De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Dat is vaak wel de achterliggende gedachte, in elk geval bij thuiswedstrijden. Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Dat het bij dubbele uitduels lastiger wordt, is logisch. Zeker als je zoals HSC flink moet reizen. Maar thuis doen jullie dat dus ook niet?

noordooster

Well-known member
Ook clubs als Staphorst, Harkemase Boys en Flevo Boys spelen met het tweede bij thuiswedstrijden om 14.30 u.of 14.45 u of zo.
Maar in Noord en Oost hebben de meeste topzaterdagclubs voor hun tweede elftal de aanvangstijd kort na de middag.

JMD

Well-known member
Ook clubs als Staphorst, Harkemase Boys en Flevo Boys spelen met het tweede bij thuiswedstrijden om 14.30 u.of 14.45 u of zo.
Maar in Noord en Oost hebben de meeste topzaterdagclubs voor hun tweede elftal de aanvangstijd kort na de middag.

Maar ook dan red je het toch niet om bij zowel 1 als 2 aanwezig te zijn? Want als je om 12.00 begint, is het duel rond 13.45 klaar, dan red je 14.30/14.45 niet. Dus dan maakt het imo ook niet veel uit of je 12.00 speelt of 14.30 als het 2e

Unregistere

Well-known member
Nee zelden. Op donderdag/vrijdag krijgen de spelers te horen of ze bij 1 op de bank zitten of met het 2e mee doen.

Okee, helder. En om en om uit en thuis, dus dan gaat het sowieso niet.

Wij hebben bewust de aanvraag gedaan bij de KNVB om beide teams tegelijk thuis te laten spelen (waar mogelijk). Dan begint het 2e al om 12.00 uur.

noordooster

Well-known member
Maar ook dan red je het toch niet om bij zowel 1 als 2 aanwezig te zijn? Want als je om 12.00 begint, is het duel rond 13.45 klaar, dan red je 14.30/14.45 niet. Dus dan maakt het imo ook niet veel uit of je 12.00 speelt of 14.30 als het 2e

Ik zag wel, dat eerder bij een club als HHC regelmatig het tweede thuis speelde voor het eerste aan en dat soms een speler van het tweede op de bank plaatsnam bij het eerste ,.
De laatste 2 jaar heb ik dat niet meer gezien en spelen ook lang niet altijd het eerste en tweede tegelijk thuis.
En bij uitwedstrijden van een van de twee komt het eigenlijk niet meer voor dat een speler op zaterdagmiddag bij beide teams zit.

bqandy

Well-known member
Naast de O23 competitie zijn er meer plannen bleek uit een gesprek met Arjan Jonkers voorzitter van MSC.
Namelijk een vierde divisie tussen de hoofdklasse en de derde divisie. Er komt daarom een versterkte promotie nog dit seizoen. Nog iemand die dit opgevangen heeft?

De zaterdag zondag mix blijft in de koelkast liggen. De KNVB wil dit aan de clubs over laten, maar die komen er niet uit. Dat ligt overigens niet alleen aan de zaterdagclubs maar ook aan de zondag.
Vooral capaciteitsproblemen op zaterdag zijn pijnpunten.

noordooster

Well-known member
Naast de O23 competitie zijn er meer plannen bleek uit een gesprek met Arjan Jonkers voorzitter van MSC.
Namelijk een vierde divisie tussen de hoofdklasse en de derde divisie. Er komt daarom een versterkte promotie nog dit seizoen. Nog iemand die dit opgevangen heeft?

En dat betekent dat die k...piramide nog verder uitgerekt wordt en dat met straks op het 6e !! niveau het hele land moet doorkruizen ?
Of is dit een nieuwe poging van de KNVB de piramide dusdanig samen te stellen, dat de roep om te mixen sterker wordt ?
Maar eerst maar eens zien of dat waarheid wordt, want de praatjes van Jonkers hebben we achteraf gezien al vaker met een korreltje zout moeten nemen.
En verder is het natuurlijk belangrijk dan een nadere uitwerking te zien, bijvoorbeeld hoe breed elk niveau dan zou moeten worden enz.

De zaterdag zondag mix blijft in de koelkast liggen. De KNVB wil dit aan de clubs over laten, maar die komen er niet uit. Dat ligt overigens niet alleen aan de zaterdagclubs maar ook aan de zondag.
Dat laatste wordt in de discussies nogal eens vergeten.
En dan spelen daar niet alleen de bezwaren van capaciteitsproblemen

Joost

Well-known member

Vooral capaciteitsproblemen op zaterdag zijn pijnpunten.

Zolang daar verder nog niets over bekend is blijft het gissen naar exacte ideeen.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de KNVB het zou willen invoeren om de overgang vanuit de districten naar de klasse soepeler te maken met als doel een opheffing van de vaste speeldag.

noordooster

Well-known member
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de KNVB het zou willen invoeren om de overgang vanuit de districten naar de klasse soepeler te maken met als doel een opheffing van de vaste speeldag.

Dat eerste zie ik niet direct en dat tweede noemde ik ook al.
Na het versmallen van het niveau hoofdklasse tot 2 +2 ipv 3 +3 zou dit dan een tweede maatregel van de KNVB zijn om de roep om te gaan mixen sterker te laten worden..
Dan is het om die reden alleen al een waardeloos idee.

Unregistere

Well-known member
Of wordt de Hoofdklasse misschien alleen qua naam veranderd naar Vierde Divisie?

Dat zou ook kunnen, maar dan zie ik niet direct waarom ze versterkte promotie nodig hebben. Want het idee bestaat al om de derde divisie terug te brengen naar 16 clubs, dan lijkt het mij onlogisch om de hoofdklasse groter te maken dan het huidige aantal van 16 clubs.

noordooster

Well-known member
Of wordt de Hoofdklasse misschien alleen qua naam veranderd naar Vierde Divisie?

Ja, of men gaat de huidige eerste klassen voortaan hoofdklassen noemen.
Qua niveau zou zo'n vierde klasse, als het allemaal zo gaat, dan gelijk worden aan het huidige hoofdklasse niveau.
En natuurlijk hangt er dan ook veel af van hoe breed men elk niveau zou willen maken, hoeveel competities en hoeveel clubs.
Laat de KNVB nou oppassen, dat ze de hoogste amateurklassen niet verder om zeep helpt, bijvoorbeeld door er halve zaterdagavond of namiddag competities van te maken.

SanMark.

Well-known member
Clubs verdelen in drie regio's .

Reglementen veranderen zodra je divisie voetbalt dat je onder het prof voetbal valt.

Kun je gelijk de P/D doorvoeren van 1ste naar 2de div.

Deathprod

Well-known member
Een aantal jaar geleden hadden ze wel het plan om per district 1 hoofdklasse te maken (dus 6). En dan 3x een 3e Divisie daarboven. Maar dat is toen uiteindelijk 2x 3e Divisie en 4 hoofdklassen geworden. Maar van een hele nieuwe laag er tussen heb ik nooit wat opgevangen.

JMD

Well-known member
In principe zou je gewoon alles door kunnen nummeren qua divisies (is wel overzichtelijker trouwens...), maar het is idioot om specifiek nog een laag te creëren tussen 3e en HK, nu sluit dat juist mooi aan 1 3e div voor 2 HK's. Overzichtelijke P/D enz.

Dit deel van de piramide zit juist goed in elkaar, laat de KNVB zich eens richten op de delen dei niet werken (overstap 1e/2e div en het samenvoegen zat/zon (waarbij er sowieso op zaterdag gespeeld wordt als er een zaterdagploeg in een duel speelt).

Bovenaan