Dus de clubs zijn het betalen zat en willen het zonder betalen doen met jongens uit het eigen dorp en liever wat lager maar gezelliger.
Nou daar kan ik mij wel in vinden. Ik ben op trotser op mijn club als die met gedegen beleid een vaste 3de klasser kunnen zijn, dan met links en rechts wat betalingen een zwalkende tweede klasser. Kun je dat geld beter in de jeugdopleiding steken en op termijn hetzelfde na streven.
Zo maakt elke club zijn eigen afwegingen en de ledenvergadering is er om beleid wel of niet bij te stellen.
Ik ken ontzettend veel amateurclubs die geen van buiten spelers halen en zeker geen spelers betalen.
Ik durf te stellen dat dat in Noord de overgrote meerderheid is.
Prima wanneer een club zo'n beleid heeft.
Maar ik heb er geen moeite mee wanneer clubs dat wel doen en al helemaal niet wanneer de leden dat prima vinden en wanneer zo'n club veel publiek trekt.
Wat dat betreft vind ik het wel mooi dat een aantal clubs zijn nek uitsteekt en dat er in de regio ook top-amateurvoetbal is te zien.
In sommige gevallen is het ook een manier om echte eigen talenten voor je club te behouden. Die zouden anders wellicht gemakkelijker vertrekken naar een hoger spelende club in de buurt.