DD zaterdag met zaterdaghoofdklassers.
Op die manier zullen zowel de derde divisies als de hoofdklassen wat minder ongelijk worden qua speelsterkte.

Overigens heb ik nog nergens officieel gelezen dat Staphorst een verzoek heeft ingediend om te promoveren, ACV heeft dat sowieso wel gedaan.

Fregge

Well-known member

ACV 21-42
Halsteren 20-41
DHSC 21-41
JOS 19-40

Kan dus leuk worden.

Belachelijk trouwens dat JOS niet als 1 geteld wordt.

Fregge

Well-known member
Eerst maar zorgen, dat Goes en VVSB als zondagverenigingen in de derde divisie zondag gaan spelen en daarna de DDzondag opvullen tot 18 met zondaghoofdklassers en de DD zaterdag met zaterdaghoofdklassers.
Op die manier zullen zowel de derde divisies als de hoofdklassen wat minder ongelijk worden qua speelsterkte.

Overigens heb ik nog nergens officieel gelezen dat Staphorst een verzoek heeft ingediend om te promoveren, ACV heeft dat sowieso wel gedaan.

Welkom terug, no! Hoe is het met je?

Unregistere

Well-known member
Belachelijk trouwens dat JOS niet als 1 geteld wordt.

Ha, daar zeg je iets... Koploper Hollandia staat natuurlijk op 20-43, dus dat is ook nog wel iets dat JOS zou kunnen aanvechten!

Voor noord-ooster d-ooster dient de komende tijd in het teken te staan van het ompraten van leden van GOES. De TC en spelers van de Zeeuwse club willen namelijk in de zaterdagafdeling blijven spelen, maar het bestuur wil de leden laten beslissen. Dus als je de leden kunt overtuigen dat ze voor zondag moeten kiezen....

Hoewel het onrustig is in Goes: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws...-is-het-gebeurd-met-de-club-Dat-weet-ik-zeker

Fregge

Well-known member
Ha, daar zeg je iets... Koploper Hollandia staat natuurlijk op 20-43, dus dat is ook nog wel iets dat JOS zou kunnen aanvechten!

Niet alleen dat: Ze stonden in hun wedstrijd die niet is uitgespeeld (en dus niet op de ranglijst is meegeteld) al 1-0 voor.

Bovenaan