De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Volgens mij niet. Als je je terugtrekt uit de competitie ben je alleen automatisch gedegradeerd. En zal je dus 1 klasse lager moeten meespelen het volgende seizoen.

Je kunt wel je 1e elftal helemaal terugtrekken en 1 jaar later weer inschrijven. Dan begin je automatisch weer in de laagste klasse.

Welk verschil is er tussen die 2 opties ?

noordooster

Well-known member
Als je je aan het begin van de competitie terugtrekt ben je er toch ook een jaar uit.
Maar laat verder maar, zo belangrijk is t ook weer niet.

SanMark.

Well-known member
Als je je aan het begin van de competitie terugtrekt ben je er toch ook een jaar uit.
.

Dan ben je er zelfs 2 jaar eruit.

Stel je voetbalt eerste klasse, je trekt je aan het begin van het jaar terug. Dan begin je het jaar erop in de tweede klasse. Wil je dan helemaal onderin beginnen moet je dus voordat het jaar begint je team terug trekken uit de standaard afdeling.

Tenminste zo lees ik de tekst van Forza Az.

Forza AZ

Well-known member
Dan ben je er zelfs 2 jaar eruit.

Stel je voetbalt eerste klasse, je trekt je aan het begin van het jaar terug. Dan begin je het jaar erop in de tweede klasse. Wil je dan helemaal onderin beginnen moet je dus voordat het jaar begint je team terug trekken uit de standaard afdeling.

Tenminste zo lees ik de tekst van Forza Az.

Dat bedoel ik inderdaad. Tijdens het seizoen terugtrekken leidt alleen maar tot degradatie.

Er zijn wel clubs die zich terugtrekken en dan in de reserveklasse gaan spelen (offici?el als 2e elftal, maar in de praktijk als 1e elftal). En later zich toch weer inschrijven en in de laagste klasse beginnen.
Normaal zijn dat echter kleine clubs die toch al op het laagste niveau spelen. Maar dit zelfde is volgens mij ook gewoon mogelijk met een club die in een hogere klasse speelt.

de waan

Well-known member
Ik kan inderdaad niet herinneren dat een club ooit toestemming heeft gekregen om in een (veel) lagere competitie geplaatst te worden.

Joost

Well-known member
Ze mochten wel de derde klasse in als ik dit moet geloven (laatste alinea)
https://www.gelderlander.nl/voetbal...-volgend-seizoen-weer-eerste-elftal~a01330dd/

Zoals het officieel dus zou moeten. Ze hebben dus inderdaad dispensatie gekregen vanwege een uitzonderlijke situatie.

In Nijmegen is er een aantal jaar geleden onenigheid geweest tussen het 1e zaterdag en zondagteam van een vereniging. Die zaterdagspeler hebben toen een nieuwe club opgericht maar moesten onderaan beginnen, ze mochten niet de plek van het oude team innemen.

de waan

Well-known member
En de overstapper van de week is EDO.

Dat is vooral goed nieuws voor groundhoppers die liever op zaterdagmiddag op pad gaan.

Joost

Well-known member
En de overstapper van de week is EDO.

Dat is vooral goed nieuws voor groundhoppers die liever op zaterdagmiddag op pad gaan.

Correctie; ze zijn gene overstappers maar trekken enkel het eerste team op zondag terug.

Ze zullen wel weer afhakende sponsoren hebben.

de waan

Well-known member
Ja klopt, ze hebben al een zaterdagteam. Maar dat is nu een veredeld recreantenteam. Sowieso best apart dat 50% van al je seniorenteams in de standaardklasse speelt.

Dat laatste denk ik wel, ja. EDO is vanuit het verleden wel een grote naam, maar speelt veel hoger dan je op basis van de grootte en kwaliteit van de club als geheel zou verwachten.

EDIT: Dat van dat recreantenteam moet ik toch even rechtzetten. Ze spelen 2e klasse zie ik nu.

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
VV Trynwalden gaat van zaterdag naar zondag trouwens

De club heeft nu na een fusie in 2009 een zaterdag- en een zondagafdeling
Zo1 en za1 spelen beide 3e klasse.
In 2009 heeft men geen keuze kunnen/willen maken wat betreft prestatievoetbal.
130 mensen kwamen stemmen tijdens de ledenvergadering.
Er waren 44 stemmachtigingen afgegeven.
92 Stemmen voor de zondag, 80 voor de zaterdag en 2 stemmen ongeldig.

SanMark.

Well-known member
Mij van stalken betichten en hier is ongeveer 20 a 25 % van de berichten van NO. Zo gauw er maar iets gepost word, moet en zal hij reageren.

zwammy

Well-known member
De club heeft nu na een fusie in 2009 een zaterdag- en een zondagafdeling
Zo1 en za1 spelen beide 3e klasse.
In 2009 heeft men geen keuze kunnen/willen maken wat betreft prestatievoetbal.
130 mensen kwamen stemmen tijdens de ledenvergadering.
Er waren 44 stemmachtigingen afgegeven.
92 Stemmen voor de zondag, 80 voor de zaterdag en 2 stemmen ongeldig.

Wat je eigenlijk wil uitleggen is dat ze naar de zondag gaan?

Bovenaan