Dit bevestigt eens te meer, dat die O23 competitie vooral is opgezet voor verenigingen in het zondagvoetbal .
Het moet de problemen ondervangen die grote clubs hebben om een representatief 2e elftal op de been te brengen. Dat probleem speelt nagenoeg alleen bij zondagverenigingen.
Het moet het probleem ondervangen, dat jonge spelers voor een andere vereniging in de buurt kiezen, iets waar ik ook met name zondagverenigingen over hoor.
De vraag blijft echter of jonge spelers zo''n O23 interessanter vinden dan een standaardteam in de buurt.
Om bovengenoemde zaken te voorkomen, beginnen veel zondagclubs met een prestatief zaterdagteam. Men vindt het echter een nadeel, dat spelers uit zo'n zaterdagteam terecht niet mee mogen doen op zondag.
Met zo'n O23 is het geen probleem om zowel op zaterdag als op zondag mee te doen.
Men verwacht dat het niveau van zo'n O23 competitie beduidend hoger zal liggen dan dat van de reserve Hoofdklasse ( ondanks dat er geen spelers mee mogen doen van 24 en ouder.)
We gaan het zien.
Ik ben ook benieuwd naar de interesse van zaterdagverenigingen van dat niveau en of die dan ook hun 2e elftal terugtrekken uit veelal de reserve hoofdklasse.
Dat betwijfel ik.
Bij een soortgelijk initiatief van clubs in Noord Nederland waren alleen enkele zondagverenigingen geïnteresseerd ( en ook het dit seizoen naar het zaterdagvoetbal overgestapte Achilles 1894 .