De hel van het openbaar vervoer

ALenstra

Well-known member
Vorig jaar in 5 uur met de AVE van Barcelona naar Sevilla. Volgens mij doe je over Delfzijl-Vlissingen langer.
 

erka

Well-known member
De AVE is maar een boemeltje vergeleken met TGV en Shinkansen.

Ik vind zelf de Shinkansen echt de mooiste hogesnelheidstreinen, als ik ooit nog naar Japan ga komt er zeker een Shinkansenritje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gisteren was trouwens een drama om in Leiden te komen minstens een uur over gedaan vanuit Rotterdam.

Dan heb je het heel snel gedaan. Er was iemand tussen Schiedam en Delft voor de trein gesprongen. De trein zou vervolgens via Gouda naar Den Haag en verder rijden, maar dat duurde vervolgens ook nog een hele tijd voordat de trein daadwerkelijk ging vertrekken. Ik kwam een uur later op het station aan dan gepland. Gezien ik wel snel de voetbaltrein vanuit het stadion had, was ik toch zo'n drie kwartier op Rotterdam CS. Beetje veel van het goede. Wat wel positief was is dat de treinen wel gewoon hun dienst afreden. Die waar ik in zat kwam rond kwart voor twee aan op Amsterdam Lelylaan i.p.v. tien voor een, maar die van een half uur later zou ook gewoon nog haar dienst af rijden en rond tien voor half drie aankomen. Zo komt iedereen uiteindelijk wel op het station van bestemming en kon ik gewoon op het fietsje verder naar huis. Al ben je wel de lul als je normaal gesproken een overstap moet hebben op Schiphol of Amsterdam CS. Voor die categorie was het mooi geweest als ze een treinstel hadden geregeld die over de hogesnelheidslijn kon rijden richting Schiphol en Amsterdam CS. Moet ik zeggen dat ik weinig klachten heb gehoord, dus die categorie mensen zaten er niet of nauwelijks of konden wellicht ook via Utrecht.
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Dan heb je het heel snel gedaan. Er was iemand tussen Schiedam en Delft voor de trein gesprongen. De trein zou vervolgens via Gouda naar Den Haag en verder rijden, maar dat duurde vervolgens ook nog een hele tijd voordat de trein daadwerkelijk ging vertrekken. Ik kwam een uur later op het station aan dan gepland. Gezien ik wel snel de voetbaltrein vanuit het stadion had, was ik toch zo'n drie kwartier op Rotterdam CS. Beetje veel van het goede. Wat wel positief was is dat de treinen wel gewoon hun dienst afreden. Die waar ik in zat kwam rond kwart voor twee aan op Amsterdam Lelylaan i.p.v. tien voor een, maar die van een half uur later zou ook gewoon nog haar dienst af rijden en rond tien voor half drie aankomen. Zo komt iedereen uiteindelijk wel op het station van bestemming en kon ik gewoon op het fietsje verder naar huis. Al ben je wel de lul als je normaal gesproken een overstap moet hebben op Schiphol of Amsterdam CS. Voor die categorie was het mooi geweest als ze een treinstel hadden geregeld die over de hogesnelheidslijn kon rijden richting Schiphol en Amsterdam CS. Moet ik zeggen dat ik weinig klachten heb gehoord, dus die categorie mensen zaten er niet of nauwelijks of konden wellicht ook via Utrecht.

Sjonge jonge zeg, er zijn subtielere manieren om jezelf van het leven te beroven. Kut voor die persoon maar ik kan hier gewoon geen begrip meer voor opbrengen.
 

Joost

Well-known member
Ik gebruik 'm niet vaak maar moet een nieuwe OV chipkaart omdat de vorige bijna verlopen is.

Daar vragen ze 7,50 voor. :hsv:
 

Jef400

Well-known member
Translinksystems Joost. Paria's van de vervoerssector. Ongeveer de enige gasten die winst maken op de OVC zijn zij.
 

Janssen

Well-known member
Mijn oordopjes zijn kapot, nu moet ik 's morgen naar andere mensen luisteren in de trein.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

Whaha sukkel! Gaat je IQ tijdelijk omlaag en als je er niet snel oortjes gaat regelen permanent.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan