gevegt
Well-known member
Kip jouw benaming vind ik pas asociaal.
Satyr, kan dat ook aangepast worden en veranderd in noord-ooster ?
Helemaal mee eens!
Kip jouw benaming vind ik pas asociaal.
Satyr, kan dat ook aangepast worden en veranderd in noord-ooster ?
Nou Satyr ??? Vanmiddag was je er ook snel bij !!
Satyr heeft een hekel aan jou en is zeer selectief met gummen, cq aanpassen van een post, dus reken er maar niet op.
Dat eerste, daar was ik al achter. Dat laatste : we gaan het zien.
Misschien heeft Satyr wel wat beters te doen.
Ik hoop dat Abu weer is wat gaat gummen.
Wat kan mij dat nou schelen, waar dan ook.
Da's een mooi rijmpje.
. Nu er weer De Waan staat....
Verder zou de waan zijn voorstel verder moeten uitwerken o.a door duidelijker regels te stellen voor het meedoen aan de zaterdagcompetities, de zondagcompetities en de zgn weekendvoetbal-competities.
Regels die vooral moeten gaan over speeldagen en aanvangstijden.
Hij leest alles in dit topic.
De verzoeken om de vele open uiteinden en onduidelijkheden nader in te vullen negeert hij.
Zoals bv deze :
Hij zal daar wel zijn redenen voor hebben.
Voorlopig ga ik er dan maar van uit, dat hij de zaterdagcompetities wil omvormen tot een vorm van weekendvoetbal, waarbij de thuisclub ook kan beslissen tot het spelen van wedstrijden aan het diepe eind van de zaterdagmiddag of op zondag.
( Zoals de KNVB nu ook de zaterdagcompetities in West 2 wil verslechteren )
Dat past ook wel in zijn meermaals getoonde streven om het succesvolle zaterdagvoetbal te laten inleveren en de neergaande tendens van het zondagvoetbal te vertragen.
Wellicht zou het beter zijn om vanuit de bestaande piramide enkele verbeteringen toe te passen. Een van de eerste dingen zou dan moeten zijn, het mogelijk maken om van speeldag over te stappen met behoud van niveau. En voor zowel het zaterdag-, als het zondagvoetbal duidelijke regels op te stellen wat betreft aanvangstijden en speeldagen. Op verzoek wil ik hiervan wel een voorstel schrijven.
Dank je. Ik ben me voor morgen aan het opwarmen.
Hij leest alles in dit topic.
De verzoeken om de vele open uiteinden en onduidelijkheden nader in te vullen negeert hij.
Hij zal daar wel zijn redenen voor hebben.
Dat past ook wel in zijn meermaals getoonde streven om het succesvolle zaterdagvoetbal te laten inleveren en de neergaande tendens van het zondagvoetbal te vertragen.
De Waan heeft de hoogste 5 niveaus van de piramide niet meegenomen. Boven de eerste klassen zijn er teveel niveaus en is de piramide veel te smal.
Verder zou de waan zijn voorstel verder moeten uitwerken o.a door duidelijker regels te stellen voor het meedoen aan de zaterdagcompetities, de zondagcompetities en de zgn weekendvoetbal-competities. Regels die vooral moeten gaan over speeldagen en aanvangstijden. Als dat niet wordt gedaan krijg je net zoiets als bij de hoofdklassen discussie: ik kom er niet uit, KNVB beslis jij maar. Terwijl een nadere invulling van zulke zaken juist essentieel is voor het draagvlak van een dergelijk plan.
Ik vraag me af of een gigantische heen en weer operatie elk seizoen moet plaatsvinden, misschien wel, misschien niet. Hangt mede af van de organisatorische problemen.
De eis om per vereniging maar 1 team in de standaardklassen te mogen inschrijven is niet goed. Er zijn clubs, die vanaf de oprichting , vanuit een fusie , of anderszins spelen met 2 prestatieteams , waarbij duidelijk de een niet dient als opleidingsploeg voor de ander en daarbij zou ik de eis niet willen stellen.
In dat geval moeten er natuurlijk ook goede regels komen.
Voor aanvang van de competities worden p/d regels vastgesteld. Omdat het aantal klassen per niveau is gefixeerd. Na afloop van de competities maken clubs de keuzes, waarbij er ook clubs helemaal kunnen wegvallen. Er kunnen zodoende teveel of te weinig teams per speeldag zijn om volwaardige competities te maken.
Je kunt zomaar bv 7 teams tekort komen voor 1 niveau voor 1 speeldag. Om dat glad te strijken met vrijwillig veranderen van keuze wordt problematisch, zeker ook als zich dat jaarlijks voordoet. En wat als de peilingen voor aanvang van de competities vrijblijvend zijn en achteraf niet blijken te kloppen ?
Ook kan bekeken worden, of met de huidige piramide als basis de goede aanpassingen kunnen worden doorgevoerd. Wat mij betreft, zijn enkele goede aanpassingen : het kunnen overstappen van speeldag met behoud van niveau en het loslaten van de strikte districtsgrenzen.
Ik denk dat er ook clubs zullen kiezen met in het achterhoofd, waar heb ik de meeste kans op promotie of degradatie. Maar misschien dat dat op den duur juist egaliserend werkt vergeleken bij het huidige systeem, waarbij er per speeldag en per district op sommige niveaus nogal grote verschillen zijn.
Goed verhaal Waan!
Ik zou de piramide nog wat scherper maken. Dus niet van 4 hoofdklassen naar 10 1e Klassen maar 8. En dan niet 20 twee klassen maar 16. Meer 2 kwadraat dus.