De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
In het overzichtje van de Waan staat ook heel duidelijk dat iedereen zijn keuze heeft. Je punt is dus totaal irrelevant.

Ik vind mijn opmerkingen wel relevant.
Ik vind de aangegeven kritiekpunten en constateringen van open eindjes die bij nadere invulling een flinke verslechtering voor met name het zaterdagvoetbal kunnen inhouden wel degelijk relevant .
Het is overigens ook niet voor niets, dat met name zaterdagverenigingen in grote getale het voetballen op zaterdag aan het eind van de middag of begin van de avond zien als een grote achteruitgang , vooral financieel.
Ook de mogelijkheid van zondagteams in zaterdagcompetities om op zondag wedstrijden te mogen spelen ( als in West 2 ) vind ik een devaluatie van de zaterdagcompetities. Hierover geeft de Waan geen exacte duidelijkheid.

Ja, en Elvis leeft.

Een domme diskwalificatie van een serieus punt
Ik houd inderdaad niet van verborgen agenda's daarvan heb ik in deze regio met zowel zaterdag- als zondagvoetbal teveel meegemaakt.
Misschien dat het in zondagvoetballand Limburg wat anders ligt.

Dit is ongeveer de samenvatting van Waans idee.

Ik zie een aantal essenti?le verschillen. Daarom noem ik ze ook.

noordooster

Well-known member
Ik snap je punt maar het is onwaarschijnlijk en desnoods af te bakenen.

In dat vooralsnog niet duidelijk afbakenen op een manier zoals ik enkele malen al noemde zit voor mij een kritiekpunt.
Wanneer er voor de zaterdagcompetities iets uit komt zoals men in West 2 van plan is, zie ik dat als een forse verslechtering van de zaterdagcompetities en kun je er m.i. beter niet aan beginnen.
En dat is overigens ook een flink kritiekpunt op de MSC-plannen voor de hoofdklassen van mij en van een aantal ( vele ? ) zaterdaghoofdklassers

Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Allemaal wel accepteren bedoel ik dan he. Niet dat je verplicht een tweede elftal de piramide in moet sturen.

Joost

Well-known member
In dat vooralsnog niet duidelijk afbakenen op een manier zoals ik enkele malen al noemde zit voor mij een kritiekpunt.
Wanneer er voor de zaterdagcompetities iets uit komt zoals men in West 2 van plan is, zie ik dat als een forse verslechtering van de zaterdagcompetities en kun je er m.i. beter niet aan beginnen.
En dat is overigens ook een flink kritiekpunt op de MSC-plannen voor de hoofdklassen van mij en van een aantal ( vele ? ) zaterdaghoofdklassers

Ik zal stoppen met reageren op je onwaarschijnlijke hersenspinsel die enkel voor vervuiling van het topic zorgen.

noordooster

Well-known member
Ik zal stoppen met reageren op je onwaarschijnlijke hersenspinsel die enkel voor vervuiling van het topic zorgen.

Hij speelt weer het geweten van dvk.
Eerst een aantal malen aan mij vragen om een reactie op dat verhaal van de waan en vervolgens zo reageren op een aantal goede punten van kritiek en bezorgdheid.
Wie het niet met Joost eens is of hem tegen durft te spreken, is kennelijk aan de beurt, want Joost heeft de wijsheid in pacht....

de waan

Well-known member
Joost heeft gewoon op je gereageerd, hoor. Punt is dat iedere discussie met jou binnen no time weer op dezelfde paar stokpaardjes uitkomt. Zelfs als het helemaal niet relevant of van toepassing is sleep je ze er toch weer bij.

noordooster

Well-known member
Als je op een aantal gerede punten van kritiek of bezorgdheid reageert met "hersenspinsels " of "topicvervuiling" noem ik dat geen gewone reactie.
Maar dat zal een verschil in perceptie zijn.
Maar in plaats van dat jij bv ingaat op het punt van de toegestane of verplichte aanvangstijden en speeldagen in een zaterdagcompetitie , waarin ook overstappers vanuit het zondagvoetbal zitten, kom jij ook niet verder dan niet-relevant of niet van toepassing.
Daarmee diskwalificeer ook jij jezelf.
Wellicht moet ook jij wat meer kennis nemen van de zaken waar grote delen van het zaterdagvoetbal moeite mee heeft als het gaat om initiatieven richting zogenaamd weekendvoetbal.

noordooster

Well-known member
de kok, gezien je eerdere reacties lijk jij nogal op de hoogte van hetgeen er door de KNVB wordt bekokstoofd met betrekking tot het amateurvoetbal.

Weet jij wanneer de KNVB met een plan komt voor veranderingen op hoofdklasseniveau en ongetwijfeld ook op derde divisieniveau.
Wie daarbij gaat adviseren ( behalve enkele COH leden Minus kennelijk Achilles 1894 voorzitter Keen ) en of de KNVB daarna met een voldongen feit komt of dat alleen de regiovertegenwoordigers er hun zegje over kunnen doen of dat de clubs die het aangaat er ook nog over kunnen oordelen ( goedkeuren of afkeuren ) ?

noordooster

Well-known member

Gedrocht vind ik nog een eervolle benaming voor deze onnodige, oninteressante, gemixte en waardeloze niveaulaag met zijn waardeloze aanvangstijden en beloftenteams en met zijn teruglopende toeschouwersaantallen en recettes.
En met zijn competitie in een competitie. Ongekend.
Het gedrocht heeft ook nog tot gevolg, dat de derde divisies een teruglopende populariteit genieten en daarmee ook de hoofdklassen.
Alleen de mooiste van de 4 hoofdklassen, za HB , kent geen lagere toeschouwersaantallen, maar dat zal ongetwijfeld nog komen wanneer de KNVB voor dat niveau met een wangedrocht-plan komt.

Toen ik de kop las moet ik even denken aan een "brexit" van het zaterdagvoetbal ( los van de KNVB ), maar het blijkt een iets ander voorstel te zijn.
Geen verplichte promotie van de amateurs naar de eerste divisie lijkt me al een belangrijke eerste stap.

noordooster

Well-known member
Die zaterdagploegen kunnen dat toch gewoon doen? Als ze een eigen competitie willen starten mogen ze dat toch? Of is het weer zo'n 'wel de lusten maar niet de lasten' verhaal...

Je bedoelt met " die zaterdagploegen" de clubs uit de zaterdagcompetities die het zondagvoetbal blijkens allerlei berichten zo nodig heeft om de eigen geleding van de ondergang te redden ?

JMD

Well-known member
Je bedoelt met " die zaterdagploegen" de clubs uit de zaterdagcompetities die het zondagvoetbal blijkens allerlei berichten zo nodig heeft om de eigen geleding van de ondergang te redden ?
Nee, ik bedoel ploegen die maar blijven klagen over 2e divisies en 'vroeger was het allemaal beter' enz.. Als je dat denkt en het niet eens bent met wat de KNVB gaat doen, dan ga je toch zelf verder*? Ben benieuwd hoeveel clubs zich dan los durven te maken. (dat zullen er weinig zien, want dan hebben ze niet alleen de lusten, maar ook de lasten, en dat lijkt de gemiddelde topamateurploeg niet te willen) Dat kunnen in principe ook zondagploegen zijn hoor, maar het stuk, waarin aan brexit werd gerefereerd kwam van de site: 'voetbal op zaterdag', vandaar mijn specifieke referentie aan zaterdagploegen.

*) het wordt gewoon tijd dat de KNVB eens een richting gaat kiezen, en niet schipperen. Gewoon aan de slag nu met wat zij denken dat het beste is voor het voetbal. Uiteindelijk neemt in elk bedrijf/school enz uiteindelijk na overleggen de directie de beslissing, overleg is er nu genoeg geweest in deze. Toen Ajax - PEC eigenhandig verplaatst werd door de KNVB was er veel kritiek. Nu het resultaat blijkt op te leveren hoor je niemand meer.

Bonehead

Well-known member
Ik vind deze 2 elkaar tegenspreken, no. Zou je dit willen verklaren?

Hoewel ik geen NO ben zal ik deze voor mijn rekening nemen omdat het voor de verandering geen oeverloos herhaling van zetten is.

Wat NO waarschijnlijk bedoeld is:

Er zijn fusieclubs die ontstaan zijn uit een zaterdag- en zondagvereniging. Deze hebben bij oprichting gekozen voor twee standaardteams om de achterban van beide fusiepartners tevreden te houden. Dat heeft dus niks met een belofteteam op zaterdag te maken wat vooral sinds dit jaar als paddenstoelen uit de grond schiet bij zondagclubs.

Ik moet wel zeggen dat ik bovenstaand voorbeeld alleen ken uit Denekamp en Eibergen waar de standaard zaterdagteam de nek is om gedraaid. Ben benieuwd wanneer zij naar de zaterdag verhuizen.

Joost

Well-known member
De reden waarom er beloften in de piramide , en dus ook in de tweede divisie , is volkomen anders als wat jij hier aangeeft.

Toch niet hoor. Bij de opzet van de Derde Divisie was de afspraak dat er gepromoveerd zou worden. De topamateurs bleken echter onbetrouwbare partners want wilden plots niet meer.
Was er door de topamateurs/semi-profs uit de Derde Divisie gewoon gepromoveerd dan was er geen noodzaak om de piramide open te stellen voor Jong Ajax, PSV en Twente en was het hek niet van de dam geweest.

Bovenaan