De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Je doet je best maar met je gezochte kwalificaties.

Ik was niet ongelukkig met veel van de uitkomsten van die enqu?te en de conclusie die diverse media daar terecht uit trokken
( in bericht 5332 noem ik er een stuk of 10 ) , namelijk : de clubs willen het zogenaamde weekendvoetbal niet.
Ik was overigens wel verrast, dat maar liefst zo'n 64 % van de zondagclubs geen wedstrijden op zaterdag wil spelen.

Eef de Kip

Well-known member
Haha en dan toch nog voor de tigste keer besluiten met een zin die je al 40 keer geplaatst hebt. Net een kleuter van 8. Hopen voor je dat Ajax vanavond verliest, kun je weer kinderachtig gaan doen en klagen dat er een paar posts zijn verplaatst door een mod.

noordooster

Well-known member
Haha, daar heb je de Kip weer.
Hoezo verwijderen of verplaatsen ?
Wie de media wat volgt, weet dat juist die BAV enqu?te de laatste weken een belangrijk onderwerp is t.a.v. de piramide.
Als dat hier al niet eens besproken kan worden..... En ja daarbij gaat het ook over za - zo.
Wie dat niet ziet is blind.
Kip, ik kan me vergissen, maar ik heb van jou nog geen inhoudelijke bijdrage over het onderwerp gezien.

Hankie

Well-known member
Haha, daar heb je de Kip weer.
Hoezo verwijderen of verplaatsen ?
Wie de media wat volgt, weet dat juist die BAV enqu?te de laatste weken een belangrijk onderwerp is t.a.v. de piramide.
Als dat hier al niet eens besproken kan worden..... En ja daarbij gaat het ook over za - zo.
Wie dat niet ziet is blind.
Kip, ik kan me vergissen, maar ik heb van jou nog geen inhoudelijke bijdrage over het onderwerp gezien.

Hij kan wel worden besproken maar in de wereld van statistiek zal deze dus niet goed standhouden op basis van de hoeveelheid response tov het totaal. Daardoor is er met dit onderzoek geen goed onderbouwd besluit en/of mening te vormen.

noordooster

Well-known member
Aha, de hyperbool wordt weer uit de kast gehaald.
T.a.v. Hankie , het aantal respondenten t.o.v de totale populatie was hier vele male groter dan gebruikelijk is bij steekproeven op basis waarvan verregaande conclusies worden getrokken, zoals opieniepeilingen, verwacht stemgedrag, kijk-en luisteronderzoeken enz.
Overigens snap ik ook wel, dat dit niet een steekproef in de juiste zin van het woord genoemd kan worden.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kan iemand NO misschien uitleggen dat enqu?tes geen feiten zijn en al helemaal niet als niet iedere betrokkene de enqu?te invult?

Misschien kan iemand even een enqu?te maken waarin de zaterdagclubs gewoon uitduels op zondag spelen. Kijken of NO dan ook zo kritiekloos naar cijfers kijkt :duim:

Atreides

Well-known member
Kan iemand NO misschien uitleggen dat enqu?tes geen feiten zijn en al helemaal niet als niet iedere betrokkene de enqu?te invult?

Misschien kan iemand even een enqu?te maken waarin de zaterdagclubs gewoon uitduels op zondag spelen. Kijken of NO dan ook zo kritiekloos naar cijfers kijkt :duim:

Misschien kan een moderator even een polletje toevoegen aan dit topic? :eek:mg:

de Kok

Member
Maandag (morgen dus) komen de hoofdklassers bijeen bij Sparta Nijkerk.
Meerderheid is voor een mix, maar er zijn nog haken en ogen als aanvangstijden. Er komt sowieso een voorstel waar de KNVB mee aan de slag kan.

Artikel: https://www.tweenul.nl/nieuws/definitief-plan-samenvoeging-zaterdag-en-zondaghoofdklasse-dichtbij

Dit is een leuk verhaal van de heer Jonkers maar als er ook in de hele piramide niet een vorm van mix komt is het ad hoc werk en wordt het niets.
Vanuit de 2e divisie is er de problematiek van degraderen en indelen naar zat of zon.
Dat wordt dan onder de hoofdklasse niet zo?

Wel weet ik dat ook de knvb uitgaat van het zat convenant en clubs die daar niet op staan uitwedstrijden op zondag wil laten spelen.
Clubs die in de mix mee doen kunnen ook geen 2 standaard teams meer hebben.
Dit vergt overigens nogal wat studie allemaal.

Bovenaan