De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Voor al degenen die aangaven, dat het allemaal niet zo belangrijk is, hier een verhaal van sv Urk over de bijeenkomst in Huizen.
Weliswaar van een jaar geleden, maar het zal nu niet veel anders zijn , lijkt mij.

""Dinsdag 23 januari 2018 staat in Huizen een landelijke overleg op de agenda, waarbij alle hoofdklassers uit Nederland betrokken zijn. Ook de amateurtak van de KNVB zal present zijn, die op dit moment achter de schermen volop bezig zijn met de welbekende nieuwe voetbalpiramide.

Een gewichtig moment, omdat de samensmelting van de zondag met de zaterdagvoetbal aan de ordekomt. Vanuit de zondag hoofdklassers (MSC Meppel) is een verzoek gelanceerd om samen te gaan met het zaterdagvoetbal. Reden is dat men te grote afstanden moet rijden, dat er een terugloop van toeschouwers is, dat de spelers steeds vaker voor zaterdagvoetbal kiezen enz. Punt van discussie was het aanvangstijdstip bij thuiswedstrijden van de zondagsteam, die willen namelijk om 1700/1800 uur spelen op zaterdagavond. Daar tegenover staat dat de zaterdagafdeling niet staat te springen om de zondagclubs in te lijven in haar competities.

Sv Urk heeft inmiddels een standpunt ingenomen en zal dat in Huizen ter berde brengen. Kortom, een spannende fase voor het voetbal van morgen. ""

Uit de nieuwjaarsrede van de voorzitter van Urk het volgende.
Hier worden we kennelijk ook gewaar wat er is besproken in de bijeenkomst van de za. hoofdklasse B , de mooiste van de 4 hoofdklassen en de enige hoofdklasse waarin de toeschouwersaantallen stijgen:

"Landelijk gezien zijn er idee?n om het zaterdagvoetbal en zondagvoetbal binnen de amateursector samen te voegen. Voor Sv Urk en de andere clubs uit de hoofdklasse B is dat alleen een optie onder de huidige geldende voorwaarden. Anders gezegd, zondagvoetbal moet zich aanpassen naar het zaterdagvoetbal."

noordooster

Well-known member
NB, dat laatste citaal komt uit de nieuwjaarsrede van 2019!
Wanneer de voorzitter echt het standpunt verkondigt van de clubs van de mooiste hoofdklasse, za HB, dan komt dat standpunt dichter bij mijn mening dan wat ik ooit op dit nogal eenzijdig samengestelde forum heb gelezen.
En dan lijkt me het ook moeilijk een breed gedragen plan voor gemixte hoofdklassen te presenteren,( laat staan voor gemixte derde divisies )

Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Nee hoor, hij zegt mixen is prima maar op voorwaarden. Ik zie jouw standpunt daar niet in terug. En ja die fundamentalisten zullen wel weigeren om op zondag te spelen, prima.

Satyr

Administrator
Forumleiding
NB, dat laatste citaal komt uit de nieuwjaarsrede van 2019!
Wanneer de voorzitter echt het standpunt verkondigt van de clubs van de mooiste hoofdklasse, za HB, dan komt dat standpunt dichter bij mijn mening dan wat ik ooit op dit nogal eenzijdig samengestelde forum heb gelezen.
En dan lijkt me het ook moeilijk een breed gedragen plan voor gemixte hoofdklassen te presenteren,( laat staan voor gemixte derde divisies )

Er zitten hier leden vanuit heel Nederland en Belgie en zelfs Schotland. En dan is dit een eenzijdig samengesteld forum? Toevallig is iedereen voor een goed idee en alleen jij niet.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Er zitten hier leden vanuit heel Nederland en Belgie en zelfs Schotland. En dan is dit een eenzijdig samengesteld forum? Toevallig is iedereen voor een goed idee en alleen jij niet.

En het mixen is zo'n beetje het enige op dit forum waar iedereen (behalve NO) het over eens is. Zelfs v.w.b. de piramide zijn er nog diverse meningsverschillen (verplichte promotie of niet, beloftenteams, licentie-eisen enz).

de waan

Well-known member
Met andere woorden: ze zijn niet per definitie tegen mixen. En aangezien in het laatste plan van Jonkers in alle opzichten tegemoet gekomen wordt aan de zaterdagclubs, zie ik niet in op welke grond ze het dan nog tegen willen houden.

Hankie

Well-known member
Met andere woorden: ze zijn niet per definitie tegen mixen. En aangezien in het laatste plan van Jonkers in alle opzichten tegemoet gekomen wordt aan de zaterdagclubs, zie ik niet in op welke grond ze het dan nog tegen willen houden.

Uitwedstrijd op zondag?

noordooster

Well-known member

Wat moet het water hoog staan bij de zondagclubs en wat willen ze kennelijk graag in 1 competitie bij die mooie zaterdagverenigingen, dat ze " in alles" ( wat nog maar de vraag is ) tegemoet willen komen aan de zaterdagclubs.

Ik heb werkelijk geen idee wat men bij za HB heeft afgesproken, maar wellicht gaat het over:
Gelijktijdige aanvang van alle wedstrijden in dezelfde competitie ?
Proeftijd van minimaal 2 jaar voor zo-za wedstrijden op de late zaterdagmiddag of -vroege avond, omdat zondagclubs het anders met de velden niet rond krijgen.
Misschien pas beginnen met een mix als al die clubs dat wel rond krijgen ?
Eerst eens worden met clubs in de derde divisie ?
Geen gezeur in bestuurskamers over dat het zo oneerlijk is enz.

Ook bij za HB zal men wel zijn best hebben gedaan met een soort eensluidende verklaring te komen.
Dat maakt mij benieuwd naar hoeveel van die clubs helemaal geen mix willen, als je bv weet, dat een voorzitter van Staphorst wel wat zag in het idee van Jonkers.

de waan

Well-known member
Niet per definitie, maar als uitwijkmogelijkheid. Als die ene mini-concessie al te veel van het goede is weet je dus ook meteen dat je daarna wel direct kan stoppen met nog verder polderen.

Bovenaan