De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Hankie

Well-known member
the-100-gifs-iLNRbd.gif

Sensini

Well-known member
Dat heb ik inderdaad uitgelegd. Veel voetballers vinden het in de huidige constellatie aantrekkelijker om te voetballen bij een zaterdagvereniging. Althans, dat hoor ik zondagmannen steeds zeggen als ze het hebben over de problemen waarin het zondagvoetbal verkeert. Ook dat vele clubs overstappen naar het zaterdagvoetbal.
Dat zondag wil mixen komt vooral daardoor. Ze willen die trend stoppen.

Ik had ook een reactie verwacht op het tweede gedeelte van mijn post: "omdat ze dan minder zondagvoetballers kunnen inpikken. En jij vindt dat de zondagclubs dat inpikken maar te accepteren hebben..."

JMD

Well-known member
Ik had ook een reactie verwacht op het tweede gedeelte van mijn post: "omdat ze dan minder zondagvoetballers kunnen inpikken. En jij vindt dat de zondagclubs dat inpikken maar te accepteren hebben..."

Dat is vintage NO. Als hij in een hoek gedreven is negeert hij het gewoon of loopt hij weg.

gevegt

Well-known member
Er zijn nog heel veel mensen die het eens zijn met N-O merkte ik vandaag tijdens de koffie. Je kunt er overheen vallen maar dat heeft natuurlijk een averechtse werking.

noordooster

Well-known member
Ik had ook een reactie verwacht op het tweede gedeelte van mijn post: En jij vindt dat de zondagclubs dat inpikken maar te accepteren hebben..."

Ohw wil je daar ook nog een antwoord op ?
Lijkt me toch logisch.
Wanneer spelers geen contract hebben bij een club of wanneer een eventueel contract is afgelopen, zijn de spelers toch vrij om te gaan en te staan waar ze willen , naar welke vereniging dan ook.
Het zou tegen de regels zijn, wanneer clubs hun spelers zouden kunnen dwingen bij hen te blijven, dat mag ook niet. ( denk ook aan het Bosman-arrest )
Dus als een speler vanwege bijvoorbeeld hoger niveau, leukere competitie, meer sfeer, reisafstand, betere speeldag, of wat dan ook, moet elke club dat gewoon accepteren. Simpel zat.

noordooster

Well-known member
Er zijn nog heel veel mensen die het eens zijn met N-O merkte ik vandaag tijdens de koffie. Je kunt er overheen vallen maar dat heeft natuurlijk een averechtse werking.

Dat weet ik, gevegt. Dit forum is vrij eenzijdig samengesteld en zeker op het gebied van gedachten over de inrichting van de voetbalpiramide niet representatief voor hoe er in (amateur)voetbal wereld over gedacht wordt.
Het is niet altijd prettig hier constant een uitwedstrijd te moeten spelen ( op zondag ) , , maar ik denk , dat dvk erbij gebaat is , dat er hier op genoemd gebied niet slechts eenheidsworsten te horen zijn die niet veel verder komen dan "" ja dat vind ik ook "

En als je met " die averechtse werking" bedoelt, dat lezers uit de discussies kunnen halen wat men bij een mix zich zoal op de hals haalt en in huis haalt, dan heb je denk ik gelijk.

Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
En als je met " die averechtse werking" bedoelt, dat lezers uit de discussies kunnen halen wat men bij een mix zich zoal op de hals haalt en in huis haalt, dan heb je denk ik gelijk.
Ik merkte dat er alleen naar hun eigenbelang werd gekeken en dat op zondag geen optie was. Gezien hun achtergrond kan ik dat heel goed begrijpen.
Ik ga op 1 bakkie koffie natuurlijk geen concessies trekken, maar ik merkte wel dat zondag uitgesloten was en de derving van de kantineomzet belangrijk is voor de begroting van de vereniging.

Eef de Kip

Well-known member
Ik merkte dat er alleen naar hun eigenbelang werd gekeken en dat op zondag geen optie was. Gezien hun achtergrond kan ik dat heel goed begrijpen.
Ik ga op 1 bakkie koffie natuurlijk geen concessies trekken, maar ik merkte wel dat zondag uitgesloten was en de derving van de kantineomzet belangrijk is voor de begroting van de vereniging.

Gezellig, een bakkie doen met een paar NO's

noordooster

Well-known member
Ja als je je in de normale (amateur) voetbalwereld begeeft, dan hoor je eens wat anders dan het eenzijdige anti-zaterdag geluid van dvk.

gevegt

Well-known member
Ja als je je in de normale (amateur) voetbalwereld begeeft, dan hoor je eens wat anders dan het eenzijdige anti-zaterdag geluid van dvk.
En zo is het.

Tot zover mijn bijdrage voor vandaag in dit topic.
De kans dat ik morgen weer een bakkie ga doen is niet denkbeeldig en ik verheug me er nu al op.

Tot morgen!

( voor die irritante Kip maak ik nog graag een uitzonderring. Die lul wil mij nog steeds van dit forum afflikkeren, haha! )

TukkerVoetbal

New member
Ohw wil je daar ook nog een antwoord op ?
Lijkt me toch logisch.
Wanneer spelers geen contract hebben bij een club of wanneer een eventueel contract is afgelopen, zijn de spelers toch vrij om te gaan en te staan waar ze willen , naar welke vereniging dan ook.
Het zou tegen de regels zijn, wanneer clubs hun spelers zouden kunnen dwingen bij hen te blijven, dat mag ook niet. ( denk ook aan het Bosman-arrest )
Dus als een speler vanwege bijvoorbeeld hoger niveau, leukere competitie, meer sfeer, reisafstand, betere speeldag, of wat dan ook, moet elke club dat gewoon accepteren. Simpel zat.

Ligt het aan mij of vergeet je misschien wel de belangrijkste reden voor spelers om te verkassen van zondag naar zaterdag: de financi?le vergoeding. Zonder die centjes wordt het voor de meesten ineens een stuk minder aantrekkelijk

Bonehead

Well-known member
Met als stuitend voorbeeld Bas ter Hogt die volgend seizoen met een beetje geluk in de 1ste klasse voetbalt...

Bovenaan