De enige manier om ergens een omslachtige p/d op te lossen is door continu de verhouding 1 : 2 te behouden.
Dus 1x 2e, 2x 3e, 4x HK, 8x 1e klasse enz.
Dat zit dus momenteel goed tussen 2e div en 3e div en 3e div en HK.
De 1e klasse moet dus eigenlijk afslanken (of een tussenniveau toevoegen idd), want van 2 naar 5 is het probleem.
Dit alles (+ de terechte vragen die NO stelt) geeft veel problemen, maar als je dat dan koppelt aan de overstap naar het weekendvoetbal kan je in 1 klap alles oplossen. Als je dit nu gaat doen en het nog steeds zat/zon houdt ben je nog verder van huis, want dan stroomt de zondag leeg (want er ontstaat een 'nu of nooit') en zijn de niveaus totaal niet meer met elkaar te vergelijken.
Dat eerste dacht ik ook, toen ik die verdeling van Deathprod met die 3 Vierde Divisies zag.
Dat zou dan nog op te lossen zijn door er daarvan 2 voor de zaterdag en 1 van de zondag van te maken, iets wat met het horizontaal overstappen en het verschil in niveau wat je nu al hebt verdedigbaar zou zijn.
Overigens houd je dan wel de grote reisafstanden op het 5e niveau ( de vierde divisies )
En dan zouden die 6 Hoofdklassen een niveau krijgen wat nu Hoofdklasse laag/eerste klasse hoog is.
Eergisteren bij Alcides sprak ik enkele supporters en ook zij maakten zich grote zorgen over de leegloop bij het zondagvoetbal en wilden eigenlijk niks liever dan wedstrijden spelen tegen Staphorst, Genemuiden, HZVV, ACV, Berkum , Flevo Boys ( en event. Noordscheschut ) enz.
En overigens dachten ze ook dat Alcides beter uit was met spelen in de noordelijke eerste klasse, dan in de huidige Hoofdklasse.