Eef de Kip
Well-known member
Dat kan dus niet want dan wordt er minder kantineomzet gedraaid.
En straks willen er clubs op zaterdag 17.00 uur spelen.
Dan ook 14.30 uur met wederzijdse toestemming. Wel zo eerlijk.Dat zou ik dan zo ( verplicht ) willen houden, met alleen uitzonderingen , later op de zaterdagmiddag bij wederzijdse toestemming.
Daarvan zou ik geen voorstander zijn.
( En voor zover ik weet de overgrote meerderheid van de zaterdagclubs ook niet )
Ik ken niet de exacte regels die op dit moment gelden voor de aanvangstijden, maar nagenoeg alle wedstrijden van de standaard za derde divisie en lager beginnen om 14.30 of 15.00 uur, volgens mij ook bijna alle van die clubs die nu al overgestapt zijn.
Dat zou ik dan zo ( verplicht ) willen houden, met alleen uitzonderingen , later op de zaterdagmiddag bij wederzijdse toestemming.
Of jij het geweten bent van de tijdstippen. Wat een arrogantie. Bah.
Edit : het gaat hier dus om clubs die overstappen van zondag naar zaterdag.
En niet om het zogenaamde weekendvoetbal waarbij clubs onderling of de thuisclub alleen kan bepalen dat er laat op de zaterdagmiddag of -avond of op zondag wordt gespeeld.
Dat weekendvoetbal hebben de clubs in grote meerderheid afgewezen.
En wat is dan de standaardtijd?? 14.30?Even de keiharde feiten;
- aanvangstijdstippen zijn altijd in onderling overleg bij afwijking
En wat is dan de standaardtijd?? 14.30?
Maar dit geldt dan neem ik aan niet voor 2e/3e divisie? Want daar speelt VVSB, SJC enz ook gewoon om 18.00. En dat zal niet in onderling overleg zijn lijkt me.
Even de keiharde feiten;
- aanvangstijdstippen zijn altijd in onderling overleg bij afwijking
- er zijn 144 verenigingen tegen een gemengde competitie in de door jou veelgenoemde enqu?te. Dat is 33% van het aantal respondenten en ongeveer 7% van alle voetbalverenigingen in Nederland.
14:00, 14:30 en 15:00 zijn de normale tijdstippen.
Voor de 2e en 3e Divisie hebben de clubs aparte afspraken gemaakt, dat staat eigenlijk buiten deze discussie want het is niet direct representatief.
In de voorstellen die over de Hoofdklasse is het steeds gegaan over aftrappen op zaterdagmiddag op standaardtijd waarbij er een korte aanpassingsmogelijkheid komt voor clubs die een acuut capaciteitsprobleem hebben.
En verder kom je direct tot het grote probleempunt aan de discussie 'weekendvoetbal', er is geen afspraak, er is geen voorstel. Alles wat Noord-Ooster daarover zegt is puur speculeren.
14:00, 14:30 en 15:00 zijn de normale tijdstippen.
In de voorstellen die over de Hoofdklasse is het steeds gegaan over aftrappen op zaterdagmiddag op standaardtijd waarbij er een korte aanpassingsmogelijkheid komt voor clubs die een acuut capaciteitsprobleem hebben.
En verder kom je direct tot het grote probleempunt aan de discussie 'weekendvoetbal', er is geen afspraak, er is geen voorstel. Alles wat Noord-Ooster daarover zegt is puur speculeren.
Dat vindt nagenoeg iedereen normaal, maar in het handboek competitiezaken kan ik hierover geen enkele harde regel vinden
Aanvangstijden
Wedstrijden in de Tweede divisie mannen worden als volgt ingepland:
• Zaterdag thuis tegen zaterdag/zondag: zaterdag 15:30 uur
• Zondag thuis tegen zondag: zondag 14:30 uur
• Zondag thuis tegen zaterdag: zaterdag 18:00 uur
Elke club uitkomend in de Tweede divisie geeft voor de bekendmaking van het competitieprogramma aan wat de gewenste
speeldag is van de betreffende club. Met het inplannen van de wedstrijden wordt hier rekening mee gehouden, zoals
hierboven weergegeven. Voor zondagclubs die op zaterdag de thuiswedstrijden wensen te spelen, kan zaterdag 18:00 uur
worden aangehouden.
Wedstrijden in de Derde divisie zaterdag worden ingepland op zaterdag 14:30 / 15:00 / 18:00 uur.
Wedstrijden in de Derde divisie zondag worden ingepland op zondag 14:00 / 14:30 uur.
Clubs kunnen in onderling overleg tot een aangepast tijdstip en eventueel aangepaste datum komen
Dus je kan als zaterdag club standaard om 17.00 uur voetballen de tegenstander heeft er maar mee te dealen ?Dat vindt nagenoeg iedereen normaal, maar in het handboek competitiezaken kan ik hierover geen enkele harde regel vinden
En die "korte overgangsperiode" is nergens voor nodig.
Als je op tijd weet dat e.e.a. van toepassing is, kun je er met de teamindeling, de aanvangstijden en het uit en thuis spelen rekening mee houden.
En als dat over 1 jaar niet lukt, dan lukt het over 3 jaar ook niet.
Bovendien vermoed ik, dat het tijdelijke in dezen definitief gaat worden.
Er is natuurlijk wel het voorstel van Jonkers en van MSC.
Verder zie ik in de media en vooral ook hier in dvk vele voorstellen voorbij komen.
Natuurlijk is er geen afspraak of uitspraak van de KNVB, dat zou de zaak al definitief maken en dat is natuurlijk erg gevaarlijk nu de clubs in grote meerderheid het zogenaamde weekendvoetbal afwezen.
Staat dat in de regels ?
Kan bv een club standaard zeggen dat ze bv om 17.00 uur hun thuiswedstrijden willen voetballen ?
3.5 Aanvangstijden
De thuisclub bepaalt de aanvangstijd van haar wedstrijden.
Vroegste en uiterste aanvangstijden
Pupillen en junioren
Bij wedstrijden van de pupillen en junioren geldt een vroegste aanvangstijd van 08.30 uur en een uiterste aanvangstijd van 18.00 uur. Met uitzondering van midweekse wedstrijden.
Senioren
Bij wedstrijden van de senioren geldt een vroegste aanvangstijd van 09.00 uur en een uiterste aanvangstijd van 18.00 uur. Met uitzondering van midweekse wedstrijden.
Algemeen
Indien sprake is van een verre reisafstand/lange reistijd voor het bezoekende team kan de competitieleider besluiten de wedstrijd op een latere aanvangstijd vast te stellen.
Geen kunstlicht
Voor wedstrijden in het senioren- en juniorenvoetbal die een aanvangstijdstip hebben van later dan 14.30 uur, geldt dat dit tijdstip in de loop van het seizoen vanwege de invallende duisternis door de KNVB automatisch wordt aangepast.
Handboek competitiezaken amateurvoetbal 2018/?19
P. 36
Uitzondering
Verenigingen die over een goedgekeurde lichtinstallatie beschikken mogen op dat (die) veld(en) ook in de genoemde perioden de wedstrijden in overleg met de competitieleider later aanvangen dan 16.15 uur. In dat geval moet de lichtinstallatie altijd ontstoken zijn vanaf het begin tot het einde van de wedstrijd. Voor deze uitzondering moet schriftelijk dispensatie worden aangevraagd bij de medewerker organisatie competitie van het betreffende district.
Wedstrijden op avonden in de week met en zonder kunstlicht
Gedurende de periode dat de invallende duisternis dat toestaat, kunnen er door de KNVB wedstrijden worden vastgesteld op avonden in de week. Bij verenigingen die over een goedgekeurde lichtinstallatie beschikken kan dit ook buiten de hiervoor genoemde periode. In dat geval dient de lichtinstallatie altijd ontstoken te zijn vanaf het begin tot het einde van de wedstrijd. Klik hier voor de brochure ?Kwaliteitsnormen voetbalaccommodatie
Uitzonderingen Tweede en Derde divisie senioren mannen
Zie hiervoor paragraaf 2.7 van dit Handboek.
Laatste twee wedstrijddagen
Voor de categorie A geldt dat voor alle teams de laatste twee volledige wedstrijdprogramma?s in principe op dezelfde datum worden vastgesteld. Voor de mannen eerste teams (zaterdag- en zondagvoetbal) en de vrouwen Top-, Hoofd- en eerste klasse geldt dat de laatste twee volledige wedstrijdprogramma?s in principe op dezelfde datum en op een gelijk aanvangsuur worden vastgesteld.
Nog 1.292 te gaan.Nou prima dat die zondagclubs overstappen naar de zaterdag. Kunnen ze zonder gezeur hun eigen tijd bepalen en zelfs onderling beslissen om zo nu en dan op zondag te voetballen als de tegenstander dat ook wil.
Nou prima dat die zondagclubs overstappen naar de zaterdag. Kunnen ze zonder gezeur hun eigen tijd bepalen en zelfs onderling beslissen om zo nu en dan op zondag te voetballen als de tegenstander dat ook wil.