De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
Dat is ook zonder maximum mogelijk. Als het eerste team degradeert naar de Eerste Divisie, degradeert het tweede team naar de Tweede Divisie, zelfs al waren ze kampioen van de Eerste Divisie.
Klopt ja. Maar dat vind ik toch iets anders eerlijk gezegd.
 

Unregistere

Well-known member
De belangrijkste punten:

* Licentievoorwaarden versoepelen, waarbij oog is voor marktwerking en dus geen verplichting zal gelden voor het aantal contractspelers. Wel zouden er dan alleen KNVB-contracten mogen bestaan.

* Scherpere eisen spelers in belofteteams: alleen onder de 23 jaar, zodra ze drie keer of meer in het eerste speelden niet meer inzetbaar, ook geen uitzonderingen voor spelers die terugkomen van een blessure. Wel mogen er twee 'teamvaders' zijn, die ouder zijn dan 23. Die moeten vooraf worden aangemeld, dus dat zijn vaste spelers. Echter, zodra ze een keer in het eerste spelen, mogen ze niet meer meedoen met de beloften.

* Promotierecht handhaven. Vooraf aangeven wie wil, waarbij de licentiecommissie moet toetsen of dit ook kan. In dat geval kan via een beslissingsduel met de nummer 20 van de JL om promotie worden gestreden.

* Geen belofteteams meer in de hoofdklasse

* Maximalisering beloften: 4 in JL, 2 in tweede divisie, 2 in derde divisie zaterdag, 2 in derde divisie zondag.

* Aparte beloftecompetitie voor de rest. Gefixeerde promotie voor de beloften.

Later meer.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
* Promotierecht handhaven. Vooraf aangeven wie wil, waarbij de licentiecommissie moet toetsen of dit ook kan. In dat geval kan via een beslissingsduel met de nummer 20 van de JL om promotie worden gestreden.

Beslissingsduel? Dus als de kampioen van de 2e divisie geen beloftenteam is en wilt promoveren, promoveren ze nog niet automatisch? Dat is wel heel apart.
 

erka

Well-known member
De belangrijkste punten:

* Licentievoorwaarden versoepelen, waarbij oog is voor marktwerking en dus geen verplichting zal gelden voor het aantal contractspelers. Wel zouden er dan alleen KNVB-contracten mogen bestaan.

* Scherpere eisen spelers in belofteteams: alleen onder de 23 jaar, zodra ze drie keer of meer in het eerste speelden niet meer inzetbaar, ook geen uitzonderingen voor spelers die terugkomen van een blessure. Wel mogen er twee 'teamvaders' zijn, die ouder zijn dan 23. Die moeten vooraf worden aangemeld, dus dat zijn vaste spelers. Echter, zodra ze een keer in het eerste spelen, mogen ze niet meer meedoen met de beloften.

* Promotierecht handhaven. Vooraf aangeven wie wil, waarbij de licentiecommissie moet toetsen of dit ook kan. In dat geval kan via een beslissingsduel met de nummer 20 van de JL om promotie worden gestreden.

* Geen belofteteams meer in de hoofdklasse

* Maximalisering beloften: 4 in JL, 2 in tweede divisie, 2 in derde divisie zaterdag, 2 in derde divisie zondag.

* Aparte beloftecompetitie voor de rest. Gefixeerde promotie voor de beloften.

Later meer.

Kan ik me goed in vinden behalve inderdaad in de beslissingswedstrijd, wat Kralinger ook al zegt.
 

de waan

Well-known member
Als het promotierecht blijft en de licentie-eisen voor de eerste divisie veranderen niet, dan hou je dus gewoon de komende 20 jaar een gesloten competitie.
 

erka

Well-known member
Als het promotierecht blijft en de licentie-eisen voor de eerste divisie veranderen niet, dan hou je dus gewoon de komende 20 jaar een gesloten competitie.

Ik lees van Unregistrere dat de licentievoorwaarden worden versoepeld w.b. contractspelers, geldt dat dan niet voor de Eerste Divisie?
 

noordooster

Well-known member
In dit geval is mijn voorkeur dan oude situatie met 2 Topklasses. Krijg je toch de betere teams bij elkaar.

Als de promotieplicht wordt afgeschaft dan kan je net zo goed weer terug naar de oude situatie met 6 hoofdklassen.

Aan dat laatste heb ik inderdaad goede herinneringen , mede door de vele derby's.
Maar wat Sjorro zegt, is natuurlijk ook waar, maar wel met meer kilometers en minder derby's.

En overigens kwam de tweede divisie er , omdat er beloftenteams bij kwamen en om de overgang naar de eerste divisie soepeler te laten verlopen.
Nu er minder beloftenteams mogen meedoen ( wat op termijn hopelijk naar 0 gaat ) en nu een promotie naar de eerste divisie niet meer verplicht is, kunnen we ook wel van de tweede divisie af.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Het hele idee achter de piramide was de promotie/degradatie tussen profs en semi-profs.

En dat werd dan beargumenteerd door van Oostveen c.s. met de leugen dat de UEFA ( of FIFA ) ons die promotie zou opleggen.
Amateur directeur van der Zee gaf later aan dat die eis nooit gesteld was.
 

Forza AZ

Well-known member
* Scherpere eisen spelers in belofteteams: alleen onder de 23 jaar, zodra ze drie keer of meer in het eerste speelden niet meer inzetbaar, ook geen uitzonderingen voor spelers die terugkomen van een blessure. Wel mogen er twee 'teamvaders' zijn, die ouder zijn dan 23. Die moeten vooraf worden aangemeld, dus dat zijn vaste spelers. Echter, zodra ze een keer in het eerste spelen, mogen ze niet meer meedoen met de beloften.
Is dat 3x als basisspeler, of tellen (korte) invalbeurten ook mee?

Dan zou een jeugdspeler die 3x invalt bij het eerste de rest van het seizoen dus niet meer met de beloftes mogen meedoen.

De belangrijkste punten:
* Promotierecht handhaven. Vooraf aangeven wie wil, waarbij de licentiecommissie moet toetsen of dit ook kan. In dat geval kan via een beslissingsduel met de nummer 20 van de JL om promotie worden gestreden.

Mag alleen de kampioen van de Tweede Divisie promoveren of geldt dat bijvoorbeeld ook voor de periodekampioenen. Dan maak je de kans op doorstroming in ieder geval iets groter, en kun je de kampioen direct laten promoveren en als die niet wil de beste periodekampioen die wel wil een promotie/degradatiewedstrijd laten spelen met de nummer 20 van de Eerste Divisie.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Ik ben voorstander om bij de Jong teams een grens van maximaal 21 jaar in te stellen of drie wedstrijden voor het eerste.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben voorstander om bij de Jong teams een grens van maximaal 21 jaar in te stellen of drie wedstrijden voor het eerste.

Maak er dan bijvoorbeeld 180 minuten van. Maar dan niet voor de Beloftes spelen als je in het eerste speelde.
 

JMD

Well-known member
Kan ik me goed in vinden behalve inderdaad in de beslissingswedstrijd, wat Kralinger ook al zegt.
Eens, alleen dat van die beslissingswedstrijd kan ik me nog wel voorstellen als niet bekend is welke ploegen w?l en niet willen promoveren. Wanneer zouden 2e-divisionisten dat moeten aangeven, begin seizoen?? In dat geval idd lekker direct laten promoveren. Als men dat t/m bijvoorbeeld maart nog kan veranderen dan snap ik het beslissingsduel wel, want dan zou je in maart ineens nog verrast kunnen worden dat ploeg X die een straatlengte voorstaat in de 2e divisie ineens toch beslist te willen promoveren.

Verder ben ik eigenlijk gewoon voor een promotieplicht, afschaffen zware licentie-eisen (laat men het allemaal maar zelf uitzoeken, zolang het eerlijk gebeurt). Maar goed, de KNVB wil dus terug naar de prehistorie, en vervolgens wel klagen dat we steeds verder wegzakken in Europa.
 

JMD

Well-known member
Maak er dan bijvoorbeeld 180 minuten van. Maar dan niet voor de Beloftes spelen als je in het eerste speelde.

Minuten is heel onhandig. Want tel je dan bv blessuretijd mee?? En dan kan je ook krijgen dat een bepaalde speler bv nog 10 minuten mag spelen in PSV1 (of Ajax1, of AZ 1 etc), maar rond de 75e minuut raakt een speler geblesseerd dus moet er gewisseld worden. Maar dan mag die speler dus niet invallen. (anders direct speler van het eerste...)
Doe dan gewoon 3 duels inderdaad. Voorkomt ook de 'wissels voor de vorm' in de 92e minuut ofzo.
 

Forza AZ

Well-known member
Eens, alleen dat van die beslissingswedstrijd kan ik me nog wel voorstellen als niet bekend is welke ploegen w?l en niet willen promoveren. Wanneer zouden 2e-divisionisten dat moeten aangeven, begin seizoen?? In dat geval idd lekker direct laten promoveren. Als men dat t/m bijvoorbeeld maart nog kan veranderen dan snap ik het beslissingsduel wel, want dan zou je in maart ineens nog verrast kunnen worden dat ploeg X die een straatlengte voorstaat in de 2e divisie ineens toch beslist te willen promoveren.
Als Eerste Divisie club moet je gewoon er van uitgaan dat je kunt degraderen. En als je dan toch mag blijven in de Eerste Divisie dan is dat gewoon een meevaller.

Natuurlijk moeten clubs in de Tweede Divisie niet in april of later nog van mening kunnen veranderen qua promotie of niet. Stel een duidelijke deadline van uiterlijk 1 maart waarop ze hun besluit moeten maken en waarop ook duidelijk moet zijn of ze aan de eisen voldoen.

Een beslissingswedstrijd is voor de nummer 20 van de Eerste Divisie ook wel vreemd qua competitieschema. De Eerste Divisie is meestal de laatste week van april of eerste week van mei al afgelopen. Dan moet de nummer 20 daarna nog ruim een maand wachten tot de Tweede Divisie afgelopen is en ze alsnog misschien 2 wedstrijden moeten afwerken.
 

Unregistere

Well-known member
Ik lees van Unregistrere dat de licentievoorwaarden worden versoepeld w.b. contractspelers, geldt dat dan niet voor de Eerste Divisie?

Daar ging dit voorstel niet over, dus dat weet ik niet. Maar dat verwacht ik niet direct.

Is dat 3x als basisspeler, of tellen (korte) invalbeurten ook mee?

Dan zou een jeugdspeler die 3x invalt bij het eerste de rest van het seizoen dus niet meer met de beloftes mogen meedoen.

Dat stond nog niet uitgewerkt in het voorstel. Zou kunnen dat ze dit net zo tellen als nu, dus alleen als je 45 minuten of meer speelt. Maar kan ook zijn dat het gewoon om drie 'wedstrijden' gaat, ongeacht het aantal gemaakte minuten. Amateurclubs zien namelijk graag meer vaste selecties bij de beloften en dat zou je op die manier wel kunnen cre?ren.

Eens, alleen dat van die beslissingswedstrijd kan ik me nog wel voorstellen als niet bekend is welke ploegen w?l en niet willen promoveren. Wanneer zouden 2e-divisionisten dat moeten aangeven, begin seizoen??

Ja, aan het begin van het seizoen, zodat de licentiecommissie kan toetsen of een club ook daadwerkelijk zou kunnen promoveren.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan