De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Er zijn dit seizoen in de tweede Divisie tot nu toe 20 wedstrijden op zaterdag om 18:00 uur gespeeld en nog ??ntje om 16:00 uur. Ruim 89% van de wedstrijden is dus gewoon 's middags.

noordooster

Well-known member
Het aantal zondagclubs in de tweede divisie is intussen al aardig geslonken.
Een aantal blijft volharden in die 18.00 uur.
En Lienden was allang een zaterdagclub geweest als het niet onderaan moest beginnen.
Overigens vind ik een aanvangstijd van 15.30 uur ook maar niks.

In de oorspronkelijke indeling van Jonkers zouden Achilles Veen en DFS bij allemaal zondagclubs in komen.
Voor hen zullen het allemaal ongunstige tijden worden naar Joost-land enz.

Mug

Member
De gemixte hoofdklasse zou er als volgt uitzien, gekeken naar de huidige stand op de ranglijst. 10 zaterdagclubs en 5 zondagclubs in de afdeling noord oost en dit boven de lijn Apeldoorn. Vooruit lopen is moeilijk , maar zou een aanzienlijke verbetering zijn. Een paar regionale of derby's erbij en minder reizen , het zou voor heel veel clubs welkom zijn . En een paar keer aanpassen voor het goede doel. En je krijgt een echte pyramide. Liever geen discussie.

de waan

Well-known member
Het aantal zondagclubs in de tweede divisie is intussen al aardig geslonken.

Zo werkt dat in een serieuze competitie. De besten komen boven drijven, zoals dat hoort. Ook de Derde Divisie zal waarschijnlijk grotendeels uit zaterdagclubs gaan bestaan.

Een aantal blijft volharden in die 18.00 uur.

Hoezo 'volharden'?

En Lienden was allang een zaterdagclub geweest als het niet onderaan moest beginnen.

Het zaterdagteam van Lienden speelde een jaar of vijf terug in de 1e klasse, dus als ze hadden gewild hadden ze de overstap al lang kunnen maken.

Overigens vind ik een aanvangstijd van 15.30 uur ook maar niks.

14:00 uur mag dat wel? Of 15:00? Of moet het echt 14:30 uur zijn? En wat is dan precies het verschil tussen 15:00 uur en 15:30 uur, waardoor je die laatste 'maar niks' vindt?

In de oorspronkelijke indeling van Jonkers zouden Achilles Veen en DFS bij allemaal zondagclubs in komen.
Voor hen zullen het allemaal ongunstige tijden worden naar Joost-land enz.

Misschien vinden DFS en Achilles Veen dat wel helemaal niet erg? En misschien willen clubs ook wel meedenken met hun tegenstanders? Dat gebeurt namelijk best vaak, dat clubs in overleg een tijd afspreken de voor beide clubs het best uitkomt. Moet je die clubs wel een beetje vriendelijk en normaal benaderen, dat helpt nogal eens. Zo kan Jong Volendam dit seizoen ook het gros van de wedstrijden gewoon op hun gewenste zaterdag spelen. Hadden de clubs helemaal niet aan mee hoeven werken, doen ze toch.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Achilles Veen zou er wel een aardige derby tegen Unitas voor terug kunnen krijgen, da's best aardig. En Baronie is ook een leuke pot in de buurt.

Wel een interessante ontwikkeling, ben benieuwd hoe het verder gaat. Zal zondag eens polsen bij het bestuur van IFC en Unitas voorafgaand aan deze streekderby in de hoofdklasse B zondag. Als de voorzitter van IFC tenminste in de bestuurskamer is...

JMD

Well-known member
Haha, die Noordooster.

Eerst schermen met enquetes waarbij 60% zijn mening ondersteunt, 'dan moeten we daarnaar luisteren'.
Blijkt een paar jaar later 75% tegen zijn mening te zijn dan moeten we vooral zoeken naar de problemen en de paar clubs die tegen zijn...

Eerst is alleen 17.00/18.00 geen goede speeltijd, nu blijkt 15.30 ook niet goed genoeg.

Het leven van NO moet pijnlijke vormen aannemen de laatste dagen. Het om zich heen slaan neemt lachwekkende vormen aan (zo het dat al niet was).

JMD

Well-known member
Ik vind 15:30 als aanvangstijd ook maar niks. Ik heb liever 15:29.
Ik 15.28.57..

Noord Ooster is de Sylvana van het amateurvoetbal.
Precies. Met zijn continue hetze tegen de 'zondag' en 'zondagman Van der Zee' lijkt het daar inderdaad wel op.
Nog even en NO gaat de KNVB er van beschuldigen dat zij een Stasi hebben opgericht om zaterdag een kopje kleiner te maken dmv geweld.

Fregge

Well-known member
Stel dat ze het volgend jaar al invoeren, ook in de derde divisie. Dan mogen wij misschien wel tegen Fregge! :duim:

Nee, doe maar een jaartje wachten! Ik heb nog geen afscheid kunnen nemen van het broodje bal bij HSC. En als ze het dit jaar niet doen, degraderen ze volgend jaar denk ik wel (sorry waan en Groene)

Unregistere

Well-known member
Nee, doe maar een jaartje wachten! Ik heb nog geen afscheid kunnen nemen van het broodje bal bij HSC. En als ze het dit jaar niet doen, degraderen ze volgend jaar denk ik wel (sorry waan en Groene)

Wij hebben anders ook zeer lekkere broodjes bal!

Zaterdagballetjes, dat proef je.

de waan

Well-known member
Zorgen jullie nou maar eerst dat je er gewoon in blijft dit jaar.

Maar als het ambitieuze Hoogeveen en hert sterke Gemert promoveren wordt het ongetwijfeld pittig komend seizoen.

noordooster

Well-known member
Ongeveer 1,5 jaar geleden zouden volgens Jonkers resp. 90 % en 75 % van de hoofdklassers voor samenvoeging zijn.
Waarom toen al niet aan de KNVB werd gevraagd met een plan te komen is onduidelijk.
Intussen heeft men er dik een jaar op gestudeerd, omdat er nogal wat haken en ogen aan zaten.
Nu, in Nijkerk, blijken die haken en ogen er nog steeds te zijn, en komen de hoofdklassers niet met een plan, hetgeen de bedoeling was.
De KNVB moet maar iets bedenken en er doorheen drukken.
Opnieuw zou 75 % voor een mix zijn , weliswaar denken die wel allemaal verschillend over hoe het vorm moet krijgen .
Het is niet duidelijk waarom zo'n opdracht niet 1,5 jaar geleden aan de KNVB werd gegeven.

noordooster

Well-known member
Achilles Veen zou er wel een aardige derby tegen Unitas voor terug kunnen krijgen, da's best aardig. En Baronie is ook een leuke pot in de buurt.

Wel een interessante ontwikkeling, ben benieuwd hoe het verder gaat. Zal zondag eens polsen bij het bestuur van IFC en Unitas voorafgaand aan deze streekderby in de hoofdklasse B zondag. Als de voorzitter van IFC tenminste in de bestuurskamer is...

Het is al meermalen gebleken, dat jij dat zogenaamde weekendvoetbal wel ziet zitten.

JMD

Well-known member
Het is al meermalen gebleken, dat jij dat zogenaamde weekendvoetbal wel ziet zitten.
Dus?

Het is ook al meermalen bekend dat jij het weekendvoetbal niet ziet zitten. Dat mag toch ook? Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe dubieus en egocentrisch die ook is.

Bovenaan