De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Me dunkt dat Jong AZ toch wel een bovengemiddeld getalenteerd team had in de tweede divisie. Aan het rijtje van SanMark. kan ook Guus Til nog toegevoegd worden.

Inderdaad die mag er ook nog bij. Je hebt niet vaak zo'n geweldige lichting waarvan er zoveel in het betaalde voetbal terecht komen op een meer dan goed niveau.

de waan

Well-known member
Ha, Jop van der Linden en Fredje Friday zelfs nog.

Maar goed, bovengemiddeld sterk (beloften)team natuurlijk.

noordooster

Well-known member
In dat seizoen zag ik jong AZ 2 maal voetballen tegen HHC.
Met name in Hardenberg werd HHC grote delen van de wedstrijd met de rug tegen de muur gezet zoals ik dat in geen enkele andere 2e divisie wedstrijd in Hardenberg zag.
Overigens was in dat seizoen HHC de enige ploeg waartegen jong AZ niet wist te winnen.

Batigoal

Well-known member
Heel sterk team, maar het stokpaardje van Joost is dat de Jong-elftallen bijna geen spelers afleveren aan het betaalde voetbal, dus dan past dit niet helemaal in het plaatje natuurlijk.

Unregistere

Well-known member
Ha, Jop van der Linden en Fredje Friday zelfs nog.

Maar goed, bovengemiddeld sterk (beloften)team natuurlijk.

Van Overeem, Seuntjens en Dos Santos ook nog zie ik, al kwamen die niet vaak in actie. En nog wat verrassingen zoals Joël Donald en James Efmorfidis.

Ook wel aardig dat Helmer de topscorer was, maar momenteel in de schaduw van veel teamgenoten opereert.

Joost

Well-known member
Heel sterk team, maar het stokpaardje van Joost is dat de Jong-elftallen bijna geen spelers afleveren aan het betaalde voetbal, dus dan past dit niet helemaal in het plaatje natuurlijk.

Maar dat heb ik nooit beweerd. De beloftenelftallen hebben als doel om de stap tussen jeugd en eerste team bij de clubs kleiner te maken. Dat wil zeggen, dat het voor jeugdspelers soepeler wordt om bij de eigen club de stap naar de basis te maken en dat er dus meer spelers die overstap zouden maken. Niet dat ze elders alsnog in het profvoetbal terechtkomen. Zo werkte het namelijk al decennia, afvallers Ajax, PSV, Feyenoord komen vaak terecht bij een andere Eredivisieclub en spelers die afvallen bij andere clubs vaak in de eerste divisie.

En die stelling staat nog steeds volledig overeind. AZ heeft heel veel geinvesteerd in haar jeugdopleiding en dus is het op zich ook wel logisch dat daar spelers uit doorbreken zeker omdat het (in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij PSV) echt beleid is. Maar ook bij AZ heeft het overgrote deel van de spelers die in Jong AZ meededen het niet gered. Als je kijkt naar het team dat in 17/18 als Jong AZ in de Eerste Divisie meedeed is het beeld nog duidelijker. Owen Wijndal deed 16 keer mee en is de enige van dat team die naar het eerste is doorgestroomd. Ferdi Druijff is nog een twijfelgeval.

Boadu daarentegen deed als B-junior die al in de A zat 9 keer mee met Jong AZ in de Tweede Divisie op momenten dat zijn eigen team niet hoefde te spelen en maakte daarna direct de overstap naar het eerste.

Unregistere

Well-known member
Zoals bekend zouden de belofteteams uit de derde divisie na dit seizoen in principe verdwijnen, waardoor beide afdelingen uit 16 teams gaan bestaan. Het is momenteel nog even onzeker of de KNVB dit al doorzet of niet. Als ze dat wel doen, gaan Almere City FC en ADO Den Haag met hun beloften naar de Onder 21 competitie. Mogelijk stelt de bond dit nog een seizoen uit en dan doen ze alsnog mee aan de derde divisie, die dan weer dus weer 17 clubs per afdeling krijgt.

Almere City FC heeft ex-international Hedwiges Maduro aangesteld als nieuwe trainer voor dit team. Of het nu Jong Almere City FC (3e div) of Almere City Onder 21 (O21 comp) gaat worden, maakt niet uit. Ze werken met slechts één team.

Vooral voor ADO Den Haag zou het wel zuur zijn als ze uit de piramide moeten stappen, want ze stonden eigenlijk op promoveren naar de tweede divisie. Al is het ook in dat geval uiteraard niet anders door overmacht.

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys is al bezig met de inrichting van Jong Kozakken Boys: https://www.kozakkenboys.nl/1/928/het-nieuwe-jong-kozakken-boys-krijgt-gestalte/

En ook bij ons wordt er achter de schermen al gewerkt aan de invulling: https://www.aswh.nl/nieuws/nieuwsberichten/2020/04/aswh-schrijft-zich-in-voor-onder-23-competitie/

Barendrecht neemt hoogstwaarschijnlijk ook deel, zij zoeken nog een trainer: https://www.bvvbarendrecht.nl/bvv-barendrecht-zoekt-nieuwe-trainer-voor-beloftenteam/

Het belooft wel een mooie competitie te worden! :duim:

de waan

Well-known member
Mag Barendrecht niet meedoen met de grote jongens? Die spelen toch wel op hoog niveau met de jeugd?

En bij Kozakken Boys is het vertrouwen in de Werkendamse jeugd groot zie ik. :duim:

Unregistere

Well-known member
Mag Barendrecht niet meedoen met de grote jongens? Die spelen toch wel op hoog niveau met de jeugd?

A1 speelt derde divisie volgens mij. Dus dan komen ze niet in aanmerking voor de Onder 21 competitie, als het goed is. Dat is in de - breed getrokken - regio Rijnmond alleen voorbehouden aan Alexandria '66, Excelsior Maassluis, Spartaan '20 en Westlandia. Uiteraard is daarbij alleen gekeken naar de ingeschreven verenigingen.

De Groene Scout

Well-known member
Ook bij HSC'21 schiet de invulling van het nieuwe O23 team mooi op. Aantal spelers van huidige 2e blijft; handvol spelers van de JO19-1 schuift door en inmiddels ook diverse jeugdige talenten uit de buurt die zich hebben gemeld. Namen hou ik nog even voor mij; maar ziet er al prima uit.:duim:

Unregistere

Well-known member
Klinkt goed Groene! Wie wordt trainer van het team?

Bij ons is het idee om rond de 14 vaste spelers te selecteren, uit het huidige 2e, de JO19-1 en wat van buitenaf. Bij wedstrijden is er ook ruimte om vier spelers uit de eerste selectie (de nummers 19-22, die wel alles meetrainen met de selectie) in te zetten.

De Groene Scout

Well-known member
Klinkt goed Groene! Wie wordt trainer van het team?
Trainer van ons huidige 2e Bas Groot Wesseldijk.
Wilde na enkele jaren 2e van HSC'21 eigenlijk door naar een 1e elftal op redelijk niveau, maar wilde dit nieuwe avontuur toch ook wel meemaken.
Prima trainer; zijn we blij mee bij de club!!

Unregistere

Well-known member
Trainer van ons huidige 2e Bas Groot Wesseldijk.
Wilde na enkele jaren 2e van HSC'21 eigenlijk door naar een 1e elftal op redelijk niveau, maar wilde dit nieuwe avontuur toch ook wel meemaken.
Prima trainer; zijn we blij mee bij de club!!

Snap ik! Is ook ideaal, iemand die de club kent. Hebben wij ook bewust voor gekozen.

Unregistere

Well-known member
Almere City FC heeft de KNVB laten weten de derde divisie te verruilen voor de Onder 21 competitie.

Mogelijk slecht nieuws voor ADO Den Haag, want de bond zal nu waarschijnlijk het oorspronkelijke plan door willen voeren. Dus 32 clubs in de derde divisie, geen beloften meer.

Bovenaan