De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Iets zegt me dat iemand zich tot het einde der tijden gaat vastklampen aan de uitkomsten van een willekeurige enqu?te.

de Kok

Member
Misschien kan de Kok nog eens zijn plannen uitleggen voor gescheiden za en zo competities op de zaterdag en over het toelaten van ladingen 2e elftallen tot de piramide.
Valt er weer eens iets te lachen.

Ik blijf mijn idee?n niet herhalen zoals jij je hier voortdurend manifesteert als een oude plaat die in de groef blijft hangen.
Maar 1 ding wil nog even herhalen omdat je altijd selectief leest.
Dat is het feit dat de basis van de in jouw ogen grote piramide ellende voor een groot deel is doorgedrukt door een groot aantal kapitaalkrachtige zaterdagclubs met een paar van dat soort zondagsclubs. Ik had het genoegen bij die discussies aanwezig te mogen zijn.

Ook voor mij had er niets veranderd moeten worden toen er 6 hoofdklassen waren. dat was prima.
Om mij gaan we terug naar voor 1973 met de 1e klassen als hoogste niveau per district. Was wel zo mooi.
Maar de situatie is nu eenmaal zo en dus zal men naar verwachting door ontwikkelen, maar voor jou gelukkig loopt er in Zeist nogal wat volk rond met een zaterdag verleden.
Gelukkig kunnen die naar mijn gevoel objectief beoordelen wat het beste zal zijn voor het totale AV.

Zo, ik hoop dat je nu weer een lach op je verzuurde gezicht kunt zien..............

noordooster

Well-known member
75 % is voor volgens Jonkers.
Is er ook nog 75 % voor als de KNVB besluit alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 uur te spelen ?
Is er ook nog 75 % voor als de helft van de wedstrijden gespeeld wordt op zaterdag om 17.00 uur ?
Is er ook nog 75 % voor wanneer de thuisclub speeldag en -tijd bepaalt ?
Enz. enz.
Wanneer er een exact uitgewerkt plan is , kun je pas nagaan hoeveel daarvoor zijn.
Dat was ook het doel gisteravond. Het feit dat men er niet uitkwam en het stokje doorgaf aan de KNVB zegt in feite genoeg.
Ik moet nog zien hoeveel er van die 75 % overblijft als de KNVB met een uitgewerkt plan komt.
Daaarbij vind ik het ook veelzeggend, dat , ongeacht met welke optie de KNVB komt, kennelijk een kwart van de hoofdklassers het zogenaamde weekendvoetbal helemaal niet wil.

noordooster

Well-known member
Zo, ik hoop dat je nu weer een lach op je verzuurde gezicht kunt zien..............

Zoals gezegd, ik had graag nog eens willen lachen om die idee?n van jou om al die tweede elftallen in de piramide te krijgen of vanwege hoe je die gescheiden competities wil.
De grote piramide ellende is nmm begonnen met de leugen van van Oostveen en met de volledig verkeerde verhouding in die 60 bepalende stemmen.
De ontevredenheid achteraf bij de clubs sprak boekdelen.

JMD

Well-known member
75 % is voor volgens Jonkers.
Is er ook nog 75 % voor als de KNVB besluit alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 uur te spelen ?
Is er ook nog 75 % voor als de helft van de wedstrijden gespeeld wordt op zaterdag om 17.00 uur ?
Is er ook nog 75 % voor wanneer de thuisclub speeldag en -tijd bepaalt ?
Enz. enz.

Tsja, zo kan je bij elke enquete wel kanttekeningen plaatsen. Opvallend (of eigenlijk niet) dat je dat alleen doet bij enquetes waarvan de resultaten je slecht uitkomen.

Joost

Well-known member
Net als bij vele andere voetballiefhebbers heeft 14.30 uur mijn voorkeur.
Als in een gemengde competitie op zaterdag, een zaterdagteam tegen een zondagteam speelt, hoe laat wilt u dan dat de wedstrijd aanvangt?
? 14.00 of 14.30 uur 31%
? 15.00 of 15.30 uur 12%
? 16.00 of 16.30 uur 4%
? 17.00 uur of later 20%
? Wij willen helemaal geen gemengde competitie 34%

En wedstrijden om 15.30 uur of later vind en vond ik maar niks.
Vanwege die aanvangstijd heb ik er ook enkele overgeslagen.
Ondanks dat ik hier haast wordt gedwongen om 15.30 uur of later een prima tijd te vinden, zeg ik nogmaals, ik vind dat kuttijden .

Je bedoelt die enqu?te met als conclusie dat zaterdag en zondag moeten worden samengevoegd?

JMD

Well-known member
ja maar ja maar ja maar ja maar ja maar
dat is niet eerlijk voor de 25%... (zoekt huilende smiley)

Fregge

Well-known member
cB1.gif

de Kok

Member
Zoals gezegd, ik had graag nog eens willen lachen om die idee?n van jou om al die tweede elftallen in de piramide te krijgen of vanwege hoe je die gescheiden competities wil.
De grote piramide ellende is nmm begonnen met de leugen van van Oostveen en met de volledig verkeerde verhouding in die 60 bepalende stemmen.
De ontevredenheid achteraf bij de clubs sprak boekdelen.

Oostveen is waar maar de ontwikkelingen werden al besproken voordat er sprake was van een ledenraad. In die ledenraad was er uiteindelijk zo'n bulldozer van een voorzitter van een zaterdagclub (was tevens ergens wethouder? geweest) met een grote bek die de twijfelaars overblufte.

Dat andere waarom je wilt lachen kun je dus teruglezen in mijn eerdere reacties.
Veel plezier.

noordooster

Well-known member
Als ze er mee komen, zal de KNVB niet met een uitgewerkt plan m.b.t. het zogenaamde weekendvoetbal komen voor alleen de hoofdklassers.
Wanneer dat er ligt, zou ik nog wel eens opnieuw willen kijken hoeveel procent van de betreffende clubs er voor en tegen dat plan zijn.
Benieuwd, of de KNVB dat dan ook "in stemming brengt" , zou wel zo eerlijk zijn.

Hankie

Well-known member
Als ze er mee komen, zal de KNVB niet met een uitgewerkt plan m.b.t. het zogenaamde weekendvoetbal komen voor alleen de hoofdklassers.
Wanneer dat er ligt, zou ik nog wel eens opnieuw willen kijken hoeveel procent van de betreffende clubs er voor en tegen dat plan zijn.
Benieuwd, of de KNVB dat dan ook "in stemming brengt" , zou wel zo eerlijk zijn.

Niks in stemming brengen, als het ze niet bevalt pleuren ze maar op.

Joost

Well-known member
Oostveen is waar maar de ontwikkelingen werden al besproken voordat er sprake was van een ledenraad. In die ledenraad was er uiteindelijk zo'n bulldozer van een voorzitter van een zaterdagclub (was tevens ergens wethouder? geweest) met een grote bek die de twijfelaars overblufte.

Dat andere waarom je wilt lachen kun je dus teruglezen in mijn eerdere reacties.
Veel plezier.

... en dan mag je nog aanvullen dat de hele tweede divisie er niet was geweest als de clubs zich aan de afspraken van de Derde Divisie hadden gehouden.

Joost

Well-known member

Vind je het zelf niet raar dat je...

Wel vertrouwen hebt in een enquete zonder dat er een echt inhoudelijk vraag was, waar geen groot percentage respondenten was en waarvan je heel makkelijk kunt beargumenteren dat deze niet geheel representatief is.

Geen vertrouwen hebt in het resultaat van maandenlang vergaderen met alle partijen waarbij alle mogelijke opties ter tafel zijn gekomen en van waaruit de leden met meer de 3/4 meerderheid een mandaat hebben afgegeven om met een concreet voorstel te komen.

de waan

Well-known member

De COH (ergo: de clubs) doet mee met de plannenmakerij. Maar dat wist je zelf ook wel.

noordooster

Well-known member
Vind je het zelf niet raar dat je...

Wel vertrouwen hebt in een enquete zonder dat er een echt inhoudelijk vraag was, waar geen groot percentage respondenten was en waarvan je heel makkelijk kunt beargumenteren dat deze niet geheel representatief is.

Geen vertrouwen hebt in het resultaat van maandenlang vergaderen met alle partijen waarbij alle mogelijke opties ter tafel zijn gekomen en van waaruit de leden met meer de 3/4 meerderheid een mandaat hebben afgegeven om met een concreet voorstel te komen.

Joost, ik heb nooit ontkend, dat er wel wat op en aan te merken was op de BAV enqu?te.
Maar ik stel ook vast, dat dat het enige was wat er op dat gebied voorhanden was en nog steeds trouwens .
Bovendien twijfelt niemand aan de legitimiteit van die enqu?te.

Ik stel niet de 75 % aan hoofdklassers ter discussie die de knvb mandaat/opdracht hebben gegeven om met een voorstel te komen.
Dat betekent niet dat diezelfde 75 % aan clubs het dan ook eens is met waar de KNVB mee komt.

Ik zou willen dat de clubs die het aangaat ( niet alleen de hoofdklassers ) zich kunnen uitspreken over een door de KNVB uitgewerkt plan.
Dat zegt me meer dan het geven van de opdracht aan de KNVB om met een plan te komen.

noordooster

Well-known member
De COH (ergo: de clubs) doet mee met de plannenmakerij. Maar dat wist je zelf ook wel.

Jaja, oa in de vorm van Tamboer uit Apeldoorn.
Overigens ben ik ervan overtuigd, dat de KNVB niet zal komen met iets voor de hoofdklassen alleen.
Maw het zal meer clubs aangaan dan alleen de hoofdklassers.
Ik mag hopen , dat niet alleen de COH betrokken wordt bij de plannenmakerij.
Ik blijf er voorstander van , dat alle betrokken clubs uiteindelijk wordt gevraagd of ze voor een door de KNVB exact uitgewerkt plan zijn.

En niet alleen enkele vertegenwoordigers van belangenverenigingen.
Het schrikbeeld van die stemming met die 60 regiovertegenwoordigers over de piramide staat me nog helder voor ogen.
Toen werden er allerlei zaken doorgedrukt waar de clubs achteraf zeer ongelukkig mee waren.
Met als gevolg, dat de KNVB later alsnog zaken moest terugdraaien.

Unregistere

Well-known member
Er is 1 geruststelling voor NO bij dit oeverloos gezever. Timo Reesink is erbij betrokken en dat is 1 van de vele zaterdagmannen in het bolwerk in de Zeisterbossen. Gelukkig is de directeur een zondagman en dat is ook het enige positieve.

Lijkt me weinig geruststellend. Timo Reesink zei in de zomer van 2017 rond de loting voor de TOTO KNVB Beker, toen er nog veel gedoe was met de verdeling van de belofteteams over zaterdag en zondag, dat de zaterdagclubs in zijn ogen veel meer water bij de wijn moesten doen.

Het is al meermalen gebleken, dat jij dat zogenaamde weekendvoetbal wel ziet zitten.

Ik sta er vrij neutraal in. Maar het viel me vooral op dat je Achilles Veen als voorbeeld pakt, terwijl het standpunt van die club bij mijn weten helemaal nog niet bekend is. Daarom gaf ik aan dat ze er ook een leuke derby bij zouden kunnen krijgen, waardoor ze het mogelijk wel interessant vinden. Nu spelen ze bijvoorbeeld ook tegen Swift Amsterdam, dat is ook niet zo heel interessant toch?

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Joost, ik heb nooit ontkend, dat er wel wat op en aan te merken was op de BAV enqu?te.
Maar ik stel ook vast, dat dat het enige was wat er op dat gebied voorhanden was en nog steeds trouwens .
Bovendien twijfelt niemand aan de legitimiteit van die enqu?te.

Ik stel niet de 75 % aan hoofdklassers ter discussie die de knvb mandaat/opdracht hebben gegeven om met een voorstel te komen.
Dat betekent niet dat diezelfde 75 % aan clubs het dan ook eens is met waar de KNVB mee komt.

Ik zou willen dat de clubs die het aangaat ( niet alleen de hoofdklassers ) zich kunnen uitspreken over een door de KNVB uitgewerkt plan.
Dat zegt me meer dan het geven van de opdracht aan de KNVB om met een plan te komen.

Dat het de enige enquete is doet toch niet ter zake? Dat de BAV die enquete mocht houden daar twijfelt niemand aan, dat je uit de resultaten geen enkele conclusie kunt trekken is veel belangrijker.

Bovenaan