De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Dit zou ik ook eens wat vaker moeten doen met mijn idee?n.
Die verdwijnen me hier vaak ook te snel uit het zicht. :rumcolaa:

Tja, maar da's ook niet zo gek, want het gaat hier ook over de hobby van Aad. Lekker eten dus. En dan ben je met Zeeuwse bolussen zo weer een aantal posts verder. ;)

noordooster

Well-known member
Tja, maar da's ook niet zo gek, want het gaat hier ook over de hobby van Aad. Lekker eten dus. En dan ben je met Zeeuwse bolussen zo weer een aantal posts verder. ;)

Die bolussen kunnen me gestolen worden.
Ik had het over de waan die zijn hele verhaal herhaalt om het nogmaals onder de aandacht te brengen.:rumcolaa:

noordooster

Well-known member
Ik quote hem nog maar weer even omdat ie inmiddels weer aardig weggezakt is.

Het fenomeen blijft me toch bezighouden.
Het plan voorziet in vijf stappen, waar ik voor het gemak enz. enz.

Nogmaals er zitten teveel open uiteinden aan, die bij nadere invulling het plan gemakkelijk tot een slecht plan kan maken, veel te verwachten organisatorische problemen en enkele zaken die een verslechtering inhouden ten opzichte van wat we nu hebben.

Het is mogelijk binnen de huidige piramide enkele aanpassingen te doen waardoor er een betere piramide ontstaat dan wat we nu hebben en dan wat er zonet werd voorgesteld.

erka

Well-known member
Hoop gelul tussendoor

Goed verhaal Waan!

Ik zou de piramide nog wat scherper maken. Dus niet van 4 hoofdklassen naar 10 1e Klassen maar 8. En dan niet 20 twee klassen maar 16. Meer 2 kwadraat dus.

JMD

Well-known member
4 hoofdklassen lijkt mij nog aardig veel. Dat zouden er ook wel drie kunnen worden.

Precies.
En ik stel ook aparte tijden voor, zodat FOX alles kan gaan schakelen. Dus 2e divisie om 13.00, 3e divisie om 15.00 en hoofdklassen om 17.00. De hele middag topamateurvoetbal. :)

noordooster

Well-known member
De waan verzocht mij zijn werkelijke achternaam in deze reactie te veranderen in de waan.
Kennelijk wil hij niet dat zijn achternaam gekoppeld wordt aan het door hem geschreven stuk.
Ik ben de beroerdste niet en wilde het net aanpassen, maar een van de mensen met rechten om iets te wijzigen in reacties hier, had het al gedaan.

De Waan heeft de hoogste 5 niveaus van de piramide niet meegenomen.
Boven de eerste klassen zijn er teveel niveaus en is de piramide veel te smal.

Verder zou de waan zijn voorstel verder moeten uitwerken o.a door duidelijker regels te stellen voor het meedoen aan de zaterdagcompetities, de zondagcompetities en de zgn weekendvoetbal-competities.
Regels die vooral moeten gaan over speeldagen en aanvangstijden.
Als dat niet wordt gedaan krijg je net zoiets als bij de hoofdklassen discussie: ik kom er niet uit, KNVB beslis jij maar.
Terwijl een nadere invulling van zulke zaken juist essentieel is voor het draagvlak van een dergelijk plan.
Ik vraag me af of een gigantische heen en weer operatie elk seizoen moet plaatsvinden, misschien wel, misschien niet. Hangt mede af van de organisatorische problemen.

De eis om per vereniging maar 1 team in de standaardklassen te mogen inschrijven is niet goed.
Er zijn clubs, die vanaf de oprichting , vanuit een fusie , of anderszins spelen met 2 prestatieteams , waarbij duidelijk de een niet dient als opleidingsploeg voor de ander en daarbij zou ik de eis niet willen stellen.
In dat geval moeten er natuurlijk ook goede regels komen.

Voor aanvang van de competities worden p/d regels vastgesteld. Omdat het aantal klassen per niveau is gefixeerd.
Na afloop van de competities maken clubs de keuzes, waarbij er ook clubs helemaal kunnen wegvallen.
Er kunnen zodoende teveel of te weinig teams per speeldag zijn om volwaardige competities te maken.
Je kunt zomaar bv 7 teams tekort komen voor 1 niveau voor 1 speeldag.
Om dat glad te strijken met vrijwillig veranderen van keuze wordt problematisch, zeker ook als zich dat jaarlijks voordoet.
En wat als de peilingen voor aanvang van de competities vrijblijvend zijn en achteraf niet blijken te kloppen ?

Een eerder plan van de waan om de derde divisies te mengen werd door de clubs volledig weggestemd.
Met enkele aanpassingen en concretiseringen, oa zoals door mij aangegeven, verdient het plan het om nader bekeken te worden.
Ook kan bekeken worden, of met de huidige piramide als basis de goede aanpassingen kunnen worden doorgevoerd.

Wat mij betreft, zijn enkele goede aanpassingen : het kunnen overstappen van speeldag met behoud van niveau en het loslaten van de strikte districtsgrenzen.
Ik denk dat er ook clubs zullen kiezen met in het achterhoofd, waar heb ik de meeste kans op promotie of degradatie.
Maar misschien dat dat op den duur juist egaliserend werkt vergeleken bij het huidige systeem, waarbij er per speeldag en per district op sommige niveaus nogal grote verschillen zijn.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Zou je s.v.p. mijn naam uit je bericht willen verwijderen. Iedereen weet hier wel wie ik ben, maar die hoeft hier nou ook weer niet open en bloot te staan.

noordooster

Well-known member
Zou je s.v.p. mijn naam uit je bericht willen verwijderen. Iedereen weet hier wel wie ik ben, maar die hoeft hier nou ook weer niet open en bloot te staan.

Ik zag je naam staan bij een reactie in topic de piramide.
Ik dacht, daar zul je het hebben, hij gaat inhoudelijk reageren op mijn inhoudelijke bijdrage.
Echter het betrof de vraag of je achternaam veranderd kon worden in "de waan"
Ik ben de beroerdste niet en wilde het zonet aanpassen.
Satyr bleek mij al voor te zijn. ( was hij maar zo snel met het aanpassen van berichten waarin ik met scheldwoorden en ander onfatsoen voor van alles en nog wat ben uitgemaakt. Sterker: dat gebeurt helemaal niet )

Kennelijk wil je niet, dat je naam gekoppeld wordt aan het opiniestuk over de piramide.
Ik neem aan, dat je het verhaal van gewenste veranderingen dan ook niet onder je naam vermeldt in een krant of op een andere site op internet.

En ook niet, dat je hier op dvk verwijst naar door jou geschreven krantenartikelen of ingezonden opiniestukken waar gewoon je naam bij vermeld staan, wat regelmatig gebeurt.

SanMark.

Well-known member
We zitten op een forum waar iedereen anoniem kan posten, dus dan is het not done om iemands naam te plaatsten. Of wil jij ook graag met je volledige naam op internet ?

noordooster

Well-known member
We zitten op een forum waar iedereen anoniem kan posten, dus dan is het not done om iemands naam te plaatsten. Of wil jij ook graag met je volledige naam op internet ?

Ik heb hier vaak gezien, dat hij verwijst naar een door hem geschreven krantenartikel waarin met grote letters zijn naam vermeld staat, inclusief een link naar dat artikel. Met de bedoeling dat iedereen dat leest.
Beetje inconsequent dan.

Unregistere

Well-known member
Ik vond het met alleen zijn achternaam zo kil en onpersoonlijk overkomen. Nu er weer De Waan staat, voelt dat veel warmer aan. Maar dat is mijn mening.

Eef de Kip

Well-known member
Het is gewoon een beetje asociaal om iemand z'n naam zomaar op een forum te gooien ook al doet de persoon in kwestie zelf dat ook wel, hij bepaalt dat uiteindelijk en niet een of andere autist die hier z'n riedeltje voor de 146e keer zit te verkondigen.

Unregistere

Well-known member
Klopt, maar los daarvan, ik vind het zo kil. Past niet in een relatief gemoedelijk topic waarin het ook gewoon over Zeeuwse bolussen kan gaan.

noordooster

Well-known member
Het is gewoon een beetje asociaal om iemand z'n naam zomaar op een forum te gooien ook al doet de persoon in kwestie zelf dat ook wel, hij bepaalt dat uiteindelijk en niet een of andere autist die hier z'n riedeltje voor de 146e keer zit te verkondigen.

Kip jouw benaming vind ik pas asociaal.
Satyr, kan dat ook aangepast worden en veranderd in noord-ooster ?

Bovenaan