De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Bonehead

Well-known member
Ach Bonehead. Revanche nemen omdat je er duidelijk op gewezen bent dat je niet goed kan lezen ? Zielig.

Nee, joh. Geen revanche. Ik reageer verder niet meer op je omdat ik dat wijs vind. Herhaling van zetten. Daar zit niemand op te wachten.

Weet je NO, Het was nog niet zo heel lang geleden dat er zaterdagclubs waren die kandidaat leden weigerden omdat ze niet kerks (lees gereformeerd) waren. De mannenbroeders vonden het ook niet goed dat hun gemeenteleden in aanraking kwamen met de goddelozen.

Dat deden uitgesproken katholieke clubs in een heel ver verleden ook.

noordooster

Well-known member
"Nog niet zo lang gelden werd het zaterdagvoetbal met de nek aangekeken , maar nu heeft men de zaterdag nodig om het geschonden blazoen op te poetsen ten koste van het zaterdagvoetbal".
Weet je NO, Het was nog niet zo heel lang geleden dat er zaterdagclubs waren die kandidaat leden weigerden omdat ze niet kerks (lees gereformeerd) waren. De mannenbroeders vonden het ook niet goed dat hun gemeenteleden in aanraking kwamen met de goddelozen.
De zondagmensen, de founders van het voetbal in dit land staan overal open voor. Niet vanuit een eigen belang,maar gewoon om goede regionale competities te organiseren.
Maar met mensen die reageren zoals jij kom je natuurlijk geen steek verder.

Dat van die kandidaatleden die werden geweigerd ken ik geen voorbeelden Moet dan voor mijn tijd zijn geweest.
Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord.
En was dat alleen bij gereformeerden en niet bij hervormden ?
Overigens schijnt dat volgens bonehead in het verleden ook bij katholieke voetbalclubs voorgekomen te zijn.
In ieder geval moet dat veel en veel langer geleden zijn, dan dat het zaterdagvoetbal nog in grote getale met de nek werd aangekeken.
Jaja de zondagploegen spraken niet over regionale indelingen toen het daar nog redelijk voor de wind ging.
En verder over "mensen als jij": Nog niet zo lang geleden werd het idee door "mensen als jij " van een mix in de derde divisie massaal verworpen en ook bij de hoofdklassers zijn er meer " mensen als jij " die precies snappen hoe het spelletje gespeeld wordt.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Voor de volledigheid: de bijeenkomst van hoofdklasseclubs is dus niet doorgegaan gisteren. Nieuwe datum is nu nog niet bekend.

noordooster

Well-known member
Het is al een poosje erg stil in dit topic.
Geen nieuws over de vergadering van de COH van gisteravond, noch voor, noch na die tijd ( ging die eigenlijk wel door ? )
Een heel verschil met dik een jaar geleden, toen het onderwerp gemixte hoofdklassen ook op de agenda stond en je geen medium kon lezen of het ging er wel over. En Jonkers meldde triomfantelijk 90 % voor . ( overigens, waarom moest er bij zo'n grote meerderheid toch nog van alles over gedaan worden ? )
En nu : stilte alom . Waarom ? Jonkers-tactiek ? Zelfs Rene Waning schrijft ditmaal niet een column om opnieuw zijn alom bekende mening te verkondigen.

En voor degenen die zeggen, dat het allemaal niet zo belangrijk is : Natuurlijk is dat het wel.
Wordt het hele amateurvoetbal landschap op de kop gegooid en flink verslechterd, of blijven we verstandig en gaan we niet in op de slechte plannen van zondagman van der Zee en Arjan Jonkers ?

Edit: Ik lees nu net dat het gisteren niet doorging.
Hebben de zaterdagclubs nog iets langer de tijd om te snappen, dat ze niet in de mooie praatjes van Jonkers en co. moeten trappen.
En kunnen de zondagclubs zich realiseren dat ze bijna alles zouden moeten toegeven aan die verrekte zaterdagclubs, inclusief allemaal wedstrijden op zaterdag , terwijl ze op zaterdag al alle velden bezet hebben. En haast niks meer op zondag, de favoriete speeldag , met geen problemen met de veld bezetting. Daarbij is ook nog de kans , dat ze een aantal mooie traditionele zondagclubs uit hun competitie kwijtraken.

Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Mee of uit de knvb. Prima alternatief lijkt mij dat.

Jeugd van die clubs er dan ook uit. Laten ze zich zelf maar redden.

de waan

Well-known member
Ik ben heel erg van het polderen, maar zo langzamerhand ga je er toch stilletjes aan denken dat het misschien een aardig alternatief is. De hoogmoedswaanzin bij sommige van die clubs doet namelijk een beetje denken aan de harde Brexiteers.

Hmm, misschien binnenkort toch maar weer eens een een opiniestuk dan. :D

Bovenaan