De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Lijkt me weinig geruststellend. Timo Reesink zei in de zomer van 2017 rond de loting voor de TOTO KNVB Beker, toen er nog veel gedoe was met de verdeling van de belofteteams over zaterdag en zondag, dat de zaterdagclubs in zijn ogen veel meer water bij de wijn moesten doen.
Een paladijn van zondagmannetje van der Zee dus.
De amateurtak van de KNVB ziet niets liever dan dat het zaterdagvoetbal flink inlevert om het zondagvoetbal van de ondergang te redden

Batigoal

Well-known member
Met Unregistere heb je bij uitstek een zaterdagman, alleen omdat hij niet enkel en alleen maar in het belang van de zaterdag denkt trek je hem in twijfel, bizar. :cab:

Het is gewoon niet zo zwart-wit voor iedereen, NO. Ik heb zelf ook een sterke voorkeur voor de zaterdag, ik vind dat praktisch gezien het ideale moment in het weekend voor amateurvoetbal. Alleen dat betekent niet dat ik niet de voordelen zie van weekendvoetbal. En het betekent ook niet dat met weekendvoetbal alle voordelen van zaterdagvoetbal verdwijnen. Het een sluit het ander niet uit. Concurrentie tussen teams van beide kampen is van alle tijden en alle niveaus, maar dat betekent niet dat iedere denkwijze of maatregel is bedacht om het zaterdagvoetbal kapot te maken.

Tevens zie ik graag een open piramide met een doorstroom tussen amateurs, semi-profclubs en profs. Maar dat is nog een andere discussie.

noordooster

Well-known member
Met Unregistere heb je bij uitstek een zaterdagman, alleen omdat hij niet enkel en alleen maar in het belang van de zaterdag denkt trek je hem in twijfel, bizar. :cab:

Het is gewoon niet zo zwart-wit voor iedereen, NO. Ik heb zelf ook een sterke voorkeur voor de zaterdag, ik vind dat praktisch gezien het ideale moment in het weekend voor amateurvoetbal. Alleen dat betekent niet dat ik niet de voordelen zie van weekendvoetbal. En het betekent ook niet dat met weekendvoetbal alle voordelen van zaterdagvoetbal verdwijnen. Het een sluit het ander niet uit. Concurrentie tussen teams van beide kampen is van alle tijden en alle niveaus, maar dat betekent niet dat iedere denkwijze of maatregel is bedacht om het zaterdagvoetbal kapot te maken.

Tevens zie ik graag een open piramide met een doorstroom tussen amateurs, semi-profclubs en profs. Maar dat is nog een andere discussie.

Prima, dat jij zo denkt.
Ik denk daar anders over. Hoe ik erover denk en ook de redenen waarom heb ik wel enkele malen uitgelegd.
Hoewel het op dit vrij eenzijdig samengesteld forum lijkt alsof ik de enige ben , weet ik dat het in de gewone voetbalwereld bepaald niet zo is.

Ik trek unregistere niet in twijfel.
Ik waardeer veel van zijn bijdragen op dvk en zijn toonzetting vind ik ver verheven boven wat sommige anderen hier produceren.
Als je met zaterdagman bedoelt, dat unregistere werk doet bij ASWH, dan klopt dat.
Uit zijn bijdragen maak ik dat verder niet op.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook iemand die amateurvoetbal liever op zaterdag ziet, maar het is voor de meeste spelers (let op, spelers, niet de fossielen langs de zijlijn) ook een hele kleine moeite om een paar keer per seizoen een uitwedstrijd op zondag, of een later tijdstip dan 14:30 op zaterdag te spelen. Zeker als het geloof geen rol speelt.

Fregge

Well-known member
Ik ben geboren en getogen in een structuur zaterdag jeugd, zondag senioren. Af en toe een duel op zaterdagavond. En eigenlijk zie ik dat als ideale structuur en zie een behoorlijk grote uitdaging als we thuiswedstrijden op zaterdagmiddag moeten gaan spelen. Daarom denk ik dat als thuisclubs zelf de speeldag + aanvangstijd mag bepalen, dat je zo de minste problemen gaat krijgen wat betreft capaciteiten.

JMD

Well-known member
Timo voor president.

Nee, dat wil NO zelf al.
En dat hij dan een Stasi samenstelt van getrouwen (d.i. iedereen die zondag HAAT) en dat eenieder die niet aan zijn Geloof voldoet opgesloten wordt zodat er alleen nog maar het heilige zaterdagvoetbal over is.
En dan op zondag in de kerk bidden voor 'geloof, hoop en liefde', en 'zuinig een cent in het zakje doen, zo koopt hij zijn ziel weer terug, en zijn fatsoen'

JMD

Well-known member
Ik ben ook iemand die amateurvoetbal liever op zaterdag ziet, maar het is voor de meeste spelers (let op, spelers, niet de fossielen langs de zijlijn) ook een hele kleine moeite om een paar keer per seizoen een uitwedstrijd op zondag, of een later tijdstip dan 14:30 op zaterdag te spelen. Zeker als het geloof geen rol speelt.
Precies.
En als het geloof wel een rol speelt, gewoon altijd op zaterdag spelen. Dat moet 'de zondag' daar dan voor over hebben.

noordooster

Well-known member
Tijdens de veel besproken COH bijeenkomst van vorige maand in Nijkerk , waren net iets meer dan de helft van de 64 hoofdklassers vertegenwoordigd om over een plan van voor het zogenaamde weekendvoetbal te praten.
Het bleek, dat lang niet alle aanwezigen zich konden vinden in het door een werkgroep gepresenteerd plan.
Vandaar, dat men het overlaat aan de KNVB om met een plan te komen.

Hoe zou de andere helft van de hoofdklassers, de niet-aanwezigen, denken over dat plan van die werkgroep en over hetgeen wat van der Zee cs uitbroedt ? ?
https://twitter.com/vidbs/status/1103739148006027265

JMD

Well-known member
Raar, dat van der Zee er dan zo lang over doet....
Laat hem maar snel komen met zijn volledig uitgewerkt plan .
Kunnen we aangeven wat we ervan vinden.
We weten toch al wat jij er van gaat vinden: jij vindt het sowieso geen goed plan. Kan je wel schijnheilig op dat plan willen wachten, maar je mening is allang bekend.

En over je vraag van de ontbrekende hoofdklassers: als die 28 ontbrekende (want er waren er 36 van de 64 aanwezig) wel een uitnodiging hebben gehad maar niet gekomen zijn moeten ze ook niet klagen over een eventuele uitkomst.

noordooster

Well-known member
We weten toch al wat jij er van gaat vinden: jij vindt het sowieso geen goed plan. Kan je wel schijnheilig op dat plan willen wachten, maar je mening is allang bekend.
Ook ik heb een gradatie in de slechtheid, matigheid, van de idee?n die ik zoal zie. M.aw. het ene idee is slechter dan het andere.
Maar meer nog ben ik benieuwd naar hoe een uitgewerkt plan van van der Zee zal worden ontvangen door de hoofdklasseclubs en andere betrokkenen.

noordooster

Well-known member
https://www.rtvutrecht.nl/sport/1894961/

Leuk artikel over een ambitieuze kandidaat KNVB voorzitter en over de ( negatieve kanten van ) voetbalpiramide en over hoe IJsselmeervogels en Hercules er naar kijken.

De beide woordvoerders van deze 2 topamateurs zeggen erg verstandige dingen, met name ook Sydney Volten van Hercules.
Volten geeft nog maar eens terecht aan dat de voetbalpiramide een onding is, mede tot stand gekomen door de leugen van van Oostveen en dat het toestaan van de beloftenteams een grote fout is, de amateurclubs zijn er niet voor om de beloften van BVO's op te leiden.

Verder wordt ook hier nog eens duidelijk verteld waarom een aanvangstijd van 18.00 uur een kuttijd is.

Het valt te hopen, dat die eigenwijze Telstar man geen voorzitter wordt van de KNVB.
Wat de woordvoerder van beide clubs betreft, maakt hij weinig kans.

JMD

Well-known member
Verder wordt ook hier nog eens duidelijk verteld waarom een aanvangstijd van 18.00 uur een kuttijd is.
Dat wordt helemaal niet duidelijk verteld, er wordt 1 club genoemd (IJsselmeervogels).
VVSB geeft juist aan het een prettige tijd te vinden.

Joost

Well-known member
De prachtige amateurtraditie van een voorzitter die zijn spelers gewoon contracten aanbiedt, al dan niet onvrijwillig...

Vanuit IJsselmeervogels lijkt er dus wel wat beweging mogelijk, maar ik begrijp eigenlijk niet waarom een kantine vol zit als het eerste op zaterdagmiddag in Hardenberg loopt te spelen om 14:30 maar dat hij leeg is als het eerste om 18:00 in Groesbeek speelt.

de waan

Well-known member
Die voorzitter van Hercules doet me een beetje denken aan die van van AFC en HFC drie jaar terug met hun holle geblaat. Als er toch clubs zijn die een 180-graden draai hebben gemaakt...

Wat is dat toch altijd met die bestuurders van eliteclubs, nog altijd zuur dat het misgelopen is met de Corinthians?

De Groene Scout

Well-known member
[Verder wordt ook hier nog eens duidelijk verteld waarom een aanvangstijd van 18.00 uur een kuttijd is.

Zo duidelijk komt niet naar voren dat het een kuttijd is. Komt alleen iemand met de losse flodder dat 18.00 uur nadelig is voor de kantine-omzet.
Die heb ik nooit zo goed begrepen; neem dan initiatieven om het wel aantrekkelijk te maken. Dat kan namelijk ook; kantine langer open zou zelfs tot omzetstijging kunnen leiden.

Bovenaan