Op verzoek dan gewoon een paar punten die in me opkomen. Geen volledigheid.
Wellicht later wat meer...
Bv het jaar na jaar organiseren van goede competities in de 3 stromen wordt moeilijk.
In hoeverre verworden de zaterdagcompetities tot een veredelde vorm van het zogenaamde weekendvoetbal als deze stroom de mogelijkheid wordt geboden laat op de middag of op de zondag te mogen voetballen ( zoals nu in de zaterdagcompetities in west 2 dreigt te gebeuren) ?
Hier zouden goede regels voor moeten komen. Wedstrijden om 14.00, 14.30 of 15.00 uur waarvan op zaterdag ! alleen mag worden afgeweken bij gezamenlijke goedkeuring
Breek je hokjes eerst eens af.
Er is geen zaterdag of zondagvoetbal meer.
Er is amateurvoetbal waarbij iedere club een voorkeur voor een bepaalde speeldag heeft. In het overzichtje van de Waan staat ook heel duidelijk dat iedereen zijn keuze heeft. Je punt is dus totaal irrelevant.
Welke zaterdagvereniging zal er kiezen voor het zogenaamde weekendvoetbal, als de thuisclub de wedstrijddag gaat bepalen ?
Dat zal de toekomst uitwijzen maar kan geen inhoudelijk kritiekpunt zijn, wellicht helemaal niemand.
Welke regels gelden er voor de zondagcompetities ?
In hoeverre gelden de regels voor zondagcompetities ook voor weekendvoetbal-competities en kunnen die stromen niet in elkaar geschoven worden, zodat je 2 stromen krijgt, zondag- en zaterdagvoetbal.
Er zijn geen zondagcompetities meer.
Er zijn, voorbeeldje, 10 1e klasse waarvan er 5 op zaterdag voetballen, en 5 op zondag. Of 7 op zaterdag en 3 op zondag, of 6 op zaterdag, 3 op zondag en 1 gemengde klasse. Het geniale aan dit idee is namelijk dat er geen numerus fixus is.
Er zijn nogal wat verenigingen met een zaterdag en zondag prestatieteam, waarbij de een niet dient als een soort opleiding voor de ander en waarbij e.e.a. altijd goed heeft gefunctioneerd. Ik ben erop tegen, dat de club er daarvan per se tegen haar wil 1 moet afstoten of dat men gedwongen wordt een nieuwe vereniging op te richten.
Daarin verschillen we van mening. Ik vind het onbestaanbaar dat een vereniging twee eerste elftallen heeft en dat wordt inderdaad niet meer mogelijk. Wel bestaan daar mogelijkheden voor in de reservecompetitie. Je zou bijvoorbeeld ook klassen kunnen samenstellen waarbij de afspraak is om op dezelfde dag te spelen op hetzelfde tijdstip.
Het zinnetje "vooralsnog alleen in naam " houdt iets in van een soort verborgen agenda die me niet bevalt.
Ja, en Elvis leeft.
Een aangepaste p-d regeling loopt vooruit op het volstrekt niet weten welke keuzes er worden gemaakt. In hoeverre zorgt dit voor organisatorische problemen.
Dat zorgt niet voor problemen want de p/d regeling wordt pas vastgesteld na indeling van de klassen.
In hoeverre kan met minder organisatorische problemen vanuit het bestaande systeem met enkele aanpassingen een beter alternatief gecre?erd worden.
Aanpassingen als overstappen met behoud van niveau, ook voor de niveaus boven de eerste klassen. maar wellicht niet perse elk seizoen de mogelijkheid.
Loslaten van districtsgrenzen. Niet per district per speeldag en per niveau noodzakelijkerwijs evenveel klassen.
Dit is ongeveer de samenvatting van Waans idee.