De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Niet per definitie, maar als uitwijkmogelijkheid. Als die ene mini-concessie al te veel van het goede is weet je dus ook meteen dat je daarna wel direct kan stoppen met nog verder polderen.

Precies dan moet de KNVB gewoon de regels opstellen en dan is het aan of afhaken. En dan hebben ze niets meer te vertellen.

noordooster

Well-known member
De zondag en dus dvk minus 1 wil niks liever dan dat " de KNVB eindelijk eens doorpakt "en " ophoudt met polderen", en niet streeft naar een breed draagvlak .
" Helderheid " moet niet het doel zijn, ongeacht de consequenties. Doel moet zijn eventuele veranderingen door te voeren die een breed draagvlak hebben . En anders gewoon niet.

De KNVB moet niet in een situatie komen als met de voetbalpiramide, die met leugen en list en bedrog is ingevoerd, waarbij de topamateurs beloftenteams in de maag werden gesplitst, waarbij een onnodige tweede divisie werd ingevoerd, waarbij op een vijfde niveau , de hoofdklassen, er met name op zondag enkele oninteressante competities ontstonden, die de roep om te mixen nog luider maakte en waarbij met name zondagclubs massaal te hoop liepen tegen contractvoorwaarden.

Kortom zondagman van der Zee moet niet "zomaar flink doorpakken" en al helemaal niet zoals hij het zelf het liefste ziet, want dan weet je wel welke kant het opgaat.

de waan

Well-known member
Als iets duidelijk is geworden de laatste jaren is het wel dat je nergens een breed draagvlak voor krijgt. Ook voor niks doen is geen breed draagvlak, dus dat is dan ook geen goede optie.

noordooster

Well-known member
Nou ja, hoe dan ook, ik vind de voorgestelde mix in de hoofdklassen een slecht idee, omdat de zaterdagverenigingen daarvan eenzijdig zowel sportief als financieel de nadelen zullen ondervinden.
En je vervolgens moet afwachten wat daarna nog aan ellende op hen afkomt, omdat dat dan een "logisch vervolg is"

SanMark.

Well-known member
Nou ja, hoe dan ook, ik vind de voorgestelde mix in de hoofdklassen een slecht idee, omdat de zaterdagverenigingen daarvan eenzijdig zowel sportief als financieel de nadelen zullen ondervinden.
En je vervolgens moet afwachten wat daarna nog aan ellende op hen afkomt, omdat dat dan een "logisch vervolg is"

Dat is dus niet waar. Zowel zaterdag als zondag gaat er op vooruit alleen de zondag meer dan de zaterdag.

noordooster

Well-known member
Er is lang genoeg gepolderd over de pensioenen " laat de regering eens doorpakken. "
En Koolmees verhoogt de AOW-leeftijd van JMD naar 75 jaar omdat de regering daarmee veel geld bespaart.

noordooster

Well-known member
Dat is dus niet waar. Zowel zaterdag als zondag gaat er op vooruit alleen de zondag meer dan de zaterdag.

De zaterdag zal er bij een mix zowel financieel als sportief flink op achteruit gaan.
De zondag zal profiteren, en wil dat ondanks het grotendeels prijsgeven van de favoriete speeldag .

JMD

Well-known member
Er is lang genoeg gepolderd over de pensioenen " laat de regering eens doorpakken. "
En Koolmees verhoogt de AOW-leeftijd van JMD naar 75 jaar omdat de regering daarmee veel geld bespaart.
Slecht voorbeeld, ik ben het eens met de verhoging van de AOW-leeftijd, omdat ik snap dat dat voor het hele land beter is.

Ik kijk verder dan mijn eigen neus lang is, en denk ook aan medemensen.
Je hebt echter ook mensen die ego?stisch alleen aan zichzelf denken.

noordooster

Well-known member
Dat is dus niet waar. En op welk gebied ga je er sportief op achteruit ?

Heb ik meermaals uitgelegd.
Voorbeeld : Volgens van der Zee, Jonkers en andere zondagmensen is het grote probleem bij de zondag, dat veel clubs en spelers overstappen naar de zaterdag, vanwege de mooiere competities, de plezierigere speeldag, sfeervollere wedstrijden of wat dan ook.
Bij een mix hebben zulke spelers minder redenen om over te stappen , iets waar natuurlijk de zondag bij een mix ook op hoopt.
Voor de zaterdagclubs zal het moeilijker worden hun voordelen tov zulke spelers uit te spelen, hetgeen consequenties heeft voor het sportieve niveau.

noordooster

Well-known member

Geen verstandig denkende voetbalclub wil eenzijdig financieel inleveren, als dat bovendien volstrekt overbodig is.

Maar JMD wil vast wel een kwart van zijn salaris inleveren voor de minima , omdat het "voor iedereen beter is "

JMD

Well-known member
Geen verstandig denkende voetbalclub wil eenzijdig financieel inleveren, als dat bovendien volstrekt overbodig is.

Maar JMD wil vast wel een kwart van zijn salaris inleveren voor de minima , omdat het "voor iedereen beter is "

Laat maar.
Je snapt er dus helemaal niks van.

SanMark.

Well-known member

Ik vermoed dat JMD minimaal 40% van zijn salaris inlevert.

noordooster

Well-known member
Maar beste mensen, bedankt voor alle reacties, voor zover ze opbouwend en niet onfatsoenlijk waren.
Ook ditmaal werd er weer volop meegedacht met mijn bijdragen, gezien de vele reacties.
Het komt de levendigheid van bepaalde topics te goede. Er is al genoeg eenheidsworst op deze wereld. :rumcolaa:
Stel gerust nog verdere vragen.
Ik hoop er dan morgen op terug te komen. Wellicht kan ik daarbij enkele ervan clusteren en bij het zelfde antwoord onderbrengen.

JMD

Well-known member
Maar beste mensen, bedankt voor alle reacties, voor zover ze opbouwend en niet onfatsoenlijk waren.
Ook ditmaal werd er weer volop meegedacht met mijn bijdragen, gezien de vele reacties.
Het komt de levendigheid van bepaalde topics te goede. Er is al genoeg eenheidsworst op deze wereld. :rumcolaa:
Ik hoop er dan morgen op terug te komen. Wellicht kan ik daarbij enkele ervan clusteren en bij het zelfde antwoord onderbrengen.

En zodra het te lastig wordt loop je weer weg.

Vintage NO...

erka

Well-known member

Drama queen.

Bovenaan